طراحی سایت ریسپانسیو

محتوای متنی - محتوای متنی - طراحی سایت در تهران

سایت ریسپانسیو به سایتی گفته می شود که محتوای آن (متن، تصاویر، ویدئوها، نمایش های اسلاید و …)باشد و برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده باشد. بهینه سازی یک سایت با دستگاه های تلفن همراه، بسیار اهمیت دارد و کاربرانی که با این دستگاه ها وارد وب سایت می شوند می خواهند با یک سایت کاملا خوب مواجه شوند و بهم ریختگی نداشته باشد. امروزه اکثر جستجو ها و اکثر استفاده از محتوای دیجیتال، با تلفن های همراه انجام میشود. علاوه بر آن که باید سایت ریسپانسیو داشته باشید، باید سایت خود را با دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی نمایید. در ادامه به اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

نحوه خواندن محتوا در سایت های ریسپانسیو

مردم محتوا را در دستگاه های تلفن همراه، به صورت متفاوت می بینند و نوع خواندن آن ها، مطابق با دسکتاپ نمی باشد. در طراحی سایت ریسپانسیو ، شرایطی وجود ندارد که اهمیت بیشتری برای بهینه سازی داشته باشد. به عبارت دیگر، تمامی نقاط باید با دستگاه های هوشمند بهینه شوند.

عنوان: وظیفه آن جذب مخاطبان شما و ترغیب آنها به خواندن مطالب شما است. عنوان باید واضح و جذاب باشد. عنوان باید دقیقاً همان چیزی باشد که مقاله شما مربوط به آن است.

خلاصه ی محتوا: این خلاصه به مخاطبان شما کمک می کند تا مفهوم کلی را به آن ها برساند. خلاصه باید به گونه ای باشد که اگر مخاطبی، متن اصلی محتوای شما را نخواند و فقط خلاصه ی آن را بخواند، باز هم متوجه نکات اصلی و مهم مقاله شما بشود. به همین دلیل پاراگراف متن اصلی شما، به نوعی خلاصه ی محتوای کلی شما می باشد.

محتوای کامل: متن شما نباید بسیار طولانی باشد. برای کاربرانی که با تلفن همراه کار می کنند، متن های بسیار طولانی اذیت کننده است. بنابراین متن خود را تا جای ممکن بهینه سازی نمایید. بعضی مواقع ممکن است محتوای شما طولانی باشد و بخواهید تمام آن را در سایت خود درج کنید. در این صورت میتوانید محتوا را تقسیم کنید و از تصاویر در بین متن ها استفاده کنید.می توانید از این موارد استفاده کنید تا متن شما برای مخاطب تلفن همراه خسته کننده نشود.

  • پاراگراف های کوتاه
  • فضای سفید
  • سرفصل های فرعی
  • خلاصه
  • تصاویر
  • لیست ها
  • یک ظاهر طراحی شده (پررنگ، مورب)
  • و …

عناوین کوتاه در طراحی ریسپانسیو

تیترهایی با حدود ۶ کلمه، باعث می شود مخاطب بیشترین کلیک را داشته باشند. دلیل احتمالی نرخ کلیک بالا (و امتیاز بالاتر) برای عناوین کمتر از ۶ و ۵ کلمه ای، می‌تواند این باشد که عناوین ۶ کلمه‌ای حتی در گوشی‌ های هوشمند بدون توجه به اندازه صفحه نمایش نشان داده می شوند.

پاراگراف های مختصر

یکی از موارد مهم در طراحی سایت ریسپانسیو ، پاراگراف های مختصر و کوتاه است. خواندن پاراگراف های کوتاه، آسان است و به ویژه برای افرادی که با تلفن همراه کار می کنند جذاب هستند. پاراگراف های مختصر از حوصله خارج نمی شوند و خواندن را برای مخاطب راحت تر می کنند. البته به یاد داشته باشید که همیشه منظور ما از مختصر، پاراگراف های کوتاه نیست. یک پاراگراف مختصر، باید مهم و مفید باشد.

از کلمات کوچک استفاده کنید

وقتی می خواهید محتوای خود را در دستگاه تلفن همراه بخوانید، همه چیز باید کوتاه باشد. به خاطر داشته باشید که هرچه کلمات شما کوتاه تر و ساده تر باشد، تجربه خواندن آسان تر خواهد بود.

از کلمات تخصصی کمتری استفاده کنید مگر آن که متن شما تخصصی باشد و برای عده ای خاص از کاربران نوشته شده باشد. مخاطبان عمومی، دوست دارند تا متن ساده را مطالعه کنند و بعد از خواندن هر کلمه، معنای آن را بدانند و نیازی به سرچ مجدد برای یافتن معنای کلمات کلیدی شما نداشته باشند.

از تصاویر استفاده کنید

تصاویر وسیله‌ای بسیار خوب برای تقسیم کردن محتوا و افزایش خواندن در دستگاه تلفن همراه است. تصاویر مرتبط، جذابیت زیادی را به محتوا می دهد و همچنین آن را برای خواندن، آسان می‌کند. با ارزش‌ترین اطلاعات خود را بلافاصله پس از یک تصویر ارائه دهید چون کعکولا مخاطبان در مرحله اول به تصاویر توجه می کنند.

پیش نمایش در دستگاه تلفن همراه

بهترین تست خوانایی محتوای سازگار با موبایل و یک سایت ریسپانسیو ، پیش‌نمایش آن برای موبایلمی باشد. قبل از انتشار، پیش نمایش متن خود را در دستگاه تلفن همراه خود مشاهده کنید و مانند یک مخاطب عادی به آن نگاه کنید. متن خود را یک بار بخوانید و به طور کلی آن را اسکن نیز کنید. اگر متوجه شدید که پاراگراف‌های شما خیلی طولانی هستند، یا آن‌ها را دوباره ویرایش نمایید تا کوتاه‌ تر شوند یا از عناصر سبک استفاده کنید.

نتیجه گیری

به طور کلی باید بدانید که علت اصلی تمایز دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ، صفحه نمایش آن ها می باشد. صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه بسیار کوچک تر است بنابراین باید نکات بسیاری را رعایت نمایید. اما در کل، توجه و تمرکز خود را روی آن بگذارید که مخاطب نباید از خواندن مقاله شما خسته شود.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و طراحی وب سایت در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما