اصول بازاریابی محتوایی

اصول بازاریابی محتوایی - تولید محتوای دیجیتال

زمانی که برند خود را می‌سازیم و کسب و کار خود را راه‌اندازی می‌کنیم اولین چیزی که به آن فکر می کنیم جذب مشتری است. خوشبختانه امروزه گسترش رسانه‌های اجتماعی این امکان را برای صاحبان تجارت و کسب و کار فراهم می کند تا بتوانند با کمک تولید محتوا برند خود را معرفی نمایند. بازاریابی محتوایی شامل تمام اقداماتی است که در راستای تولید محتوا انجام می شود و به جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری کمک خواهد کرد. در ادامه به معرفی اصول بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

اصول بازاریابی محتوایی

همانطور که گفتیم بازاریابی از طریق تولید محتوا دارای اصولی می باشد. در ادامه تعدادی از این اصول را مورد بررسی قرار میدهیم:

ساده اما حرفه‌ای بنویسید

یکی از مهم‌ترین اصول تولید محتوای متنی، ساده‌نویسی است. متن محتوا شما باید روان و برای کاربران قابل فهم باشد. با این حال نباید نگارش حرفه‌ای را نادیده گرفت. استفاده درست از علائم نگارشی، نبود غلط املایی، پرهیز از خودمانی نوشتن، استفاده از نقل قول‌ها، ارائه آمار و ارقام، نوشتن عناوین زیبا وغیره ازجمله نکاتی است که با انجام آن می‌توان محتوایی با نگارش حرفه‌ای داشته باشیم.

تبلیغ نکنید

توجه داشته باشید که بازاریابی محتوا با تبلیغ کردن تفاوت دارد. مخاطب نباید احساس کند که از طریق مقاله در حال تبلیغ محصول یا خدمات هستید. به بررسی محصول از جوانب متفاوت و اهمیت استفاده از آن بپردازید اما نه به گونه‌ای که از تمامی محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید تعریف و تمجید کنید. چرا که مخاطب اعتماد خود را از خواهد داد.

بی‌طرف بنویسید

زمانی که شروع می‌کنید به نوشتن محتوا یا تولید یک ویدئو در حوزه فعالیت‌تان، خود را یک فروشنده و مخاطب را یک مشتری نبینید. همه چیز‌هایی که لازم است مخاطب در مورد محصول بداند را به طور کامل ارائه دهید. مزایا و معایب استفاده از محصول را در کنار هم مورد بررسی قرار دهید. مخاطب وقتی صداقت شما را ببیند، به شما بیشتر اعتماد می‌کند.

کامل و جامع بنویسید

اینکه مخاطب از صفحه سایت یا شبکه اجتماعی شما بازدید کند یک امر بسیار خوب است اما ماندن مخاطب در صفحه اتفاقی عالی‌تر؛ سعی کنید محتوایی تولید نمایید که کامل باشد و نیاز‌های مخاطب را برطرف کند. از ذهن مخاطب رفع ابهام کند و به پرسش‌های او پاسخ کامل بدهد. در نظر گرفتن نیاز مخاطب یکی از اصول بازاریابی محتوایی می باشد. هنگامی که محتوا می‌نویسید جستجو کنید که مخاطبین رسانه‌های اجتماعی معمولا چه دغدغه‌هایی دارند و درباره چه چیزی می‌خواهند اطلاعات داشته باشند.

مقایسه‌ کنید

یکی از راه‌های ‌معرفی محصول به مخاطب، نوشتن یک محتوا مقایسه‌ای است. در این روش می‌توانید محتوایی بنویسید که در آن به مقایسه دو یا چند برند از جنبه‌های متفاوت بپردازید. این نوع محتوا‌ها معمولا کاربر را جذب می‌کند و به او کمک می‌کند برای خرید محصول بهتر تصمیم گیری کنند. مثلا اگر چندین نوع محصول از برندهای  متفاوت در فروشگاه آنلاین خود دارید یک محتوا تهیه کنید و در آن به بررسی هر یک از آن‌ها بپردازید. مزایا و معایب آن‌ها را توضیح دهید تا کاربر با در نظرگرفتن آن‌ها بتواند انتخاب کند.

هوشمندانه عمل کنید

ضرورت هوشمندانه عمل کردن در بازاریابی محتوا بسیار اهمیت دارد. استفاده از جملاتی مانند برای خرید کلیک نمایید نوعی تبلیغ‌نویسی است که نباید از آن استفاده نمود. می‌توانید به جای آن به بخش‌های متفاوت متن که مربوط می‌شود به حوزه کاری‌ خودتان، لینک بدهید. لینک دار کردن تصاویر نیز راه هوشمندانه‌ای است؛ هنگامی که در مورد محصول‌ خود محتوا می‌نویسید در آخر می‌توانید تصاویر مرتبط با محصول را قرار دهید تا مخاطب با انتخاب تصویر مورد نظر به صفحه خرید آن محصول منتقل شود. سئو محتوا و استفاده از بک لینک‌ها در بازاریابی محتوایی بسیار اهمیت دارد و مخاطبان بیشتری به وب سایت شما ارجاع می‌دهد.

تمرکز بر روی روابط

تعامل داشتن با کاربران از مهمترین اصول بازاریابی محتوایی است. بسیاری از افراد در دیجیتال مارکتینگ تنها بر روی فروش محصول یا هم سو بودن با الگوریتم‌های گوگل تمرکز می‌کنند. اما این یک کار اشتباه است و باعث می‌شود مخاطبین خود را از دست بدهید. شما با مخاطبان انسانی طرف هستید که باید تمرکز خود را بر روی تعامل با آن‌ها بگذارید. پاسخگویی به سؤالات، نظرات و انتقادات مشتریان و همچنین نظرسنجی کردن در مورد خدمات و عملکرد‌خود از جمله اقداماتی است که در این راه می توانید انجام بدهید. تعامل داشتن با مخاطبین موجب جلب نظر و اعتماد آن‌ها می‌شود. حتی اگر در آن زمان هم قصد خرید محصول شما را نداشته باشند حتما برند یا فروشگاه شما در گوشه ذهنشان می ماند.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما