تعیین رتبه سایت در گوگل

تعیین رتبه سایت در گوگل - تولید محتوای متنی

بسیاری از کسب‌ وکارهایی که در فضای مجازی فعالیت می‌­کنند این مشکل را دارند که رتبه سایت‌ ­شان را بدانند و بتوانند آن را ارتقا بدهند. به نوعی می‌­توان گفت بسیاری از وب­ مسترها یا مدیران کسب‌ وکارهای حوزه وب اعتبار خود را در این رنکینگ و رتبه‌­ها می‌­دانند. در ادامه به معرفی تعیین رتبه سایت در گوگل،رتبه الکسا و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

رنکینگ‌ های معتبر تعیین رتبه سایت در گوگل

در دنیا کسب‌ و کارهای متفاوتی برای رتبه‌ بندی صفحات وب­ سایت‌­ها شکل گرفته­‌اند که هر کدام در تلاش است تا بسته به معیارهایی و با تخمین درست اطلاعات از هر سایت، آن­ها را رتبه‌ بندی نمایند.

۱. تعیین رتبه وبسایت با PageRank گوگل: یکی از قدیمی‌ ترین رنکینگ‌ها است که سایت‌ها را نسبت به میزان محبوبیت آن‌ها نمره می‌دهند.

۲. تعیین رتبه سایت با الکسا: الکسا نیز یکی از محبوب ترین سایت­های تعیین رتبه است که همه سایت­‌های دنیا را در یک لیست قرار می دهد و به آن­ها رتبه می‌­دهد. معمولا هرچه رتبه سایتی کمتر است به معنی بازدید و محبوبیت بیشتر آن سایت است.

PageRank گوگل چیست

یکی از اولین الگوریتم‌­های خیلی مهمی که موسسان گوگل کشف و ثبت کردند  PageRank است. در پیج رنک گوگل فاکتور بسیار مهم این بود که چه تعداد سایت در دنیا به هر سایتی لینک می دهند و آن را در سایت خود معرفی کرده­‌اند. آن‌­ها معتقد بودند که اگر یک وب­ سایت واقعاً محبوب و معتبرباشد باید معمولا سایت­‌های بیشتری لینک آن را در سایت خود قرار داده باشند. به همین دیل یعنی تعداد بک‌ لینک­‌ها به یک سایت، به آن سایت از ۱ تا ۱۰ نمره می‌­داد که هرچه نمره سایت به ۱۰ نزدیک‌تر باشد یعنی آن سایت محبوب‌­تر می باشد.

چگونه پیج رنک گوگل خود را ببینیم

گوگل از چند سال قبل رسماً اعلام نمود به دلیل سواستفاده‌­های بعضی وب مستران از نمایش عمومی پیج رنک خودداری خواهد کرد. اما بعضی سایت‌‌ها وجود دارند که تخمین‌هایی از رنک شما می‌زنند که اصلاً دقیق نیست.

رنک الکسا

الکسا یک کمپانی در حوزه خدمات اینترنتی متفاوت به وب­مستران است که در سال ۱۹۹۶ تاسیس شده و با رشد بسیار خوبی که داشت در سال ۱۹۹۹ توسط آمازون خریداری شده است. یکی از مهمترین اقدامات الکسا ایجاد رنکینگی از سایت‌ها است. رنک الکسا در واقع یک تخمین نسبی است. یک تخمین از میزان محبوبیت سایت شما نسبت به سایر سایت‌­های دنیا می باشد. رنک الکسای شما در واقع فقط به محبوبیت سایت شما ارتباط ندارد، بلکه محبوبیت سایر سایت‌­ها هم روی رنک شما تاثیر می گذارد چرا که ممکن است رنک آن­ها رشد کند و شما یک پله سقوط کنید و یا برعکس، مشابه تعیین رتبه در کنکور.

چگونگی تعیین رتبه سایت در الکسا

برای دیدن رنک الکسا سایت خود کافی است به لینک تعیین رتبه سایت الکسا مراجعه کنید و بعد از وارد کردن آدرس سایت خود در آن، رتبه سایت در ایران و جهان به علاوه اطلاعات مختصر دیگری را مشاهده کنید.

چگونه رتبه الکسا خود را بهبود دهیم

۱. محتوای اورجینال و جذاب تولید کنید

محتوای خوب باعث می‌­شود که مخاطب،بیشتر از سایت شما دیدن کند و زمان بیشتری را در آن سپری کند، مطالبی از آن را با دیگران به اشتراک بگذارد و … این محتوای خوب باید برای مخاطبان ارزش خلق کند و آن­ها را به چیزی که در جستجوی آن هستند برساند.

۲. سایت‌های مرتبط بیشتری را جذب نمایید که به شما لینک دهند

الکسا و گوگل هر دو به تعداد سایت‌ ­هایی که لینک سایت شما را قرار می دهند بسیار اهمیت می دهد اما به شرطی که آن سایت خودش معتبر باشد و مربوط به موضوع سایت شما باشد ارزش خیلی بیشتری به آن می دهد.

۳. کلیدواژه‌­هایی که رقبای شما بیشترین ترافیک را از آن می‌­گیرند شناسایی کنید.

حضور در چنین کلید واژه­‌هایی نیز موضوعی است که به رنک الکسای شما کمک خواهد کرد. می‌­توانید در این کلیدواژه‌ ­ها به بهینه‌­سازی سایت بپردازید و یا اینکه یک کمپین تبلیغات کلیکی روی آن پیاده سازی کنید.

۴. بهترین تجربیات را بسازید.

رنک الکسا و سئو سایت تنها به معنی ایجاد نمایش بیشتر یا ترویج بیشتر خودمان در وبسایت نیست بلکه بهبود تجربه کار و طراحی کاربری سایت نیز بسیار روی رنک الکسای شما در  درازمدت تاثیرگذار خواهد بود.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و طراحی سایت در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما