حتماً کلمهی وایرال را زیاد شنیدهاید؛ مطالب، تصاویر و ویدئوهایی که ناگهان در فضای اینترنت سروصدای زیادی میکنند و میلیونها بار دیده و به اشتراک گذاشته میشوند. در دنیای کسب و کارهای دیجیتال تولید محتوای وایرال یا ویروسی آرزوی هر بازاریاب محتواست؛ محتوایی که باعث شود تا کاربران جهان مجازی بارها آن را ببینند و گزینهی اشتراکگذاری را برایش لمس کنند. در ادامه به اهمیت و معرفی محتوای ویروسی یا وایرال و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو کار و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.
محتوای وایرال یا محتوای ویروسی
محتوای وایرال یا ویروسی محتوایی است که از طریق لینکهای وبسایت یا شبکههای اجتماعی به سرعت در اینترنت پخش خواهند شد. این محتوا میتواند مقالهای علمی ، یک تصویر و یا یک فایل ویدیویی باشد. بنابراین هر نوع محتوای آنلاین که به اندازهی کافی مورد توجه کاربران قرار بگیرد و آنها را وادار به اشتراکگذاری کند، میتواند بهصورت ویروسی منتشر شود.
منظور از محتوای ویروسی
ویروس ها جرم های بسیار کوچکی هستند که به محض ورود به یک سلول زنده با سرعتی بسیار زیاد شروع به تکثیر شدن میکنند و میلیاردها نسخه از خود را در زمانی بسیار کوتاه تشکیل می دهند. محتواها در گستره ی بیکران اینترنت هم چنین وضعیتی دارند؛ چیزهایی بسیار کوچک که به محض بارگذاری در اینترنت میتوانند مانند یک ویروس تکثیر و در زمان کوتاهی در تمامی شبکه های مجازی پخش شود.
باتوجه به حجم بالای محتواهای اینترنتی، اطمینان پیدا کردن از توجه کاربران، یکی از بزرگ ترین چالش های شرکتها است. بازاریابی وایرال برای این شرکتها راهی کمهزینه است تا بیشترین میزان توجه را به خود جلب کنند.
چرا محتوای وایرال برای ما اهمیت دارد؟
یک محتوای وایرال میتواند در زمانی بسیار کوتاه به طرز چشمگیری شما را معروف نماید و میزان بازدید از وبسایت یا صفحات اجتماعی تان را زیاد کند.
محتوای ویروسی باعث میشود مردم نام تجاری کسب و کار شما را بشناسند. در نتیجه این شناخت منجر به افزایش دنبالکنندگان و نهایتاً افزایش سودآوری مالی در مدت زمان کوتاهی می شود. همان طور که میبینید این روش از تبلیغات پولی بسیار کمهزینهتر و پربازدهتر می باشد.
ویژگی های محتوای ویروسی
-
اجتماعی بودن
محتوایی وایرال است که بتواند مخاطب را به انتشار مجدد آن ترغیب کند؛ چیزهایی که باعث شوند با اشتراکگذاری آن مطلب او در بین دیگران باهوش و باسواد به نظر بیاید. بنابراین برای تولید محتوای ویروسی باید بهروز باشید و مدام حالوهوا و سلیقهی مخاطب خود را بررسی نمایید.
-
جدابیت بالا
محتوا باید به صورتی باشد که در مرحله ی اول مخاطب را به خواندن ترغیب کند و در مرحله ی بعد او را برای اشتراک گذاری آن تحریک نماید. چنین محتوایی منعطف و مخاطب پسند است چون می تواند طیف گستردهای از افراد جامعه را درگیر خود کند.
-
واکنش احساسی
محتوایی که بتواند باعث بروز واکنش احساسی شود به احتمال زیاد ویروسی است. این احساسات شامل احساسات مثبت و منفی می باشد؛ شادی، هیجان، شگفتزدگی، حیرت، ترس، غم، خشم و … اگرچه تحریک احساس مخاطب به نحو مثبت راهکار بهتری خواهد داشت، اما نباید تأثیر احساسات منفی را دست کم گرفت.
-
تأثیر عمومی
انسان موجودی اجتماعی است که بسیاری از رفتارهایش تحت تأثیر رفتار عمومی جامعه می باشد. ما معمولا به طور ناخودآگاه رفتار آدمهای موفق را تقلید میکنیم تا شبیه آنها شویم. یک پست وایرال باید بتواند جامعه را به طور عمومی به حرکت درآورد تا همه این مطلب را به اشتراک گذارند.
-
ارزش عملی
مطالبی که ارزش عملی دارند مطالبی می باشند که مخاطب آنها را مفید میداند. بنابراین یکی از ویژگیهای محتوای وایرال این است که به درد مخاطب بخورد؛ این محتوا میتواند طرز تهیهی یک غذای جدید و نوآورانه باشد یا چگونگی رفع نقص یک دستگاه که همه را دچار مشکل کرده است.
محتوای ویروسی مفید و آموزنده است. اگر محتوای شما صرفاً به ذکر تواناییها و ویژگیهای شاخص کارتان بپردازد توجه مخاطب را به خود جلب نمیکند. محتوا باید به مشتریان نشان بدهد که میتواند مشکلی را برایش حل کند یا کیفیت زندگیاش را بهتر کند.
برای مشاوره سئو کار و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.
شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و سئو در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴
اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و در تهران