تولید محتوا سفارشی

تولید محتوای سفارشی

نحوه تولید محتوای سفارشی برای هر مرحله از قیف فروش

همه ما می دانیم که محتوا پادشاه است. این عبارت بسیار خسته کننده است، به خصوص در میان متخصصان بازاریابی، اما نمی تواند بیشتر از این صادق باشد. با این حال، به این سادگی نیست. حتی اگرتولید محتوا جنبه حیاتی بازاریابی و ایجاد اعتماد است، بازاریابان نمی توانند فقط محتوایی تولید کنند و انتظار داشته باشند که برای هر مشتری کار کند. به همین دلیل است که تولید محتوای سفارشی  برای شخصیت خریدار و مرحله فروش بسیار مهم است.

برای شانس بهتر تبدیل سرنخ ها به مشتریان، برای هر مرحله از قیف تولید محتوای سفارشی  انجام دهید. از آگاهی از برند سطح بالا گرفته تا داده های دقیق و تجزیه و تحلیل قیف، محتوایی که برای هر مرحله از قیف طراحی شده است، کلید تبدیل سرنخ ها به مشتریان است.

از تولید محتوای سبک و برند گرفته تا محتوای عمیق و دقیق، می توانید مشتریان بالقوه را به سمت تصمیم گیری برای خرید راهنمایی کنید. یک تاکتیک این است که پرسونای هدف خود را بگیرید و آنها را به مراحل قیف تقسیم کنید. مشخص کنید چه نوع محتوایی برای آن شخصیت و آن مرحله از چرخه فروش و بازاریابی موثرتر است. بیایید این فرآیند را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

چرا مهم است که محتوای خود را با تفکر مشتری خود مطابقت دهید

برای درک بهتر کپی رایتینگ قیف فروش، باید با مراحل مختلف قیف فروش آشنا باشید:

    آگاهی – رایج ترین نقطه ورود برای خریداران بالقوه. آن‌ها از طریق کانال‌های مختلف، از جمله وبلاگ‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و ویدیوها، به کسب و کار شما برخورد می‌کنند. به عنوان مثال، آنها تبلیغی درباره کسب و کار mو پیشنهادات شما می بینند که منجر به یک پست وبلاگ آموزشی می شود.

    علاقه – اکنون رهبران در مورد محصول یا خدمات شما می دانند و فعالانه به دنبال راه حل هستند. آنها ممکن است شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کرده باشند یا در لیست ایمیل شما مشترک شده باشند. نمونه هایی از تولید محتوا در این مرحله برای آموزش مخاطبان شامل خبرنامه، دانلود رایگان، کتاب الکترونیکی، راهنما، ارائه، مطالعات موردی و پرسش های متداول است.

    توجه – مدیران می خواهند تصمیم بگیرند و سعی می کنند بفهمند که آیا شما بهترین راه حل برای مشکل آنها هستید یا خیر. محتوایی که به آنها کمک می کند تا از این مرحله عبور کنند ممکن است شامل پست های وبلاگ، پست های مهمان، ویدیوها/راهنماها/کتاب های الکترونیکی/کاغذ سفید عمیق تر، وبینارها، پادکست ها و تجربیات زنده فیس بوک/اینستاگرام باشد.

    اقدام – سرب اکنون آماده خرید است، اما به کمی فشار نیاز دارند. تجربیات مشتری، توصیفات، اعتبار سنجی شخص ثالث، و مطالعات موردی، محتوای مؤثری هستند که به رفع شک و تردیدهای نهایی آنها کمک می کند و آنها را متقاعد می کند که دست به کار شوند.

    وفاداری – مشتریان دائماً برای خرید دیگر یا داشتن اشتراک برمی‌گردند. محتوایی برای ایجاد وفاداری به برند شامل ویدیوهای ارجاع، ارائه های مشترک با شرکای استراتژیک، راهنماهای شروع سریع و غیره است.

برای بهترین نتایج، به انواع مختلفی از محتوا نیاز دارید تا با هدف مشتریان بالقوه خود مطابقت داشته باشد. مهم نیست که چند پست وبلاگ با کیفیت می نویسید، اگر آنها را بر اساس جایگاه مشتری در قیف تقسیم نکنید، مرتبط نخواهند بود. به عنوان مثال، یک پست وبلاگ در مورد نحوه عملکرد محصول شما واقعاً به افرادی که هنوز در مرحله آگاهی هستند کمک نمی کند. بنابراین هنگام تولید محتوای خود، مطمئن شوید که واقعاً به این فکر می کنید که چه کسی آن را مصرف می کند.

نحوه تولید محتوا برای هر مرحله از قیف فروش

وقتی صحبت از بازاریابی محتوا می شود، همه چیز در مورد ایجاد محتوای مناسب برای مشتری مناسب در زمان مناسب است. در اینجا نحوه ایجاد یک قیف بازاریابی محتوا موثر است.

محتوای بالای قیف

هدف: جرقه علاقه

محتوای بالای قیف (TOFU) اولین نقطه تماس بین یک مشتری بالقوه و برند شما است. در این مرحله، آنها آماده خرید نیستند و احتمالاً شرکت شما را کشف می کنند. هدف شما جلب توجه آنها، ارائه بهترین پاسخ به سوالات آنها و معرفی نامحسوس برندتان است.

اینکه شما دفترچه راهنما یا مطلبی برای راهنمایی مشتریان خود در سایت بنویسید شاید بهترین نوع محتوا برای ایجاد TOFU باشد. این راهنماها به مشتریان بالقوه کمک می کند تا یک مشکل خاص را حل کنند و نشان دهند که شما در زمینه کاری خود متخصص هستید. در نتیجه این مطالب راهنما به آموزش مشتریان بالقوه کمک می کند، که به ایجاد اعتماد کمک می کند.

در اینجا انواع دیگری از محتوا وجود دارد که به خوبی برای TOFU کار می کنند:

  •     پست های وبلاگ
  •     اینفوگرافیک
  •     چک لیست ها
  •     کتاب های الکترونیکی
  •     ویدیوهای چگونه
  •     وبینارهای آموزشی

وسط محتوای قیف

هدف: راهنمایی و آموزش

در مقایسه با مشتریان بالقوه در TOFU، مشتریان بالقوه در وسط قیف (MOFU) بسیار مایل به تعامل با برند شما هستند. البته اگر آنها را تشویق کنید. آنها اکنون در مورد برند شما می دانند و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانید به آنها کمک کنید، هستند. در این مرحله، محتوای شما باید از مقدماتی به عمق بیشتری برود. محتوایی که برای MOFU ایجاد می‌کنید باید درباره برند شما باشد و اینکه راه‌حل شما چگونه به مشتریان بالقوه شما کمک می‌کند.

مانند سرنخ‌های TOFU، محتوای راهنمای انجام کار برای سرنخ‌های MOFU به طور مؤثری کار می‌کند. انواع دیگر محتوا برای استفاده برای MOFU عبارتند از:

  •     پست های رسانه های اجتماعی
  •     گواهینامه ها
  •     مطالعات موردی
  •     کاغذهای سفید
  •     صفحات فرود
  •     مصاحبه های تصویری
  •     پادکست ها
  •     خبرنامه های ایمیل
  •     سمت

محتوای پایین قیف

هدف: افزایش نرخ تبدیل

وقتی نوبت به انتهای محتوای قیف (BOFU) می‌رسد، باید روی نشان دادن اینکه چگونه برند شما بهتر از رقبا است تمرکز کنید و به مشتریان بالقوه نشان دهید که چرا باید شما را انتخاب کنند. محتوای شما باید به اندازه کافی قانع کننده باشد تا شک و تردید باقیمانده مشتریان احتمالی در مورد پیشنهادات شما برطرف شود. محتوای تولید شده توسط مشتری و مورد محور برخی از موثرترین انواع محتوا برای پیشبرد تبدیل در BOFU هستند. این نوع محتوا میتواند شامل موارد زیر باشد:

  •     مروری بر محصول
  •     نظرات مشتریان
  •     داستان های موفقیت
  •     موارد استفاده کنید
  •     مطالعات موردی
  •     آموزش ها

محتوای مناسب برای تمام مراحل قیف و چرخه خرید

در ابتدا، تعیین اینکه چه محتوایی در کدام مرحله از قیف بهتر عمل می کند، ممکن است دشوار باشد. اما هنگامی که واقعاً نیازهای مشتری خود را درک کردید، می توانید محتوای مناسب را در زمان مناسب به آنها برسانید.

چرخه خرید برای هر نوع کسب و کار متفاوت است، به این معنی که نمی توان آن را از یک کسب و کار به تجارت دیگر تکرار کرد. بنابراین مطمئن شوید که استراتژی تولید محتوای خود را حول سفر منحصر به فرد خریدار ، مشتریان خود ایجاد می کنید. برای بیشترین تأثیر ممکن بر روابط با مشتری، بسیار مهم است که مخاطب خود را بشناسید، هدف آنها را در هر مرحله درک کنید و محتوای سفارشی ایجاد کنید تا با هر مرحله از سفر آنها در قیف مطابقت داشته باشد.

می خواهید بیشتر بدانید؟ با یک کارشناس تولید محتوا حرفه ای صحبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما