تاثیر بک لینک بر روی سئو سایت

لینک سازی داخلی - محتوا نویسی - سئو سایت

به زبان ساده معرفی میکنیم، هنگامی‌که یک وب‌ سایت به یک وب‌ سایت دیگر لینک داده می شود، یک بک لینک ساخته شده است. به بک لینک، لینک ورودی هم گفته میشود، چون باعث می‌شود که مردم «وارد» سایت ما بشوند.  External link یا «لینک خارجی» هم یکی دیگر از عناوین بک لینک شناخته می شود و علت این نامگذاری آن است که کاربران به «خارج» از وب‌ سایتی که در آن حضور دارند راهنمایی می شوند. در ادامه به مفهوم لینک سازی داخلی و خارجی و پیشرفت در سئو سایت می پردازیم.

تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی

لینک سازی داخلی و خارجی

برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مهمترین بخش سئو خارجی را تشکیل میدهند. کیفیت پیوندهای داخلی و پیوندهای خارجی وب سایت شما میتواند مستقیماً بر میزان خوب یا ضعیف قرار گرفتن صفحه شما در نتایج یک موتور جستجو تأثیر داشته باشد.

لینک سازی داخلی

 به لینک‌ هایی گفته می‌ شود که کاربر را به صفحه دیگری در همان دامنه هدایت می کند. استفاده از لینک‌های داخلی باعث می شود محتوای مربوطه در داخل سایت شما متصل شود و کاربران را قادر می‌ سازد صفحات وب سایت شما را بهتر مرور کنند.

از همه مهمتر، لینک سازی داخلی به ایجاد سلسله مراتب اطلاعات و گسترش قدرت رتبه بندی سایت کمک میکند. برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را جستجو کنند، باید دارای یک شبکه لینک سازی باشد تا عنکبوت‌ های موتور جستجو بتوانند صفحات منفرد وب سایت شما را جستجو کنندو آنها را در پایگاه داده خود ذخیره نمایند. بنابراین لینک سازی داخلی درجه رتبه بندی وب سایت شما برای هر صفحه را می تواند افزایش دهد.

لینک سازی خارجی

 شامل لینک‌هایی میشود که از سایت ما به سایتی با دامنه دیگر و یا برعکس لینک داده می شوند. که در ادامه درباره بک لینک‌ها و نحوه‌ی به کار بردن آنها صحبت خواهیم کرد.

تاثیر بک لینک در سئو سایت

همانطور که گفته شد، زمانی که یک وب سایت در بخشی از محتوای خود به وب سایت دیگری اشاره میکند (همراه با لینک آن وب سایت)، این عمل اصطلاحا بک لینک گفته می شود. این لینک باید یک لینک قابل کلیک باشد تا موتورهای جستجو آنها را به عنوان بک لینک شناسایی کنند.

بک لینک یکی از عناصر مهم در اصول سئو معرفی شده است. وقتی وب سایتی به صفحه‌ای از سایت ما لینک می‌ دهد در واقع به موتورهای جستجو می‌گوید: این محتوا ارزشمندو معتبر است. گوگل و سایر موتورهای جستجوی مهم بک لینک‌ها را برای وبسایت ما امتیاز مثبت می دهند. صفحاتی که بک لینک‌ های بیشتری داشته باشند دارای رتبه بندی ارگانیک بالاتری در موتورهای جستجو خواهند شد.

متخصصان سئو معتقدند که بک لینک های با کیفیت بالا، عوامل تعیین کننده ای برای SEO می باشند که به شما کمک می‌کند رتبه وب سایت خود را در نتایج موتور جستجو بهبود بدهید. و همچنین بک لینک ها باید در سایت‌ های دارای محتوای مرتبط باشند. و حتما مهم است که این سایت‌ها پربازدید باشند و دارای رتبه و اعتبار دامنه بالایی باشند. هرچه بک لینک‌ ها باکیفیت‌ تر باشند، رتبه بندی و امتیاز وبسایت شما بالاتر خواهد رفت.

تفاوت بک لینک فالو و نوفالو

به طور کلی لینک‌ها به دو دسته‌ی فالو (follow) و نوفالو (nofollow) تقسیم میشوند که تفاوتهایی هم بایکدیگر دارند که در ادامه به توضیح آن ها میپردازیم.

بک لینک‌ها به طور پیش‌فرض «فالو» هستند، به این معنی که لینک دهنده اعتبار لینک و سایت ما را تایید می نماید.

در یک لینک فالو هیچ مشخصه‌ ی خاصی در کد دیده نمیشود و ظاهر لینک به شکل عادی خود باقی می ماند. لینک‌ های فالو همان لینک‌ هایی هستند که از دید گوگل ارزشمندهستند و می‌توانند بر رتبه وب‌ سایت شما اثر بگذارند و ما در سئو وب‌سایت به آنها نیاز داریم!

لینک‌های «نوفالو» (nofollow) که گوگل برای آن‌ ها تقریبا هیچ ارزشی قائل نیست. تفاوت این دو لینک در ساختار آن است. زمانی یک لینک نوفالو ایجاد می‌شود که در ساختار لینک عبارت rel=nofollow درج شود. یعنی تنها با افزودن این عبارت به یک لینک فالو می‌توانید آن را به یک لینک نوفالو تبدیل نمایید. با این کار به موتورهای جستجو گفته می شود که هیچگونه تایید یا عدم تاییدی روی لینک قرار داده شده ندارید. درکل در بسیار از موقعیت‌ها، استفاده از لینک نوفالو میتواند به جهت جلوگیری از پنالتی گوگل موثر باشد.

تاثیر Anchor text در سئو

  • Anchor Text متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک پیوند لینک می باشد. در مرورگرهای مدرن، اغلب آبی و زیر خط دار است. که میتوانیم این خصوصیات را تغییر بدهیم.
  • تعدادی از افراد  انکر تکست را با نام های متن لینک یا عنوان لینک نیز به کار می برند. کلماتی که در متن یک لینک موجود است به موتورهای جستجو کمک خواهند کرد تا موضوع فعالیت یک سایت را بهتر بررسی کنند و آن را در نتایج جستجو نشان بدهند.
  • لینک‌های موجود در متن به موتورهای جستجو می‌گویند زمانی که کاربران عبارتی که در انکر تکست ذکر شده را جستجو میکنند؛ وب‌ سایتی که به آن لینک شده را بهترین صفحه برای جستجوی آن عبارت می‌داند.
  • زمانی از یک صفحه‌ی مشخص چندین لینک برای یک صفحه دریافت میکنید بهتر است فقط یکی از آنها که انکر تکست هدفمندتری دارند فالو بشود و دیگر لینک‌ها نوفالو شوند.

عوامل موثر بر کیفیت بک لینک

بک لینک‌ها ابزار  تاثیر گذاری در بهینه یا کمینه سازی رتبه سایت محسوب می شوند و همانطور که بک لینک های خوب قادر هستند سئو سایتتان را بهتر کنند, در مقابل بک لینک های بد می‌توانند به سئو سایتتان شما آسیب برسانند. با توجه به اهمیت این موضوع مواردی را بیان می کنیم که به کمک آن بتوانید این دو را از هم تشخیص بدهید.

به طور مختصر و مفید میتوان گفت لینکی که به درخواست شما در سایتی قرار داده شده است و یا بابت آن هزینه ای پرداخت کردید لینک نسبتا بد به حساب می‌آید و در مقابل، لینک خوب به لینک هایی گفته میشود که کاربران به میل خودشان در سایت خود قرار می‌ دهند.

برای مشاوره و تبلیغات در گوگل و تولید محتوا با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام تولید محتوای دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما