تاثیر ssl در سئو

تاثیر ssl در سئو - امنیت سایت

ما برای خرید یا ورود به سیستم ابتدا باید اطلاعات خود را وارد نماییم. برای حفاظت از انتقال داده ها احتیاج به اتصال مطمئن و امن است، در این موارد معمولا از پروتکل های SSL و HTTPS استفاده می شود.برای درگاه پرداخت معمولا از پروتکل HTTPS استفاده می شود، این پروتکل در واقع روش رمزگذاری بین کاربر و سرور است. به صورتی که اطلاعات بین کاربران و سرور را رمزگذاری می کنند، با این کار دخالت هکرها در اتصالات به سختی ممکن می شود اما نمی توان گفت غیر ممکن می باشد. در ادامه به معرفی گواهی ssl  و تاثیر استفاده از آن در سئو وب سایت، مزایا، معایب و … و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

تاثیر ssl در سئو

هر سایتی باید گواهی SSL منحصر به فردی برای خود داشته باشد، اگر سرور تظاهر به داشتن گواهی HTTPS داشته باشد اما در واقع گواهی معتبرموجود نباشد مرورگرهای مدرن زمان اتصال به کاربران سایت هشدار خواهند داد.

تاثیر SSL در رتبه بندی و سئو سایت

یکی از ویژگی های مهم سایت از نظر گوگل امنیت وب سایت است. هم چنین گوگل در وبلاگ رسمی اعلام می کند سایت هایی که از نظر امنیت قوی تر عمل می کنند و از پروتکل SLL استفاده می کنند از رتبه بالاتری برخورددار هستند. در واقع گوگل استفاده از این پروتکل را از عوامل موثر و تاثیر گذار در افزایش رنک گوگل می داند.

مزایای استفاده از SSL:

استفاده از پروتکل SLL همان طور که ذکر شد باعث افزایش سئو و رنک در گوگل می شود، همچنین زمانی که شما از این پروتکل استفاده می کنید اعتماد کاربر را جذب می کنیدو بدون شک کاربران اعتماد بیشتری به سایت شما می کنند.

معایب استفاده از SSL:

همان طور که گفته شد پروتکل SSL اطلاعات بین کاربر و مرورگر را رمزگذاری می کند، از این طریق سایت شما زمان بیشتری نسبت به قبل برای لود نیاز دارد، مثلا سایت شما اگر در ۵ ثانیه بارگذاری می شد با استفاده از پروتکل SSL این زمان یک تا دو ثانیه افزایش پیدا می کند، مثلا در۷، ۶ ثانیه بارگذاری میشود. یکی دیگر از معایب SSL قیمت بسیار بالای آن است.
نکته مهم در استفاده از گواهی SSL زمانی است که شما تنظیمات سایت و وب مستر گوگل را به درستی انجام ندهید، در این هنگام احتمال زیاد ورودی های سایتتان را از دست می دهید.

پیچیدگی کار پروتکل SSL از دید کاربر سایت شما مخفی است، در عوض مرورگر اینترنت نشانگر کلید را به وجود می آورد که درآن کاربران متوجه ارتباط امن سایت خواهند شد. گواهی نامه SSL فقط به اشخاص حقیقی و حقوقی، شرکت های شناخته شده ارائه می شود و شامل اطلاعات زیادی در مورد سایت، نام دامنه، آدرس، شهرو … است.

اهمیت SLL در سئو:

اینترنت هر روزه در حال به روز رسانی و تغییر است و کاربران بیش از پیش نگران امنیت در اینترنت هستند، به همین کاربران اطلاعات خود را در اینترنت رمزگذاری می کنند. برای توسعه امنیت در گوگل استفاده از پروتکل SSL معرفی شد که در سئو سایت و افزایش امنیت سایت تاثیر زیادی دارد. گوگل در واقع ویژگی های مثبتی که هر سایت با داشتن آن از امتیاز بالاتری برخورد دار است را فاش نمی کند، اما متخصصان سئو با مطالعه ی موتورهای جستجو به بعضی از موارد امتیاز دهی گوگل به سایت ها دست پیدا کردند. البته برای سئو سایت هم چنان استفاده از محتوای جذاب و کامل، ساختار مناسب و … با کمک پروتکل SSL نیاز می باشد.

معرفی HTTPS

‘S’ در انتهای HTTPS بخشی از آدرس سایت به معنای سایت امن است. سایت های امن شامل SSL هستند که می توانند از طریق اهراز هویت و رمز گذاری اتصال سایت را محفاظت کنند، زمانی که گواهینامه SSL بر روی سرور سایت نصب می شود، قفل و پروتکل HTTPS را فعال می کند و امکان اتصال محافظت شده و امن را بین سرور و مرورگر فراهم خواهد کرد.

مزایای استفاده از پروتکل HTTPS:

  • اعتماد سازی
  • رمزگذاری و رمزنگاری اطلاعات بین کاربر و سرور
  • دریافت اینماد یا یک امتیاز بیشتر برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و طراحی وب سایت در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما