استراتژی دیجیتال مارکتینگ

استراتژی دیجیتال مارکتینگ - تولید محتوای متنی

استراتژی بازاریابی دیجیتال برنامه‌ای می باشد که به شما کمک خواهد کرد به هدف های کسب‌ و کار خود برسید و در راه رسیدن به این هدف ها از ابزارهای موجود، کمپین‌ها و کانال‌هایی مثل رسانه‌های فردی، پولی و اکتسابی استفاده نمایید. در این مقاله می‌خواهیم مسیری برای ساخت یک استراتژی منسجم و کارآمد را به شما معرفی نماییم. در ادامه به معرفی استراتژی دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

مراحل تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای راحت بودن فهم مخاطبان از این موضوع، ما این مسیر را به ۷ مرحله تقسیم کرده‌ایم:

گام اول: برای خریداران خود، پرسونا بسازید

اولین چیزی که درباره هر نوع بازاریابی باید بدانید، این است که بازاریابی شما برای چه دسته‌ای از مخاطبان است و دقیقا می‌خواهید چه کسی را جذب کنید. کاربرد ایجاد پرسونای خریداران همین می باشد که به شما در تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ کمک خواهد کرد.

پرسونا ساختن یعنی شما از قبل بدانید چه‌کسی به احتمال زیاد مخاطب شما است و درواقع ویژگی‌های مشتری هدف خود را بشناسید. هرچقدر اطلاعات بیشتری داشته باشید، شما می‌توانید نیازهای مشتری خود را بهتر برآورده نمایید.

گام دوم: اهداف و ابزار خود را مشخص نمایید

هدف هر قسمت از کسب‌ و کار باید در راستای اهداف کلی بیزنس باشد. مثلا اگر هدف شما این باشد که درآمد خود را تا سال آینده ۲۰٪ افزایش دهید، ممکن است همکاران بخش بازاریابی شما به دنبال افزایش ۵۰ درصدی باشند، تا هدف کلی کسب‌وکار را محقق سازند. هدف بازاریابی شما، هرچیزی که باشد، به ابزار مناسب احتیاج دارد تا رسیدن به آن آسان شود.

گام سوم: کانال‌های دیجیتال مارکتینگی که در اختیار دارید را شناسایی کنید

باید بدانید چه کانال‌ هایی برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. هر کانالی در اختیار دارید را جمع‌آوری کنید. حالا یک نمای کلی از رسانه‌هایی که در دسترس شما می باشد پیش روی خود دارید. این رسانه‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند. رسانه‌های فردی، اکتسابی و پولی.

گام چهارم: برای تولید محتوای خود برنامه‌ریزی نمایید

محتوا، که بخشی از رسانه‌های فردی هر برند می باشد، قلب دیجبتال مارکتینگ است. هر پیامی که برند شما ارسال می‌کند می‌تواند به عنوان محتوا شناخته شود؛ از صفحه‌ی «درباره‌ی ما» گرفته تا پست‌های بلاگ و کتاب‌های الکترونیکی منتشر شده است.
برای بهبود کمپین‌های رسانه‌ی فردی و محتوای خود می‌توانید از تکنیک‌های زیر استفاده نماید:

  • محتواهای فعلی خود را بررسی کنید.
  • کمبودهای محتوا را شناسایی کنید.
  • یک برنامه‌ی منسجم برای تولید محتوا بنویسید.

گام پنجم: کمپین‌های رسانه‌های اکتسابی‌ خود را بررسی کنید

مرحله‌یپنجم در تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال این است که به کارهایی که تا امروز برای بازاریابی برند خود انجام داده‌اید فکر نمایید و به کارایی هر یک امتیاز بدهید. برای راحتی کار خود می‌توانید از ابزاری مثل Google Analytics استفاده نمایید. به آن‌ها رتبه دهید و مشخص کنید بیشترین جذب ترافیک و لید از کدام بخش است، کدام پست شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته شده است.

گام ششم: کمپین‌های رسانه‌های پولی‌تان را بررسی نمایید

مانند آنچه در مرحله‌ی قبل انجام داده اید این بار کمپین‌های پولی خود را بررسی کنید. به عنوان مثال بررسی کنید که آیا تبلیغات تلویزیونی که چند ماه پیش پخش کردید، نتیجه‌ی مثبتی داشته است یا خیر. پلتفرم‌های متفاوتی که در آن‌ها تبلیغات پولی انجام دادید را بررسی نماید و مزایا و معایب هر یک را بشناسید.

گام هفتم: تمام گام‌های بالا را در کنار هم انجام دهید

با ساخت پرسونای خریدار ‌توانستید او و نیازهایش را شناسایی کنید، سپس هدف و ابزارهایتان را ‌بشناسید، با بررسی کانال‌های مختلف بازاریابی که تا الان از آن‌ها استفاده کرده‌اید توانستید ببینید کدام یک مؤثرتر هستند و اکنون از تمام این مراحل استفاده نمایید و یک سند استراتژی جامع برای خود تهیه کنید و مطابق با آن عمل کنید.

مزایا و اهمیت استراتژی دیجیتال مارکتینگ

  • اولین و مهم‌ترین مزیت این است که به کار شما نظم می‌دهد و روند کار شما را مشخص می‌کند.
  • داشتن یک رویکرد استراتژیک کمک خواهد کرد که برند شما دیده شود.
  • از دیگر مزایای استراتژی بازاریابی دیجیتال این است که علمی و مبتنی بر تحقیقات است.
  • اهداف بازاریابی و فروش را در یک راستا قرار خواهد داد. با داشتن یک استراتژی مشخص، بخش‌های متفاوت یک کسب‌وکار مجبور می‌شوند در جهت ویژن (vision) شرکت گام بردارند.

نکاتی برای داشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال

  • تصمیم بگیرید می‌خواهید به چه هدفی برسید. اینکه بدانید هدفتان از اجرای یک کمپین چه چیزی است و آن را در جهت اهداف مجموعه قرار دهید بسیار مهم است.
  • بسیاری از شرکت‌ها در زمان شروع کارشان در تمام شبکه‌های اجتماعی عضو می‌شوند در حالی که نمی‌توانند همه را با هم مدیریت کنند. این کار نادرستی است. محدود ولی پرقدرت شروع کنید.
  • محتوای پربار و ارگانیک (طبیعی) تولید کنید.
  • اعتبار خود را حفظ کنید. از شبکه‌های اجتماعی مناسب با کاربردشان استفاده نمایید.
  • روی تبلیغات متمرکز شوید.
  • کمپین خود را از چند جهت مورد بررسی قرار دهید تا جلوی برخورد دیگران را بعد از انتشار کمپین بگیرید. همه‌ی جوانب کمپین را بشناسید.
  • بودجه‌ی خود را در نظر بگیرید. متناسب با بودجه خودتان کار کنید و از قبل بدانید برای هر کار باید چه میزان هزینه پرداخت کنید.
  • بازار خود را کشف کنید.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و طراحی سایت در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در ته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما