تولید محتوای سایت

محتوا نویسی - تولید محتوای دیجیتال

تمامی وب‌ سایت‌هایی که می‌ بینید به خاطر محتوایشان است که پایدار هستند. این سایت‌ ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان و انتقال پیام خودشان، از تولید و انتشار محتوا استفاده می کنند. همین موضوع باعث می شود تا خیلی‌ها خواسته و ناخواسته، بدون در نظر گرفتن منابع و نیازشان به سمت تولید محتوا بروند. ضمن این که در اطراف ما افراد زیادی هستند ک در این حوزه فعالیت می‌کنند یا قصد دارند با توجه به بازار کار خوبی که دارد وارد این مسیر بشوند. در ادامه به اهمیت و کاربرد تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ میپردازیم. چهت مشاوره تولید محتوای سایت با ما تماس بگیرید

عناصر تولید محتوا

تولید محتوا یک کار تخصصی است و البته باید برای آن هزینه و زمان کافی هم اختصاص داده شود. بنابراین قراردادن یک متن و کنار هم قرار دادن تعدادی کلمه و جمله را تولید محتوای سایت نمی‌گویند. محتوا انواع مختلفی دارد که شامل متن، ویدئو، عکس و طرح و صدا می‌شود. بنابراین در مرحله اول بهتر است عناصر تولید محتوا را بیشتر بشناسید.

  1. تعیین هدف

مشکل بزرگ خیلی‌ها  در تعیین هدف است. جایی که به طور دقیق نمی‌دانند چرا به محتوا احتیاج دارند و تولید محتوا سایت چگونه انجام دهند. حتی اگر به محتوا نیاز داشته باشند شاید دقیق نمی‌ دانند که با چه هدفی باید این کار را انجام بدهند.

تولید و انتشار محتوا، بخش زیادی از فرایند بازاریابی محتوایی می باشد. به همین دلیل ما به دنبال تولید محتوای کاربردی و جذاب برای اطلاع‌ رسانی، برقراری ارتباط، خلق ارزش و افزایش اعتماد مخاطبان هستیم.

  1. شناخت مخاطب هدف

ما برای افرادی محتوا تولید می‌کنیم که انسان‌های واقعی هستند.کاربران براساس نیاز خودشان در موتورهای جستجو و به‌ ویژه گوگل جمله یا کلمه ای را وارد می‌کنند تا بتوانند به خواسته خود برسند. به همین دلیل باید شناخت دقیق و درستی از مخاطب های خودمان داشته باشیم تا بتوانیم نیاز او را کامل بر طرف نماییم .

  1. برندسازی

وقتی برای تولید و انتشار محتوا از منابع مختلف استفاده می‌کنید، یکی از مهم‌ ترین کارها این است که به فکر برند سازی باشید. بنابراین در انواع محتوای شما باید نشانه‌ای از برندتان وجود داشته باشد. این نشانه‌ ها می‌تواند شامل نام، لوگو، هویت بصری و… باشد. ضمن اینکه همیشه باید کاری کنید که شما را به عنوان یک منبع موفق محتوا بشناسند و همه‌جا برندتان نام برده شود.

  1. تولید محتوای جذاب و کاربردی

تنها متن نوشتن و ویدئو ساختم کافی نیست. محتوای ما باید جذاب و کاربردی باشد. به این معنی که متن، عکس، کلیپ و… که منتشر می‌کنیم باید به افراد کمک کند تا بتوانند نیازشان را برطرف کنند و به چیزی که می‌خواهند برسند.

اما فقط کاربردی بودن هم کافی نیست. محتوا باید جذاب باشد و به جزئیات آن توجه کنید. استفاده از عکس‌های حرفه‌ای، عناوین جذاب ، ویدئو، اینفوگرافی، داستان‌ سرایی و… باعث می‌شود مخاطب بیشتر با محتوایتان ارتباط برقرار کنند.

  1. ترویج و توزیع درست محتوا

بیش از اینکه انتشار مطلب اهمیت داشته باشد، ترویج و توزیع آن اهمیت دارد. ترویج یعنی با روش‌های مختلف کاری کنیم تا در کانال‌ های متفاوت، مخاطبان بیشتری محتوای ما را ببینند. توزیع محتوا هم به این معنی است که مخاطب و مشتری واقعی که می‌خواهیم اقدام نهایی را انجام بدهد، محتوای ما را دریافت کند. بنابراین باید روش‌ها و کانال‌های درست ترویج و توزیع محتوا را بشناسیم. بهترین عکس، کلیپ یا متن وقتی دیده نشوند، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

بهترین تولید محتوا

با اینکه تولید محتوای سایت بیشتر شامل متن است، ولی در کنار آن لازم است که از فرمت‌های دیگر هم استفاده کنیم. اما برای پاسخ به اینکه چه محتوایی تولید کنیم، باید به استراتژی بازاریابی خودمان نگاه کنیم. در استراتژی موارد زیر مشخص می‌شود:

  • بررسی وضعیت کسب‌وکار و رقبا
  • پرسونای مخاطبان و نیازهای آن‌ها
  • تقویم محتوا نویسی
  • منابع موجود
  • بودجه‌بندی
  • زمان‌بندی اجرا
  • کانال‌های موردنیاز برای ترویج و توزیع محتوا
  • اهداف و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)

اهمیت سئو در محتوا

بیشتر از چیزی که این روزها نشان می‌دهند این دو حوزه از هم جدا هستند، ولی این‌طور نیست. محتوا کمک می‌کند تا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو بهتر باشد و بتوانید به کمک محتوای اصولی و استاندارد، رتبه‌های خوبی کسب نمایید.

برای مشاوره تولید محتوا صوتی و دیجیتال مارکتینگ و ایجاد پادکست  با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما