وظایف ادمین سایت

وظایف ادمین سایت - تولید محتوا - مشاوره سئو

ادمین در انگلیسی به صورت admin نوشته می‌شود و به معنای مدیر شناخته شده است. در فضای مجازی معمولا بارها نام ادمین را شنیده‌اید. در این محیط ادمین به شخصی گفته می‌شود که وظیفه‌ی مدیریت آن گروه، کانال یا صفحه را برعهده می گیرد. اما این واژه فقط در شبکه های اجتماعی کاربرد ندارد و وارد حوزه‌های وب سایت‌ ها هم شده است. ما در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی واژه ادمین‌ سایت و وظایف ادمین سایت را بررسی نماییم.جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

ادمین سایت

ادمین سایت به مدیر یا به شخصی گفته می‌شود که مسئولیت نگهداری، توسعه و اداره‌ی سایت را بر عهده می گیرد. شاید مهمترین وظیفه‌ی او اطمینان حاصل کردن از درست کار کردن وب سایت می باشد.

وظایف ادمین سایت

معمولاً وظایف ادمین سایت با توجه به نوع شرکت صاحب امتیاز وب سایت متفاوت می باشد. اگر شما در یک شرکت بزرگ، مدیر سایت باشید افراد زیادی مثل طراحان، تیم تولید محتوا، متخصصین سئو و.. کنار شما فعالیت می‌کنند و شما مسئولیت هماهنگی آنها را بر عهده دارید. به طوری ‌که باید فعالیت هر شخص در تیم، در جهت اهداف تعیین شده‌ی سایت باشد. اما اگر در یک کسب و کار کوچک‌تر فعال هستید، بسیاری از کارها مثل طراحی و کد نویسی بخش‌هایی از وب سایت، تولید محتوا، بهینه سازی و… بر عهده‌ی شما خواهد بود.

مدیریت تیم تولید محتوا

هر وب سایتی بعد از راه اندازی نیاز به محتوای مناسبی دارد. در واقع تولید محتوای مناسب جزء مهمترین کارهای هر وب سایت می باشد که می‌تواند بر تعداد بازدید و رتبه بندی سایت اثر بسیاری بگذارد. بنابراین تیم تولید محتوا باید با نحوه‌ی صحیح تولید محتوا به طور کامل آشنا شود. در این میان وظیفه‌ی یک ادمین سایت کنترل محتویات تولید شده و آموزش دادن نحوه‌ی درست تولید و انتشار محتوا می باشد.

آنالیز بازدید کنندگان سایت

یک مدیر سایت باید روزانه آمار دقیقی از بازدیدکنندگان سایت داشته باشد و با ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس رفتار کاربران را بررسی کند. با کمک این ابزار با علایق و روحیات بازدیدکنندگان آشنا شود و به کمک آنها وب سایت را بهبود بدهد.

افزایش ترافیک سایت

شما به عنوان ادمین وب سایت باید با راهکارهای مناسب هر روز آمار ورودی سایت را افزایش دهید. همچنین باید تلاش کنید هر مخاطب را به یک مشتری برای سایت تبدیل کنید. با رصد رفتار آنها و رفع ایرادات سایت برای دائمی شدن بازدید هر کاربرتلاش کنید. بررسی صفحات پر بازدید و همچنین صفحات با بازدید کم و برنامه ریزی برای بهبود آنها نیز مؤثر است.

راهکارهای زیادی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد مانند:

  • استفاده از روش‌های صحیح تولید محتوا
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی
  • به اشتراک گذاری مطالب در انجمن‌ها
  • استفاده از پست مهمان در سایر سایت‌ها
  • اهمیت دادن به کاربرپسند بودن ظاهر سایت
  • استفاده از ایمیل مارکتینگ

جمع آوری اطلاعات کاربران

برای اینکه هر کاربر را به سایت خود جذب کنید باید بتوان در همان بازدید اول اطلاعاتی مثل ایمیل از مخاطبان دریافت کنید، تا هرازگاهی اطلاعاتی مثل محصولات و کاتالوگ‌های وب سایت را برای آنها ایمیل کنید و آنها را ترغیب به بازدید مجدد از سایت نمایید.

برقراری ارتباط با مشتریان

ادمین سایت باید با مخاطبان سایت در تعامل باشد. نظرات آنها را خوانده و پذیرای پیشنهاد و انتقاد آنها باشد.

بررسی رتبه سایت

بررسی روزانه جایگاه و رتبه سایت در کلمات کلیدی مختلف، بررسی علت پیشرفت یا افت در جایگاه با کمک ابزار سرچ کنسول، بررسی فعالیت رقبا و کمک به ارتقا رتبه در کلمات اصلی سایت از مهمترین وظایف مدیر سایت در این زمینه می باشد.

پشتیبان گیری از وب سایت

اگر شما یک پشتیبان سایت هستید باید در بازه زمانی مشخصی از بخش‌های مختلف سایت بک آپ تهیه کنید تا در صورت بروز هر مشکلی بتوان از بک آپ‌ها استفاده کرد. بازه‌های زمانی برای تهیه‌ی بک آپ هر سایت، بسته به موضوع و میزان تغییرات محتویات سایت، متفاوت می باشد. برای راحتی کار و جلوگیری از بی نظمی در تهیه بک آب می‌توان از افزونه و نرم افزارهای مناسب این کار استفاده کنید.

ویژگی‌های یک ادمین سایت موفق

با انگیزه و خلاق: انگیزه یکی از مهمترین عوامل موفقیت مدیر سایت است. یک ادمین سایت موفق ابتدا باید هدف خود را از مدیریت سایت مشخص کند و سپس بر اساس هدف‌های مشخص شده‌ی خود خلاقانه حرکت کند.

علاقه‌مند به کسب و کار اینترنتی: فقط افرادی می‌توانند ساعات زیادی را در یک وب سایت بگذرانند که به کارهای کامپیوتری، و کسب و کار آنلاین علاقه‌مند باشند.

قدرت مدیریت تیم: باید توانایی مدیریت تیم را داشته باشید و با فنون مدیریت آشنا باشید.

قدرت برقراری ارتباط: باید بتوانید با تمام افراد تیم اعم از برنامه نویس، طراح، تیم تولید محتوا و مشتریان ارتباط برقرار کنید. بنابراین داشتن روابط خوب در این راه تاثیر گذار است.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره سئو و تولید محتوای دیجیتال و متنی و طراحی سایت در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما