معرفی گوگل آنالیتیکس

تجزیه و تحلیل داده‌های وب سایت به کمک ابزارهای آنالیز وب مثل گوگل آنالیتیکس - سئو در تهران - دیجیتال مارکتینگ - مشاوره تولید محتوای دیجیتال

چیزی که غیر قابل اندازه‌ گیری باشد را نمی‌ توان بهبود داد. این جمله خودش اهمیت تجزیه و تحلیل داده‌ ها و استفاده از یک ابزار مناسب مثل گوگل آنالیتیکس را برای شناسایی وضعیت بازدید و سئو وب سایت مشخص خواهد کرد. تصور کنید که شما برای کسب و کارتان مخاطبین را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهید، تحقیق کلمات کلیدی انجام داده‌اید، محتوای مناسب بر اساس کلمات کلیدی انتخاب شده تولید کرده‌اید و آن‌ها را در وب سایت خود قرارمی دهید. اگر امکان بررسی و تجزیه تحلیل نحوه عملکرد خود را نداشته باشید تمام وقتی که برای انجام این مراحل انجام داده‌اید به هدر می رود. در این مقاله به اهمیت تجزیه و تحلیل داده‌های وب سایت به کمک ابزارهای آنالیز وب مثل گوگل آنالیتیکس، خواهیم پرداخت. جهت مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی ، دیجیتال مارکتینگ و سئو در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

تجزیه و تحلیل داده‌های وب سایت (وب آنالیتیکس)

به فرآیند جمع آوری، اندازه‌گیری، و تجزیه و تحلیل داده‌ های یک وب سایت یا اپلیکیشن وب آنالیتیکس گفته می شود. ابزارهای آنالیز وب می‌ توانند به شما اطلاعات بسیار مفیدی درباره منبع ترافیک وب سایت، نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما، صفحات پر بازدید سایت و نحوه خروج از وب سایت ارائه دهند.

استفاده از ابزارهای آنالیز وب

استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ های وب سایت و آنالیز وب، مثل گوگل آنالیتیکس یک امر ضروری برای دیجیتال مارکتینگ و مدیران کسب و کارها می‌باشد. سه دلیل اصلی برای استفاده از این ابزارها :

۱- کمک به شما در تصمیم گیری

با استفاده از داده‌ های موجود در ابزارهای وب آنالیتیک می‌ توانید عملکرد وب سایت خود را افزایش بدهید و تصمیماتی دقیق و درست، مبتنی بر داده‌‌ ها و اعداد اخذ کنید. این تصمیمات شامل کارهایی می باشد که ما بر اساس گزارشات موجود در این ابزارها برای بهبود عملکرد سایت انجام خواهیم داد. مثلا پس از اطلاع از عملکرد ضعیف یک صفحه وب سایت بر اساس آمارهای موجود در این ابزارها، می‌ توان تصمیم به بهبود و اصلاح محتوای آن گرفت و بازدید آن صفحه را افزایش دهیم.

۲- ساده‌ تر کردن گزارش‌ دهی

امکانات موجود در ابزارهای آنالیتیک، دریافت گزارش در مورد نحوه عملکرد وب سایت و کمپین‌ های تبلیغاتی را برای دیجیتال مارکتینگ ها و مدیران کسب و کار را ساده‌ تر خواهد کرد. استفاده از ابزارهای آنالیز وب سایت به شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر یا مدیر کسب و کار کمک می‌ کند ارزیابی دقیقی از اقدامات و تلاش‌ های خود داشته باشید و تصمیمات بهتری بگیرید.

۳- پی‌ بردن به داستانی که پشت مطالب وجود دارد

تجزیه و تحلیل داده‌ ها به شما کمک می کند تا به استنتاج داستان پشت پرده داده‌ ها پی ببرید و به کمک بینش حاصل شده، به بهبود عملکرد کسب و کار بپردازید.  گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را می‌دهد تا درک بهتری از مشتریان خود داشته باشید. گوگل آنالتیکس شما را در مورد چالش‌های موجود در وب سایتتان برای تبدیل کاربران به مشتری، آگاه خواهد ساخت. گوگل انالیتیکس به شما خواهد گفت که بازدیدکنندگان وب سایت شما چه قسمت‌هایی از وب سایتتان را بیشتر پسندیده‌اند و کدام بخش‌ها را دوست نداشته‌اند.

معرفی اجمالی ابزارهای آنالیز وب

برای تجزیه و تحلیل داده‌های وب سایت تعداد زیادی ابزار در بازار وجود دارد. بعضی از این ابزارها رایگان و بعضی پولی هستند. ابزارهای آنالیتیکس رایگان و غیر رایگان از نظر امکانات، عملکرد و پشتیبانی تفاوت‌هایی با همدیگر دارند. معروفترین ابزارهای وب آنالیتیک :

  • Google Analytics یا گوگل آنالتیکس
  • Adobe Analytics
  • Woopra
  • Kissmetrics
  • Webtrends
  • Piwik

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس یک سرویس رایگان است که در سال ۲۰۰۶ توسط گوگل منتشر شد. نسخه رایگان گوگل آنالتیکس پیشتاز بازار و پرطرفدارترین ابزار تجزیه و تحلیل داده‌های وب سایت است. نسخه پولی گوگل آنالتیکس که با اسم Google Analytics 360 شناخته می‌ شود امکانات بیشتری از قبیل گزارش‌دهی و تعداد نمونه دارد، اما این نسخه بیشتر مناسب وب سایت‌هایی است که بازدید بالایی در ماه دارند. برای اغلب وب سایت‌ها، نسخه رایگان گوگل آنالیتیکس کافی است.

مزایای گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالتیکس انتخابی خوب برای برطرف کردن اغلب نیازمندی‌ های دیجیتال مارکتینگ است. بعضی از مزایای این ابزار عبارتند از:

  • رایگان بودن
  • سادگی در نصب و راه اندازی
  • امکان استفاده در وبسایت و اپلیکیشن
  • رابط کاربری مناسب
  • امکان گرفتن گزارشات دلخواه و ساخت داشبورد
  • امکان نمایش داده‌ها در انواع مختلف چارت‌ها
  • قابلیت بررسی جستجوهای درون وب سایت
  • داشتن امکانات ابتدایی و پیشرفته در کنارهم
  • سادگی در اتصال و انتقال داده‌ها به بسیاری از ابزارهای بازریابی دیجیتال
  • امکان استخراج اطلاعات زیاد و ارزشمند در مورد رفتار مخاطبان

معایب گوگل آنالتیکس

  • وجود پیچیدگی‌ در استخراج گزارشات برای مخاطبان معمولی به دلیل تنظیمات گسترده
  • عدم امکان استخراج گزارشات مربوط به رفتار مخاطبان بصورت Real-time در بازه‌های زمانی مختلف
  • محدودیت نسخه معمولی به ۱۰ میلیون بازدید صفحه در طول یک ماه
  • مشکلات مربوط به حریم خصوصی کابران

برای مشاوره سئو کار و تولید محتوای وب سایت و متنی در تهران و کرج ، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و سئو در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما