سئو سایت فروشگاهی

دیجیتال مارکتینگ - تولید محتوای دیجیتال - سئو سایت فروشگاهی

وقتی که بحث از سئو یک سایت فروشگاهی یا تجارت در سطح بسیار بزرگ است، بسیاری از روش های سنتی سئو را به راحتی نمی توان انجام داد. مهمتر از مشکل زمان در سئو اینگونه سایت ها، موانع دیگری نیز برای سئو است که برای حل آنها نیز راهکارهایی باید ارائه شود. به عنوان مثال پایش ربات گوگل برای سایت های متوسطی که دارای چند هزار صفحه می باشند، با سرعت بهینه ای انجام می شود و در حالت کلی نمی تواند مسئله ای ایجاد نماید. اما در وب سایت های بسیار بزرگ که دارای چند میلیون صفحه است، پایش صفحات توسط ربات های گوگل می تواند به مسئله دشواری تبدیل شود. در این گونه سایت ها، اطمینان از ایندکس شدن صفحات، مهم تر از بهینه کردن هریک از صفحات برای موتورهای جستجو است. در ادامه به معرفی سئو سایت فروشگاهی و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

سئو سایت فروشگاهی

  • ایندکس شدن سایت
  • موقعیت منوی اصلی
  • نوشتن توضیحات برای صفحات دسته بندی
  • استفاده از اسکیما (Schema) در صفحه محصولات
  • ساختار یو آر ال ها

ایندکس شدن سایت

اطمینان از ایندکس شدن صفحات سایت از جمله مشکلات سایت های فروشگاهی بسیار بزرگ است. تمام تکنیک های سئو داخلی در جهان نیز نمی توانند به ایندکس صفحه ای که در جای درست قرار ندارد، کمک کنند.

چند تکنیک وجود دارد که در بهبود ایندکس صفحات سایت به شما کمک می کنند. یکی از آنها توجه به ارور های سه رقمی است که با عدد ۵ شروع میشوند و در وبمستر تولز گوگل گزارش می شوند. مهندسین گوگل معمولا به این مسئله اشاره می کنند و کاربران وب سایت ها را به توجه کردن به این خطا ها جلب می کند. زیاد شدن این گونه خطا ها از طرف سایت یا سرور و گزارش تایم اوت شدن های زیاد توسط ربات های گوگل، نشان از سلامت پایین سایت است.

موقعیت منوی اصلی

موقعیت منوی اصلی و لینک های داخلی آن در سئو و لینک بیلدینگ داخلی سایت اهمیت زیادی در سایت های فروشگاهی دارد. لینک ها و صفحاتی در منوی اصلی قرار دارند از بیشترین امتیاز و رتبه در بین صفحات برخوردار هستند، چرا که منوی اصلی در همه صفحات وجود دارد و از احتمال کلیک بیشتری برخوردار هستند. بنابراین در سایت های فروشگاهی ارزش لینک های داخلی در منوی اصلی بیش از سایت های دیگر می باشد. یکی از راه های استفاده بهینه تر از این فرصت، استفاده از زیر منو ها در منوی اصلی است.

نوشتن توضیحات برای صفحات دسته بندی

بسیاری از وب مسترها و مدیران سایت بر این عقیده اند که ایجاد یک صفحه برای دسته محصولات و قرار دادن محصولات در آن برای آن دسته کافی است. متاسفانه درست نیست و صفحات مربوط به دستبه بندی های محصولات نیز، نیاز به توضیحات و محتوای مناسب دارد. گوگل پس از ورود به این گونه صفحات بدون محتوا، صرفا با یکسری صفحات شامل کدهای HTML و جاوا اسکریپت روبرو می شود که برای آن معنی و مفهوم خاصی نمی تواند داشته باشد. ایجاد محتوای خلاصه و مفید برای این صفحات، به ربات های گوگل نشان می دهد که این صفحات در چه مورد است و در نتیجه رتبه بهتری به این گونه صفحات خواهد داد.

استفاده از اسکیما (Schema) در صفحه محصولات

یکی از راه های بهبود سئو سایت های فروشگاهی استفاده از اسکیما در صفحات محصولات می باشد. گوگل در سال جاری اعلام کرد که قصد دارد محصولات مشابه با چیزی را که کاربر مورد جستجو قرار داده است را در جستجوی تصاویر خود نشان بدهد. راهکار بهینه سازی محصولات برای این سیستم جدید نیز اینطور بیان شد که در صفحات محصولات از اسکیما به همراه تصویر ارجاع داده شده استفاده شود.

به علاوه، استفاده از اسکیمای محصولات مانند قیمت، موجودی و امتیاز محصولات در صفحات، می تواند منجر به نمایش بهتر محصولات در صفحات جستجو شود. موتور جستجوی گوگل به روشی طراحی شده است که این اطلاعات را در صفحات خود به نمایش می گذارد.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما