اصول لینک سازی داخلی

اصول لینک سازی داخلی - تولید محتوای دیجیتال و متنی - طراحی سایت در تهران و کرج

اصول لینک سازی داخلی شامل مجموعه قوانینی است که جهت پیوند دادن مطالب داخل یک وب‌سایت به یکدیگر به دیگر صفحات آن استفاده می شود. لینک سازی داخلی از موارد مهم سئو سایت است و اجرای صحیح آن بسیار اهمیت دارد. در ادامه به معرفی اصول لینک سازی داخلی میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

اصول لینک سازی داخلی

داشتن استراتژی قوی لینک سازی یکی از مهمترین مؤلفه‌های سئو سایت می باشد. در واقع بهره بردن از فواید لینک سازی داخلی در کنار تولید محتوای متنی برای سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل در گرو اصولی انجام دادن این فرآیند است. در غیر این صورت نه تنها نتیجه مدنظر بدست نمی آید، بلکه تمام اقدامات صورت گرفته برای لینک‌دهی سایت دقیقا نتیجه‌ای برعکس آن چیزی که شما می‌خواهید می دهد.

لینک سازی اصول خاص خود را دارد. اصولی که استفاده نکردن از آن ها در طراحی سایت و ساماندهی مطالب آن باعث از بین رفتن رتبه سایت می شود. مهمترین اصول لینک سازی داخلی شامل موارد زیر است:

ایجاد پیوند بین مطالب مرتبط با هم

ایجاد پیوند بین مطالب مرتبط با هم در یک وبسایت یکی از مهمترین اصول لینک سازی داخلی است. در واقع از نظر سئو سایت بسیار  اهمیت دارد که مطالب مرتبط با هم از نظر موضوع با یکدیگر ارتباط داشته باشد.

بنابراین مطابق با این اصل، لینک سازی داخلی بین همه محتواهای موجود در یک وب سایت قابل اجرا نیستند و سرپیچی از این اصل تاثیر بسیار منفی بر جایگاه وبسایت در جستجوگرهای گوگل خواهد گذاشت.

انتخاب متن‌های متفاوت برای انکرتکست‌ها

یکی دیگر از اصول لینک سازی داخلی استفاده از انکرتکست می باشد. انکرتکست شامل همان عبارت یا کلمه‌ای است که به واسطه آن پیوند بین صفحات مختلف سایت ساخته می‌شود. استفاده از انکرتکست و رعایت این اصل در لینک سازی شرایطی را به وجود می آورد که مخاطب در حین مطالعه یک مقاله با موضوعات مرتبط با آن نیز برخورد می کند و به این ترتیب ترغیب به مطالعه آن‌ها نیز شود.

رعایت این اصل در لینک سازی داخلی  باعث افزایش ترافیک سایت و توقف زیاد کاربر می شود. استفاده از انکرتکست امروزه با توجه به تغییر الگوریتم‌های گوگل نسبت به گذشته فرق کرده است. به عبارت دیگر در حال حاضر انتخاب هر کلمه‌ای از داخل متن برای انکرتکست از نظر گوگل مجاز نمی باشد.

به این ترتیب لازم است که در هنگام تولید محتوای متنی برای یک وبسایت به این نکته نیز توجه کرد و در آن از کلماتی که قابلیت استفاده به عنوان انکرتکست و لینک‌دهی داخلی دارند استفاده کرد. همچنین انتخاب کلماتی شبیه به کلمه کلیدی و کلمات کلیدی مترادف نیز برای این کار نتیجه خوبی را به همراه دارد.

عدم تغییر متن پس از لینک‌دهی داخلی

متاسفانه بعضی از افراد به این اصل مهم از اصول لینک سازی داخلی توجه نمی کنند و پس از لینک دادن با انکرتکست در یک متن اقدام به تغییر آن می‌کند. متاسفانه این اقدام تاثیر بسیار منفی در سئو سایت دارد.

انتخاب یک صفحه به عنوان نمونه برای دیگر صفحات سایت

مسلما کیفیت تولید محتوای متنی سئو شده برای همه صفحات سایت در یک سطح نمی باشد. واقعیت این است که در بین صفحات موجود، یک مورد در سطح بالاتری است و به نوعی از هر نظر قدرتمندتر از بقیه به‌شمار می‌رود. بنابراین باید آن صفحه قدرتمند را شناسایی نمود و به عنوان صفحه نمونه برای لینک‌دهی داخلی انتخاب کرد. یک صفحه قدرتمند همان صفحه‌ای است که بیشترین بک لینک را دارد.

استفاده متفاوت از لینک‌ها در داخل متن پراکنده سازی لینک‌ها در همه قسمت‌های محتوا نیز یکی دیگر از اصول لینک سازی داخلی می باشد. بنابراین جهت بدست آوردن نتیجه مطلوب از لینک سازی داخلی باید مدنظر قرار بگیرد.

ایجاد تعادل در تعداد پیوندها

واقعیت مهمی که تقریبا همه سئوکاران به آن آشنا هستند، این است که با لینک دهی از یک صفحه به صفحه دیگر، سایت دوم مقداری از اعتبار سایت اول را بدست می آورد. به این ترتیب کیفیت سایت دوم به واسطه سایت اول مورد تایید قرار می‌گیرد. بنابراین جهت پیشگیری از اثرات منفی این اتفاق باید تعداد پیوندها متعادل‌سازی شوند.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما