ایندکس شدن در گوگل

ایندکس سایت در گوگل - تولید محتوای دیجیتال - مشاوره سئو در تهران

مفهوم کلمه ایندکس (Index) به معنی فهرست و منظور از «ایندکس در گوگل»، فهرست در اختیار گوگل می باشد. امروزه یکی از موضوعات مهم برای دارندگان وب‌سایت و توسعه‌ دهندگان وب، «ایندکس شدن  سایت در گوگل» است.در ادامه به اهمیت و معرفی ایندکس شدن سایت در گوگل و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال میپردازیم. چهت مشاوره سئو کار  و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

ایندکس شدن سایت

ایندکس به‌ معنی اطلاعات ثبت شده و لیست به صورت فهرست شده است. وقتی مقاله ای در گوگل ایندکس می‌ شود، یعنی این مطلب به ثبت گوگل رسیده و با جست‌وجو،  در گوگل یافت خواهد شد. به مفهوم دیگر، ایندکس، نوعی تکنیک در ساختار داده است که امکان بازیابی سریع صفحات مورد نظر را از پایگاه داده‌ها فراهم خواهد کرد.

سه بخش اصلی موتور های جستجو

  • Crawl: برای پیدا کردن محتوا در اینترنت، به هر لینک و کدی که برسند آن را  می توانند بررسی کنند.
  • Index: موتورهای جست‌ و جو هر محتوایی که در فرایند Crawl دارند، ذخیره و سازماندهی می‌کند. به‌ این روش، صفحات ایندکس شده برای پاسخ‌گویی به سوالات مخاطبان، آماده نمایش  داده می‌شود. به عبارتی، محتوایی به مخاطبان نشان داده می‌شود که به اندازه کافی مفید باشد.
  • Rank: در این مرحله نتایج جست‌ و جو به نحوی نشان داده می‌شود که بهترین پاسخ برای جست‌ و جو کننده باشد.

چگونگی کار کرد موتور جست‌ و جوی گوگل

موتور جست‌ و جوی گوگل به طور مداوم از سایت‌ها و صفحات مختلف بازدید می‌ کند، در صورتی که این صفحات نسبت به آخرین بازدید، تغییری کرده باشند، گوگل نسخه جدید را ذخیره‌ سازی می کند. انجام دادن این مراحل به‌ وسیله دو بخش خزش‌ گر و ایندکس انجام می شود: پیدا کردن لینک‌ها و آدرس‌های جدید بر عهده خزش‌ گر است. خزش‌گر ضمن شناسایی تمامی لینک‌های موجود در یک صفحه وب سایت و افزودن آن‌ها به فهرست لینک‌های خود، به بازدید از صفحه بعدی خواهد پرداخت.

ایندکس شدن سایت در گوگل

ایندکس شدن، فرایندی است که در آن گوگل، پس از بازدید و آگاهی از صفحات وب سایت، محتویات آن را ذخیره می کند. زمانی که گوگل محتوای جدید وب سایت را پیدا کند، این محتوا در نتایج جست‌ و جو نمایش داده می‌ شود. بنابراین به طور پیشفرض زمانی ایندکس شدن صورت می‌ گیرد که گوگل محتوای یک صفحه از سایت را در پایگاه داده‌های خود ذخیره کند.

اهمیت ایندکس شدن  سایت در گوگل

تا زمانی که برای صفحات جدید سایت شما فرایند ایندکس شدن صورت نگرفته باشد، از نظر گوگل این صفحات وجود ندارند چون گوگل از وجود آن‌ها خبر ندارد. بنابراین تا زمانی که صفحات سایت شما در گوگل ایندکس نشود، نمی‌توانید در لیست نتایج جست‌ و جوی گوگل ظاهر شوید.

روش‌ های سرعت بخشیدن به ایندکس شدن سایت در گوگل

ایندکس شدن سایت در گوگل ، از مسائل حائز اهمیت برای وبمسترها شناخته شده است تا بتوانند سایت خود را هرچه سریع‌ تر در نتایج جست‌ و جوی گوگل قرار دهند. برای سرعت بخشیدن به ایندکس شدن سایت، راهکارها و روش‌ های زیر پیشنهاد می‌شود:

ایجاد نقشه سایت

نقشه سایت، یک فایل XML بر روی سرور و شامل تمامی صفحات  وب سایت است. این نقشه، به موتور جستجو اعلام می‌کند چه زمان صفحه جدید ایجاد شده و هرچند وقت یکبار صفحات را برای بررسی تغییرات، بررسی می کنند.

ثبت کردن آدرس سایت در موتورهای جست‌ و جو

این روش نسبت به سایر روش‌ها اهمیت کم‌تری دارد، اما نمی‌توان آن را نادیده گرفت. به‌ طور کلی از هر روش درست سرعت بخشیدن به ایندکس شدن سایت در گوگل باید استفاده کرد. ثبت سایت در گوگل، نیاز به زمان زیادی ندارد، فقط کافی است در گوگل وبمستر لینک سایت خود را ثبت نمایید.

ایجاد پروفایل در شبکه‌های اجتماعی

نوع لینک ورودی به سایت، از مسائل حائز اهمیت در ایندکس گوگل می باشد.موتور جست‌ و جوی گوگل با استفاده از لینک‌ های ورودی به سایت، وب‌ سایت را بررسی می‌ کند. لینک‌هایی که از طریق شبکه‌ های اجتماعی به سایت وارد می‌شود، از نظر گوگل، اهمیت بیشتر و رتبه بالاتری دارد. بنابراین داشتن پروفایل اختصاصی برای کسب‌ و کار در شبکه‌ های اجتماعی (فیس بوک، توییتر و…)، می‌تواند منجر به ایندکس  شدن سریع‌ تر مطالب سایت شود.

به اشتراک گذاشتن مطالب سایت

تولید محتوای خوب از ضرورت‌ های هر وب‌ سایت است و در این صورت شانس به اشتراک گذاشتن مطالب سایت توسط کاربران بالاتر می رود. رشد به اشتراک‌گذاری مطالب، لینک‌های ورودی به سایت را نیز افزایش می دهد و در نتیجه سرعت ایندکس شدن سایت در گوگل بالاتر می رود.

تولید محتوا

از بهترین روش‌های افزایش سرعت ایندکس شدن  سایت در گوگل، تولید محتوا می باشد. محتوای با کیفیت، جدید و مبتنی بر اصول سئو، علاه‌بر بهبود رتبه سایت در گوگل، تعداد کاربران بیشتری را می تواند جذب سایت کند.

برای مشاوره سئو کار و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و سئو در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما