افزایش رتبه سایت

افزایش رتبه سایت - سئو در کرج و تهران - دیجیتال مارکتینگ - تولید محتوای دیجیتال

افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ است. با این روش تمام مخاطبانی که به دنبال خدمات شما در موتورهای جستجو هستند، با برند شما آشنا می شوند. بی شک همه مدیران سایت‌ها به دنبال ارتقای رتبه سایت خود در گوگل هستند.  در ادامه به اهمیت و معرفی افزایش رتبه سایت و تولید محتوای دیجیتال میپردازیم. چهت مشاوره سئو کار و تولید محتوا و طراحی وب سایت در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

افزایش رتبه سایت در گوگل

با توجه به این که گوگل، مهم‌ ترین موتور جستجو در ایران و در دنیا است، این بخش با تکیه بر تکنیک های افزایش رتبه سایت در گوگل معرفی شده است. اما این روش‌ها در موتورهای جستجوی یاهو و بینگ نیز باعث افزایش رتبه می شود. گوگل اعلام کرده‌است که در سال ۲۰۱۸ بیشترین تمرکز گوگل روی همخوانی هر چه بیشتر واژه‌های جستجو شده و محتوا است. به این ترتیب برای افزایش رتبه سایت در گوگل تحقیق کلمات کلیدی و اطمینان از واژه‌هایی که مخاطب جستجو می‌کند اهمیت زیادی دارد.

از طرف دیگر الگوریتم رنک برین گوگل توجه زیادی به رفتار کاربر دارد. گوگل به‌ خوبی می‌ داند که درصدی از کاربران ممکن است چندین لینک را در تب‌ های مختلف باز نمایند و سپس به سراغ آنها بروند. بنابراین فقط بازشدن یک لینک و باز ماندن آن در یک تب جداگانه بدون دریافت تمرکز ملاک جذابیت محتوا برای گوگل نیست. محتوای جذاب باید مخاطب را به تعامل با سایت وادار کند. کاربر باید مطالب صفحه شما را بخواند و به سراغ مطالب مرتبط با آن برود.

روش بالا بردن رتبه سایت در گوگل

هنگامی که یک سایت جدید ایجاد می‌ کنید، دیده می شود که بعضی صفحات سایت به سختی در گوگل رتبه دریافت می‌ کنند. بعضی دیگر به محض ایجاد در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر می‌ شوند. برخی دیگر رتبه‌ های بسیار متغییری دارند و  بعضی از آن ها بدون هیچ دلیل به صورت متناوب از نتایج جستجو حذف و دوباره ظاهر می‌ شوند. همه اینها نشان می‌دهد که بالا بردن رتبه سایت روز به‌ روز سخت‌ تر می شود. الگوریتم‌های گوگل هم دائما پیچیده‌تر می شوند و سایت‌ ها روز به روز با تکنیک‌ های سئو بیشتر آشنا می‌ شوند که این موضوع رقابت را سخت‌تر خواهد کرد.

روش های مهم در بهبود رتبه سایت

برای اینکه بتوانید رتبه یک سایت را افزایش دهید، کارهای مختلفی باید انجام دهید و موارد مهمی در این مورد تاثیر دارند. در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

۱. عنوان سایت

حتی اگر نخواهیم سئو و گوگل را در نظر بگیریم، عنوان سایت هویت آنلاین شما می باشد. بنابراین باید در انتخاب آن دقت کنید. عنوان سایت باید حتما با محتوای مطالب شما همخوانی داشته باشد. بهتراست که کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان سایت خود استفاده کنید.

۲. متای توضیحات

در این بخش شما می توانید به راحتی درباره موضوع سایت خود توضیحاتی ارائه بدهید. این توضیحات باید کوتاه باشد و نهایتاً در یک یا دو پاراگراف کوتاه نوشته شود. متا توضیحات سایت باید به نحوی نوشته شود که مخاطبان سایت را به کلیک روی لینک سایت جذب کنند. متا توضیحات در کمپین های شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار می‌ گیرد و در ضمن گوگل ممکن است که این متن را در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارد. بنابراین سعی کنید که با متن خود کاربر را به خواندن محتوای صفحه جذب نمایید.

۳. عنوان صفحه

گوگل بعد از خواندن توضیحات سایت به سراغ سرتیترهای سایت می‌رود و به ترتیب اهمیت، آنها را بررسی می کند. بنابراین ارتباط بین عنوان صفحه و کلمه کلیدی اصلی یک  امر ضروری است. اما می‌ توان عنوان صفحه را برای گوگل بهینه‌ سازی کرد تا بتوان رتبه بهتری در گوگل به‌ دست آورد. برای این کار میتوانید کلمه کلیدی صفحه را در عنوان صفحه استفاده کنید.

۴. سرتیترها

تگ‌های h2-h4 بیش از تگ‌های دیگر برای تولید سرتیترها در سایت استفاده می شوند. اهمیت استفاده از سرتیترها در این است که گوگل نه‌ تنها برای درک محتوای سایت، بلکه برای درک ساختار صفحه آن ها را بررسی می کند. بنابراین هنگام استفاده از آنها ساختار سایت را در نظر بگیرید.

۵. بهینه سازی ساختار URL در طراحی وب سایت

تعداد سایتهایی که URL های بهینه شده ندارد به قدری است که گوگل اهمیت بهینه سازی URL را کاهش داد تا وب سایتهایی که محتوایی مناسب برای مخاطبان دارند ولی URL بهینه شده ای برای کاربران ندارند بتوانند در رتبه‌ های خود باقی بمانند. اما این نکته به این معنی است که اگر سایت شما از نظر کیفیت محتوا با سایت رقیب برابر باشد، بهینه بودن URL به معنی بردن شما از رقیب است.

۶. نقشه سایت و فایل Robots.txt

گوگل برای پیدا کردن صفحات تازه ای که ایجاد می شود و صفحات ویرایش شده به نقشه سایت نیاز دارد. فایل Robots.txt برای جلوگیری از ایندکس شدن صفحاتی که برای کاربران گوگل جذاب نیستند ضروری می باشد.

افزایش رتبه الکسا سایت

هر سایتی که رتبه الکسای خوبی داشته باشد، الزاما صفحه یک گوگل نخواهد بود و عکس این قضیه هم صدق می کند. رتبه الکسا یک مقدار عددی است که بر اساس میزان بازدید مخاطبان از سایت ها در بازه‌های زمانی مختلف سنجیده و نمایش داده می‌ شود و امروزه تمامی سایت‌ها در رقابت برای رسیدن به الکسای زیر ۱۰۰ ایران هستند تا از طریق آن بتوانند فضاهای تبلیغاتی سایت خود را به قیمت‌های چند میلیونی به فروش برسانند.

برای مشاوره سئو کار و تولید محتوای وب سایت و متنی در تهران و کرج ، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال ، طراحی وب سایت و سئو در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما