اصول تولید محتوای متنی

اصول تولید محتوای متنی - سئو در تهران - دیجیتال مارکتینگ

اصول تولید محتوای متنی شامل مجموعه قوانینی است که به شما کمک خواهد کرد یک متن تمیز و با ارزش را به صفحه نگارش تبدیل کنید. تولید محتوای متنی کارآمدترین شکل تولید محتوا است. به نحوی که حتی تهیه دیگر اشکال محتوا نیز به نوعی وابسته به تولید محتوای متنی است. در ادامه به معرفی اصول تولید محتوای متنی و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

اصول تولید محتوای متنی

محتوای متنی یکی از پیش نیازهای مهم دنیای مجازی است. بنابراین شما در هر حوزه‌ای از فضای مجازی که فعالیت نمایید، برای بهتر شدن فعالیت خود نیاز به تولید محتوای متنی دارید. امروزه انواع و اقسام آژانس دیجیتال مارکتینگ در دنیای مجازی مشغول به فعالیت و در حال خدمت رسانی به شما هستند. اما اگر شما تصمیم دارید به جای دریافت خدمات از آن‌ها خود به شخصه اقدام به تولید محتوای متنی نمایید، باید بر اصول حاکم بر آن تسلط داشته باشید.

تعدادی از مهمترین اصول تولید محتوای متنی

عدم استفاده از کپی

به جرات می‌توان گفت که استفاده از کپی در محتوای متنی یکی از بزرگترین ضعف‌ها می باشد. زیرا کپی متن علاوه‌بر کاهش کیفیت آن مانع از افزایش رتبه سایت در گوگل خواهد شد. به عبارت دیگر یکی از مهمترین خط قرمز‌های گوگل کپی است. بنابراین درج متن کپی در هر سایتی به شدت موجب تنزل جایگاه آن در گوگل می شود.

 همچنین مکاربران نیز وقت با ارزش خود را صرف مطالعه مطالب تکراری نخواهند کرد، و با بی‌تفاوتی از کنار چنین سایت‌هایی عبور می‌کنند. به این ترتیب استفاده حتی یک بند متن تکراری در سایت منجر به هدر رفت دیگر زحمات شما جهت تهیه محتوا‌های دیگرتان نیز خواهد شد.

ارائه پاسخ به سوال مخاطب

دادن پاسخ به سوال مخاطب در طول مطالب ارائه شده یکی دیگر از اصول تولید محتوای متنی است. به عبارت دیگر متن باید به نحوی تدوین شود که قادر به اشباع کاربر باشد. پرهیز از اضافه گویی و نوشتن تعداد زیاد مطالب از جمله مواردی هستند که در این زمینه متن شما را مفیدتر و خواناتر می‌کند.

بنابراین لازم است که شما با در نظر گرفتن سوالات مخاطب، متناسب با نیاز و خواست آن تولید محتوا نمایید. شما به عنوان یک محتوا نویس ماهر و خبره باید یاد بگیرید که خود را به جای کاربر قرار بدهید. زیرا قرار گرفتن در جایگاه مخاطب جهت ارایه پاسخ درست به سوالات آن بسیار کاربردی است.

انتخاب ساختار مناسب

ساختار مناسب برای یک محتوای متنی، ساختاری است که قابلیت خواندن معمولی باشد. واقعیت این است که همیشه مخاطبان همه بخش های متن شما را نمی‌خوانند. بنابراین باید با استفاده از یک سری ترفندهای کاربردی قسمت‌های متفاوت محتوای متنی را مشخص و بخش‌بندی نمایید.

استفاده از جملات کوتاه

فراموش نکنید که اصول تولید محتوای متنی برای سایت با اصول حاکم بر ادبیات تفاوت دارد. در ادبیات استفاده از جملات کوتاه جذابیت چندانی نخواهد داشد. اما در تولید محتوا شرایط کمی فرق کرده است. در واقع متنی که شما تولید می‌کنید باید با قواعد سئو نیز سازگار باشد. معمولا مخاطبان وب‌سایت‌ها حوصله و زمان کمی را صرف مطالب موجود در این سایت‌ها می‌کنند.

توجه به دستور زبان املایی

عدم وجود غلط املایی و نگارشی نیز از جمله مواردی است که موجب ارتقای کیفیت متن شما می شود. بنابراین توصیه ما این است که تلاش کنید در این زمینه به مهارت مطلوبی برسید. البته ناگفته نماند که مطالب منتشر شده در سایت‌ها به اندازه آثار ادبی دارای حساسیت نیستند. بنابراین مانند آثار و متون ادبی نیاز به ویراستاری حرفه‌ای و اصولی نخواهند داشت. اما نباید غلط‌ های املایی و نگارشی به حدی زیاد باشد که مخاطبان شما به اعتبار کل نوشته‌هایتان شک کند. اگر شما تصمیم دارید در آینده یک محتوا نویس حرفه‌ای شوید بهتر است با صرف کمی وقت و مطالعه کتاب‌های مرتبط با اصول نگارش در این زمینه قابلیت‌های خود را ارتقا دهید.

بازخوانی و بازنویسی متن

معمولا در طول نگارش احتمال وقوع ببعضی غلط‌ های املایی و نگارشی سهوی وجود دارد. بنابراین نیاز است که پس از اتمام محتوای خود به اول آن برگشته و یک بار آن را بازخوانی نمایید.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما