استراتژی بازاریابی دیجیتال

استراتژی بازاریابی دیجیتال - مشاوره سئو - تولید محتوای دیجیتال

همانطور که می‌دانید بازاریابی دیجیتال به عنوان یکی از مهم ترین اهداف رشد و توسعه کسب و کارها در یک دهه اخیر، همواره نقشی تعیین کننده در بین رقبا است. طبق تحقیقاتی که انجام شدهاست؛ رشد سریع تکنولوژی، دسترسی عمومی به اینترنت و از همه مهم تر تمایل بالای مردم در حضور در فضای مجازی باعث شده است تا بازاریابی دیجیتال به عنوان یک عنصر مهم در برقراری ارتباط بین کسب و کارهای مختلف و کاربران جایگاه خود را پیدا کند. در ادامه به معرفی استراتژی بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

استراتژی بازاریابی دیجیتال

استراتژی بازاریابی در اصل طرحی جامع برای دستیابی به هدف یا اهدافی خاص در حوزه بازاریابی است که قابل سنجش، آنالیز و دسترسی است. استراتژی بازاریابی با بررسی آنچه شما در دست دارید و آنچه ممکن است از دست داده باشید، بهترین و بهینه ترین راه برای محقق شدن اهداف بازاریابی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

استراتژی در برابر تاکتیک

همانطور که به آن اشاره کردیم استراتژی بازاریابی مجموعه فعالیت های متمرکز است که شما را در رسیدن به یکسری اهداف خاص کمک می کند.
به طور کلی یک استراتژی در هر حوزه ای سه بخش بسیار مهم دارد:

  • تشخیص مشکل کسب و کار
  • ارائه یک برنامه و سیاست کلی برای مقابله با مشکلات
  • مجموعه اقدامات هدفمند برای اجرای این برنامه

ساده ترین استراتژی های بازاریابی

  • ساخت وبلاگ
  • تبلیغ محصولات در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و …
  • ارائه مقالات و منباع آموزشی رایگان
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)
  • برگزاری وبینار
  • ساخت پادکست

مراحل طراحی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال

۱) پرسونای خریداران خود را بسازید

در تمام استراتژی های بازاریابی چه دیجیتال و چه آفلاین شما باید بدانید که برای چه گروه از مخاطبانی قرار است برنامه تعریف کنید. در اصل اولین و مهم ترین قدم در تهیه و تنظیم استراتژی بازاریابی، ایجاد و طراحی پرسونای خریدار می باشد.

۲) ایجاد برنامه تولید محتوا

داشتن برنامه و استراتژی تولید محتوا یکی از ارکان مهم استراتژی بازاریابی دیجیتال است برنامه تولید محتوا به طور خلاصه باید شامل موارد زیر باشد:

  • عنوان
  • هدف
  • ساختار
  • رسانه معرفی و تبلیغ

۳) بررسی و انتخاب انواع کانال های بازاریابی دیجیتال

ما باید با توجه به هدف خود، بودجه و البته جامعه هدف رسانه ایده آل برای تدوین کمپین های تبلیغاتی خود را انتخاب نماید. این رسانه ها معمولا به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

رسانه‌های شخصی

این رسانه‌ها در اصل متعلق به برند و کسب و کار شما می باشند. وب سایت، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، وبلاگ و هر چه که کسب و کار شما کنترل کامل روی آن دارد. این مورد شامل بعضی محتوای خارج از سایت نیز می‌باشد که شما مالک آن هستید اما در وب سایت شما میزبانی نمی‌شود مانند وبلاگی که ویرگول یا بلاگر ایجاد کرده‌اید و در آن محتوا منتشر می‌کنید.

رسانه‌های اکتسابی

این رسانه‌ها به عبارت ساده‌تر به همان بازاریابی روابط عمومی و هر تبلیغی که برای آن هزینه نکرده‌اید اشاره می‌کند. شما می‌توانید برای مثال از طریق انتشاراتی در مطبوعات (ستون تحلیلی، خبرسازی و…)، نقدهای مثبت و یا افرادی که محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند رسانه‌های اکتسابی بدست آورید.

رسانه‌های پولی

رسانه‌های پولی همانطور که از نامشان مشخص است به ازای پرداخت هزینه قابل استفاده است. مثل تبلیغات گوگل ادوردز یا پست‌ها و تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی دیده خواهد شد، رپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری و … از جمله رسانه های پولی می باشد که شما می توانید از آن برای پیشبرد اهداف خود استفاده نمایید.

۴) اهداف و ابزارهای دیجیتال مورد نیاز را شناسایی کنید

اهداف استراتژی بازاریابی شما باید حتما جزء اهداف اساسی و مهم کسب و کار شما باشد. هدف اصلی هرچه که باشد شما باید قادر باشید آن را اندازه گیری و مدیریت نمایید، اینکه استراتژی شما چه بازدهی  دارد از جمله مواردی است که باید با ابزارهای تحلیل داده بررسی  شود و پس از آنالیز در مورد آن تصمیم گیری شود.

جمع بندی برنامه و استراتژی بازاریابی دیجیتال

بعد از انجام دادن تمام این مراحل شما می‌ توانید شکست یا موفقت استراتژی خود را با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید، محاسبه نمایید. اگر این استراتژی برای شما سود داشت، به شما توصیه می‌کنم بودجه بیشتری به آن اختصاص دهید و فعالیت هایی که بازدهی آن را افزایش می دهد را نیز به آن اضافه کنید و در غیر این صورت با بررسی و تحلیل مجدد مسیر و تک تک مراحل مشکلات را لیست کنید و خود را برای یک استراتژی جدید آماده نمایید.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و طراحی وب سایت در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما