اصول سئو سایت

اصول سئو سایت

اصول سئو سایت شامل تعداد زیادی فاکتور مهم و تأثیرگذار است که در مدت زمان کوتاهی می‌تواند رتبه سایت شما را افزایش بدهد. این اصول را همواره باید استفاده نمود تا در نظر گوگل و مخاطبین اعتبار پیدا کنید. بسیاری از افراد از قوانین سئو آگاه نیستند و با عدم شناخت اصول آن، باعث کاهش رتبه وب سایت خود می شوند. اگر سایت خود را راه‌اندازی کرده و قصد دارید صفحات وب سایت خود را در صفحات برتر نتایج جستجو گوگل قرار دهید این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه به معرفی اصول سئو سایت مانند سئو داخلی و خارجی میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

اصول سئو سایت

  • سئو سایت داخلی (On_Page)
  • سئو سایت خارجی (Off_Page)

اصول سئو داخلی On_Page

پس از طراحی سایت نوبت به بهینه‌سازی آن است. اقداماتی که در داخل وب سایت زمان تولید محتوای متنی انجام می‌دهید سئو داخلی نامیده می شود. به طور کلی سئو داخلی به ۶ عامل اصلی و تأثیرگذار بستگی دارد. این عوامل مهم عبارت هستند از:

عنوان Title

از آنجایی که عنوان صفحه Title در صفحات SERPs نمایش داده می‌شود و مخاطب با کلیک بر روی آن می‌تواند وارد صفحه وب سایت شما شود، از اهمیت زیادی برخوردار هستند. عنوان را در محیط وردپرس از طریق افزونه یواست سئو می‌توان ایجاد کرد.

تگ‌های عنوان

یک محتوا باید دارای سرفصل‌هایی باشد و استفاده از این برچسب‌ها قوانین خاصی دارد؛ برای مثال صفحه باید تنها یک تگ h1 داشته باشد که موضوع کلی محتوای صفحه را نشان می دهدتگ h3 .نیز مربوط به تیتر‌های زیرمجموعه تیتر h2 می باشد

کلمات کلیدی (Keyword)

اصول سئو سایت در رابطه با کلمه کلیدی عبارت هستند از:

توزیع مناسب کلمه کلیدی

  • چگالی کلمه کلیدی
  • استفاده از معادل‌ها و اصطلاحات مربوط کلمه کلیدی

توجه نمایید که از کلمه کلیدی بیش از اندازه استفاده نکنید. می‌توانید از معادل‌ها و کلمات مربوط به آن استفاده نمود. هم چنین کلمه کلیدی اصلی را در انتها و ابتدای صفحه، عنوان اصلی و یک سوم سرفصل‌ها و توضیحات متا قرار دهید. همچنین می‌توانید از ابزارهای کمکی در رابطه با کلمه کلیدی استفاده کنید.

انکر تکست (anchor text)

صفحات وب سایت خود را می‌توانید از طریق انکرتکست‌ها به یکدیگر مرتبط نمود. هنگامی که به تولید محتوای متنی می‌پردازید و مخاطب صفحه‌ای از سایت شما را می‌بیند با کلیک بر روی متنهای لینک دار یا همان انکر تکست به صفحه دیگری منتقل می‌شود. از این قابلیت می‌توان در رپورتاژ‌های آگهی، پست‌های مهمان وغیره نیز استفاده نمود.

تصاویر سایت

وجود تصویر در صفحات سایت از نکات مثبت تولید محتوا است. استفاده از تصاویر نیز دارای اصولی است:

  • نام تصاویر را مربوط با کلمه کلیدی بنویسید.
  • از alt تصویر به عنوان زیرنویس استفاده نمایید و در آن کلمه کلیدی را قید کنید.
  • تصاویر را با حجم کم اما با کیفیت و در فرمت jpg و png قرار بدهید.

توضیحات متا (meta description)

بهره‌مندی درست از تگ متا دسکریپشن از جمله مهم‌ترین اصول سئو سایت می باشد. توضیحات متا که در صفحه سایت نشان داده نمی شود باید به طرز هوشمندانه‌ای نوشته شوند. چرا که این توضیحات در صفحه جستجو گوگل نشان داده می‌شود و باید با هدف مخاطب مطابقت داشته باشد. همچنین توجه کنید که کلمه کلیدی را در آن استفاده کنید و بیش از ۳۰۰ کلمه ننویسید.

اصول سئو خارجی (Off_Page)

سئو خارجی که به اقدامات شما خارج از وب سایتتان بستگی دارد و به صفحات‌ سایت شما اعتبار می‌بخشد در افزایش رتبه سایت در گوگل نقش مهمی دارد. به طور کلی سه فاکتوری که در ادامه توضیح می‌دهیم در این نوع سئو موثر هستند.

بک لینک (backlink)

یک بک لینک درواقع لینکی است که از سایت دیگری برای سایت‌ خود دریافت می‌کنید تا دیده شوید. شاید بتوان گفت بک لینک‌ها بیشترین تأثیر را در رتبه‌بندی گوگل دارند و از نظر گوگل نوعی اعتبار برای سایت‌ خود محسوب می‌شوند. ربات‌های گوگل از طریق این لینک‌های وروی متوجه وب سایت شما می‌شوند و مخاطبین نیز با کلیک کردن آن‌ها از صفحات‌ خود بازدید می‌کنند. ترافیک ارجاعی ایجاد شده و دریافت لینک از سوی سایت‌های معتبر و مرتبط می‌تواند به ارتقاء وب سایت‌ شما کمک زیادی کند.

برندسازی

یکی از اصول بازاریابی محتوایی، برندسازی و ایجاد یک نام و نشان تجاری برای کسب و کار خود است. استفاده از نام برندتان در سطح اینترنت نشان دهنده اعتماد و اعتبار شما می باشد.

سیگنال شبکه‌های اجتماعی

اعتبار داشتن در دنیای دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی منعکس‌کننده ارزش کار شما را نشان می دهد و این می‌تواند برای گوگل هم یک رای اعتماد باشد. از طرفی ترافیک ارگانیک وب سایت‌ خودتان نیز از طریق پیوند‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنید افزایش پیدا می‌کند.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما