تاثیر اینستاگرام در سئو

تاثیر اینستاگرام در سئو - دیجیتال مارکتینگ

کسب‌ و کارهای جدید می‌دانند که اینستاگرام یک پلتفرم بسیار مهم در بازاریابی دیجیتال و تاثیر آن در سئو می باشد که از آن می توان در افزایش شهرت برند و جذب تعاملات اجتماعی استفاده نمود. در ادامه به معرفی تاثیر اینستاگرام در سئو و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

تاثیر اینستاگرام در سئو

اینستاگرام به‌ عنوان پلتفرم انتشار محتوای تصاویر و ویدیو که بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، در حال حاظر دومین شبکه اجتماعی جذاب است و کاربران آن به طور متوسط روزانه ۶۰ دقیقه از آن استفاده می کنند. محبوبیت اینستاگرام در بین کسب‌ و کارها به حدی زیاد است که امروزه بیش از ۲۵ میلیون برند دارای حساب اینستاگرام می باشند.

این موضوع دیگر ثابت شده است که اینستاگرام پلتفرمی موثر در ایجاد شهرت برای یک برند می باشد. اینستاگرامرها مایلند با برندهایی که محتوای جذابی به اشتراک می گذارند، تعامل داشته باشند. در نتیجه این تعاملات، ۸۵ درصد از کاربران محصولات یا خدمات جدیدی را از طریق این پلتفرم کشف می کنند و ۸۰ درصد نیز در هنگام تصمیم‌ گیری برای خریدهای خود به پروفایل اینستاگرام برندها توجه می نمایند.

این تعاملات می تواند برای وب سایت شما نیز مزایایی داشته باشد. پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام می‌توانند با تشویق کاربر به تعامل، کمک کردن به لینک سازی و دیگر مزایای آن، به سئو وب سایت شما کمک کنند. بنابراین با بهینه‌سازی فعالیت ها در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، کسب‌ و کار شما می‌تواند در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب خواهند کرد.

روش های اینستاگرام برای تقویت استراتژی سئوی سایت :

از محتوا برای جلب توجه و تبلیغ وب سایت خود استفاده نمایید

از زمانی که گوگل الگوریتم پاندای خود را در سال ۲۰۱۱ معرفی کرد، محتوای با کیفیت، به یکی از مهم ترین عوامل در سئو تبدیل می شود. این به روز رسانی موجب میشود که وب سایت های دارای محتوای ارزشمند، پاداش بیشتری دریافت کنند و همچنین حضور صفحات ضعیف در صفحات نتایج موتور جستجو بسیار کم شود.

اینستاگرام به عنوان یکی از روش های ایجاد و هدایت ترافیک به سمت کسب‌ و کار شما می باشد که می‌تواند حضور آنلاین برند شما را افزایش دهد و کاربران بیشتری را از وجود شما آگاه سازد. این موضوع در رتبه وب سایت شما بسیار مهم می باشد. کاربران زمانی که برند شما را می شناسند، با احتمال بیشتری به شما لینک خواند داد یا پست های شما را به اشتراک می گذارند. این جنبه از ماجرا می تواند نرخ کلیک بهتری را برای وب سایت شما در نتایج جستجو ایجاد نماید.

با کنترل نتایج جستجو، به مدیریت برند خود بپردازید

اگر بتوانید تمام نتایج جستجو در نام برند خود را پیدا کنید به موفقیت خوبی می رسید. در این صورت کنترل بیشتری برای نتایج جستجو در نام برند خود دارید.

از کلمات کلیدی مهم در پروفایل استفاده نمایید

کلمات کلیدی بخش مهمی از سئو است. پس از شناختن کلمات کلیدی مرتبط و استفاده از آنها در تولید محتوا، در نتایج جستجو بیشتر دیده می شود و از این طریق کاربران بیشتری بر روی سایت شما در نتایج جستجو کلیک می نمایند. پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی کار دشواری است. از این جهت نیازمند به متخصصان سئویی است که به شما در جستجوی کلمات کلیدی کمک کنند تا بهترین نتیجه را از تلاش های خود در سئو بدست آورید.

پس از شناسایی کلمات کلیدی مربوط با کسب و کار خود از بعضی از آنها در پروفایل خود استفاده نمایید. از این کلمات کلیدی می توانید در نام پروفایل خود، استفاده نمایید. صرفا به جای استفاده از نام کسب و کار خود به موضوع فعالیت خود هم اشاره ای کنید.

بهتر است از کلمات کلیدی در بخش بیو اینستاگرام هم استفاده نمایید، چرا که این توضیحات توسط پایشگرها خوانده می شوند. این متن در واقع مهمترین بخش متنی در صفحه شما است در این بخش کلمات کلیدی به صورت هشتگ هم می توانید استفاده نمایید. هشتگ ها در اینستاگرام قابل کلیک هستند و مخاطبان پس از کلیک بر روی آنها با پست های مشابه با عبارت هشتگ شده برخورد خواهند کرد.

به پست های اینستاگرام از دیگر پلتفرم ها لینک دهید

پروفایل های اینستاگرام توسط گوگل ایندکس می شوند، اما اینستاگرام جلوی ایندکس پست ها را توسط موتورهای جستجو می گیرند. در نتیجه احتمال دیده شدن پست ها در نتایج جستجو بسیار پایین می باشد اما راهی برای دور زدن این محدودیت وجود ندارد.

تنها راه افزایش احتمال دیده شدن پست ها در نتایح جستجو لینک شدن آدرس پست های اینستاگرام از دیگر پلتفرم ها است. از آنجا که وب اپ اینستاگرام بر روی جاوا اسکریپت پیاده سازی می شود، لینک به پست های شما در دیگر پروفایل های اینستاگرام از سمت گوگل قابل دیده شدن نیست. بسیاری از پایشگرها توانایی ایندکس آدرس های کد شده با جاوا اسکریپت را نخواهند داشت. برای اطمینان از ایندکس پست هایتان تنها کافی است به آن پست از دیگر پلتفرم ها لینک دهید. انتشار پست های اینستاگرام در وب سایت هایی که پست های اینستاگرام را به صورت لینک دار پست می کنند یا لینک به پست ها در وبلاگ خودتان، دو روش برای رسیدن به این اهداف می باشد.

از کپشن تصاویر مانند تگ title استفاده نمایید

پس از تلاش برای ایندکس پست های اینستاگرام توسط بک لینک ها، توحه به متا تگ ها ضروری می باشد، چرا که متا تگ ها شکل پست در نتایج جستجو را تعیین می کنند. باید دقت داشت که کپشن تصاویر پس از نام پروفایل همانند تگ title در نتایج جستجو ظاهر می شود در صورت عدم توجه به این موضوع، تگ title نامفهوم به نظر می رسد.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و سئو در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما