بازاریابی محتوا

مشاوره تولید محتوای دیجیتال - بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی، درواقع یک نوع استراتژی می باشد که در آن برای جذب مخاطب از راه های متفاوتی مانند اشتراک گذاری مقالات، ویدیوها، پادکست ها و سایر رسانه ها استفاده می شود. با این کار می توان مخاطب را به سمت کسب و کار خود جلب کرد.در ادامه به اهمیت و کاربرد بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ میپردازیم. چهت مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی در حقیقت، به عنوان استفاده از محتوا برای جذب مخاطب گفته می شود. با استفاده از محتوای های مفید و جذاب مانند وبلاگ ها، خبرنامه ها، پست های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام ویدیو و حتی ایمیل نیز می توان مشتریان جدیدی بدست آورد. اگر بتوانید محتوای خوبی تولید کنید و به دست مخاطب برسانید، مخاطب متوجه می شود که شما در حوزه کاری خود تخصص زیادی خواهید داشت و برای مشتریان خود ارزش قائل هستید.

استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا، باعث می شود که بتوانید مشتریان فعلی خود را حفظ نمایید و در کنار آن بتوانید مشتریان جدیدی پیدا کنید. البته دقت داشته باشید که استفاده از استراتژی بازاریابی محتوایی هنگامی نتیجه خواهد داشت که شما همیشه و به صورت مداوم و منظم به تولید محتوای مفید ادامه بدهید.

دلیل اهمیت بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک استراتژی مفید ثابت شده است. همچنین با استفاده از آن می توانید فضایی رقابتی بین شرکت های دیگر ایجاد نمایید. چند مثال ساده می زنیم:

  • کسب و کار هایی که از این روش استفاده می کنند، نسبت به بقیه شرکت ها ۷۰ درصد بیشتر در جلب مشتری، موفق عمل می کنند.
  • ۴۷ درصد از خریداران، قبل از خرید خود و تعامل با نماینده فروش، ترجیح می دهند که کمی در مورد آن محصول تحقیق کنند و محتوا های موجود در مورد آن محصول را مطالعه کنند.
  • شرکت هایی که از استراتژی بازاریابی محتوایی استفاده می کنند، نسبت به بقیه شرکت ها، به طور میانگین ۴۰ درصد نرخ رشد بیشتری دارند.
  • ۷۳درصد از فعالان حوزه بازاریابی معتقد هستند که وجود محتوای خوب در سایت، می تواند باعث افزایش سود و ارتقا سایت خواهد شد.

نحوه کار این استراتژی 

از بازاریابی محتوایی می توان برای جذب مشتریان استفاده کرد. برای مثال هنگامی که شخص به دنبال این است که چه چیزهایی برای خرید مناسب است، محتوای شما را می بیند و اگر محتوای شما مفید باشد، از سایت شما نیز خرید خواهد کرد.

برای استفاده موثر از محتوا، باید آن را در هر مرحله از چرخه فروش قرار دهید. اگر فکر می کنید که این کار سخت و نشدنی می باشد، نگران نباشید. استفاده از روش “رویکرد به محتوا” این فرآیند را آسان خواهد کرد.

مرحله آگاهی

در اولین مرحله از چرخه فروش، محتوای شما باید تمرکز بر جذب مخاطبان داشته باشد. نوشتن محتوا در مورد نکات مثبت و منفی محصول مورد نظر، چالشهای خرید محصول و پاسخ به سوالات متداول آن ها می تواند بهترین شانس را برای علاقمند کردن مشتری نسبت به برند شما بدهد.

بهترین محتوایی که در این مرحله می توانند احتمال موفقیت شما را در جلب مشتری افزایش بدهند، محتوا هایی از نوع وبلاگ، ویدئو ها و خبرنامه هستند.

مرحله بررسی

مرحله دوم در نحوه استفاده از بازاریابی محتوایی، مرحله بررسی می باشد. در این مرحله باید نهایت خلاقیت را به کار ببرید تا به نوعی محتوا را با کمی بازاریابی ترکیب نمایید. باید محصول مورد نظر را برای مشتری توضیح دهید و نشان دهید که این محصول چگونه نیاز های آنان را برطرف خواهد کرد. در این هنگام باید سعی کنید که در حین بررسی، برند خود را نیز به مخاطب معرفی کنید تا مخاطب به خرید از شما مشتاق بشود.

مرحله بسته شدن

در این مرحله از بازاریابی محتوایی باید تمام تمرکز خود را بر روی بازاریابی قرار دهید. این مرحله نسبت به دو مرحله قبلی اهمیت بیشتری دارد چون در این مرحله مشتری به خرید بسیار نزدیک شده است و اینجا است که تصمیم می گیرد از چه برند و یا چه سایتی خرید کند. در این مرحله سعی کنید که به مشتری خود نشان دهید که چرا برند شما می تواند بهترین انتخاب برای آن ها باشد.

محتوا هایی که بیشترین اثر را در این مرحله دارند، کامنت هایی است که کاربران در مورد سایت شما می گذارند. همچنین ویدیو هایی که برای محصول مورد نظر تولید خواهید کرد می تواند در این مرحله مفید باشد.

برای مشاوره سئو کار در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و ایجاد پادکست  با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما