استراتژی سئو سایت فروشگاهی

استراتژی سئو سایت فروشگاهی - تولید محتوای دیجیتال طراحی سایت در تهران و کرج

امروزه رقابت بین سایت‌های فروشگاهی ‌برای کسب رتبه اول در گوگل بسیار افزایش پیدا کرده است. کسب‌وکار آنلاین بدون استراتژی سئو، باعث از دست دادن سرمایه خواهد شد. در این صورت کوچک‌ترین اشتباه، تلاش‌های چند ماهه شما را از بین می برد و عملکرد فروشگاه و میزان درآمد شما را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین هم دچار خطا خواهند شد. آگاهی از روش‌های درست سئو فروشگاهی باعث می‌شود تا حد زیادی از این اشتباهات پیشگیری کنید. در ادامه به معرفی استراتژی و افزایش رتبه سئو سایت فروشگاهی و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

استراتژی سئو سایت فروشگاهی

بیشترین تفاوت سئو سایت فروشگاهی با دیگر سایت‌ها این است که هدف سایت فروشگاهی، سئو سایت با صفحالات بالا و محصولات زیاد می باشد و بیشتر محصولات، ویژگی‌های مشابه دارند. وجود محصولاتی با ویژگی‌های مشابه و تعداد بالا، باعث می‌شود تا محتواها از نظر گوگل تکراری به نظر برسد. در این صورت در ایندکس کردن صفحات، با چالش رو به رو خواهید شد. لازم است وب سایت شما در جایگاه بهتری نسبت به رقبا قرار گیرد تا قبل از اینکه کاربر سایت‌های رقیب را مشاهده کند، به سایت شما وارد شود. در این صورت ترافیک بهتری بدست می آورید.

دلیل اهمیت سئو سایت فروشگاهی

سئو برای سایت‌های فروشگاهی امری بسیار مهم است. در صفحه جستجو باید محصولات ارائه شده سایت شما، بالاتر از رقبا نشان داده شود تا فروش بیشتری داشته باشید. مزایای این امر این است که دیگر نیازی به هزینه برای تبلیغات کلیدی نخواهد بود و به یک منبع تبلیغاتی رایگان برای جذب مشتری خواهید داشت.

کلمات کلیدی در سایت فروشگاهی

بهینه‌سازی موتورجستجو و طراحی استراتژی‌ سئو سایت فروشگاهی، با فرآیند تحقیق کلمات کلیدی شروع می‌شود. در ابتدای طراحی استراتژی لازم است تا کاربران هدف را بشناسید. بدانید که مخاطبین شما چه کلمه‌ای را در گوگل سرچ می‌کنند و از چه کلماتی برای جستجوی محصولات شما در موتورهای جستجو استفاده خواهند کرد. کلمات کلیدی به دست آمده، در طراحی استراتژی سئو سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل کمک می‌کند. لیست کلمات استخراج شده اهمیت زیادی در طراحی سایت فروشگاهی دارد.

اطلاعات سایت فروشگاهی

قرار دادن اطلاعاتی مناسب در سایت فروشگاهی می‌تواند تفاوت قابل مشاهده‌ای بین شما و رقبا ایجاد نماید. با وجود تعداد صفحات بالا در  وب سایت فروشگاهی، توجه به اطلاعات مناسب و سازگار با موتورجستجو، در استراتژی سئو سایت فروشگاهی اهمیت زیادی دارد.

برای ارائه محتوا اطلاعات محصولات، باید ترکیبی از دانش و هنر استفاده نمود تا رضایت مخاطبین و موتورجستجو را جلب کنید. در صورتی که قصد طراحی یک سایت فروشگاهی را دارید، باید از نکات زیر برای موفقیت در سئو سایت استفاده نمایید:

  • استراتژی کلمات کلیدی را با دقت انجام بدهید.
  • یک ساختار اطلاعاتی مناسب برای سایت فروشگاهی خود ایجاد نمایید.
  • تصاویر استفاده شده در سایت را بهینه کنید.

ساختار اطلاعاتی مناسب

هنگام طراحی سایت فروشگاهی حتما در نظر داشته باشید که مخاطب با حداکثر سه کلیک، از صفحه اصلی به محصول مورد نظر خود، دست پیدا کند. این راهکار باعث بهبود تجربه کاربر می‌شود و از نظر سئو، بررسی صفحات شما توسط موتورجستجو سریعتر خواهد شد.

یک ساختار اطلاعاتی مناسب باید هر صفحه را به صورت سلسله مراتبی به صفحات دیگر لینک دهد. در نظر داشته باشید که تغییر ناگهانی ساختار سایت، تاثیر زیادی بر روی استراتژی سئو سایت فروشگاهی می گذارد. بنابراین بهتر از این عملیات را با احتیاط انجام دهید.

نکات محتوایی در استراتژی سئو سایت فروشگاهی

پس از این که کلمات کلیدی مهم برای سایت فروشگاهی را یافتید و ساختار اطلاعاتی مناسب را تعیین کرده اید، نکته ضروری و مهم سئو محتوای سایت است.

محتوا بدنه

بیشتر سایت‌های فروشگاهی محتوا بدنه را در بالا یا پایین تصویر محصول قرار می‌دهند. محتوای بدنه به موتورجستجو، درکی از محتوا و موضوع صفحه میدهد. این صفحه خاص و یکتا، باید در نتایج جستجو نمایش داده شود.

 بدون استفاده از محتوا بدنه، دریافت ارتباط بین صفحه و کلید واژه برای گوگل سخت می‌شود. به تمام صفحاتی که بدست آوردن رتبه برتر در گوگل توسط آنها برای شما اهمیت دارد، محتوای خود را اضافه نمایید. مهم‌ترین صفحات در سایت‌های فروشگاهی صفحه اصلی سایت، صفحه دسته بندی و صفحات محصولات مهم سایت است. پس از تولید محتوا متنی این صفحات، می‌توانید به دیگر محصولات و بخش‌های دیگر نیز محتوا اضافه نمایید.

آیکون اشتراک در شبکه‌های اجتماعی

فعالیت در تمام شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار‌ها امری حیاتی است. سایت‌های فروشگاهی به دکمه اشتراک در شبکه‌های اجتماعی در صفحات محصولات نیاز دارند. آیکون اشتراک‌‎گذاری این امکان را می‌دهد که مخاطب پس از بازدید از محصولات، آن را به صورت رایگان در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کند. گرچه این شبکه‌های اجتماعی تاثیری بر روی افزایش رتبه سایت در گوگل ندارند اما انتشار یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی و تعامل مخاطبین با آن صفحه، به بهبود رتبه صفحه سایت کمک زیادی می‌کند.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما