اصول نگارش محتوا

اصول نگارش محتوا - سئو در تهران و کرج-

نگارش محتوا دارای یک سری اصول و قوانین هستند که یادگیری آن کمک می‌کند بتوانید مقاله‌ای کاربر پسند در وب سایت خود قرار دهید. آنچه که در نوشتن یک محتوا باید مد نظر بگیرید کارآمد بودن مطالب برای کاربر است. سپس با به کارگیری یک سری نکات، احتمال قرارگیری صفحات سایت را در نتایج جستجو گوگل بالا ببرید. در ادامه به معرفی اصول نگارش محتوا میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

اصول نگارش محتوا

محتوای شما به عنوان یک مقاله بسیار خوب باید دارای ساختار و قالب مناسبی باشد. یک محتوا دارای بخش‌های زیر است:

  • مقدمه
  • بدنه اصلی
  • نتیجه‌گیری

مقدمه: مقدمه، متن ابتدایی محتوا است که می‌تواند مخاطب را مشتاق کند ادامه مطلب را بخواند. بنابراین باید جذاب و مختصر باشد. در مقدمه محتوا ابتدا باید هدف و مقصود خود را از نوشتن مقاله بیان کنید و به مخاطب بگویید که چرا مطالعه این مطالب مهم است. همچنین می توانید اشاره‌ای کوتاه به فهرست مطالبی که به آن می‌پردازید داشته باشید تا مخاطب بداند قرار است چه مواردی در این مقاله بخواند.

بدنه اصلی: بدنه اصلی محتوا مهمترین بخش آن است که بیشترین تعداد کلمه در آن قرار دارد. در این قسمت باید همه آنچه که یک کاربر لازم دارد را در اختیار او قرار دهید. تعاریف، عوامل، دسته‌بندی‌ها، مزایا، معایب، راهکار‌ها، دستورالعمل‌ها وغیره در متن اصلی محتوا قرار می گیرد.

نتیجه‌گیری: در انتهای مقاله لازم است یک جمع‌بندی و نتیجه کلی از متن نوشته شود. در این بخش که تحت عنوان «سخن پایانی» و «سخن آخر» هم می‌آید، نباید به موضوع و مطلب جدیدی بپردازید.

تعداد کلمات محتوا

رعایت نکات مربوط به تعداد کلمات از جمله اصول نگارش محتوا است. بدنه یک متن که از چندین تیتر یا سرتیتر و به ازای آن از چند پاراگراف تشکیل می‌شود از کلمات بیشتری استفاده می شود. برای این که هر بخش که زیر یک عنوان قرار می‌گرد طولانی و خسته‌کننده نباشد بهتر است هر ۱۵۰ کلمه یک پاراگراف جداگانه ایجاد نمود. هر بخش می‌تواند شامل ۳۰۰ و نهایتا ۴۰۰ کلمه ای باشد.

قواعد نگارشی و نکات دستوری نگارش محتوا

رعایت دستور زبان و قواعد نگارشی از مهمترین نکات در تولید محتوای متنی است. در این بخش تعدادی از این دستور زبان‌ها را بیان می‌کنیم:

الف) استفاده درست از فعل

سعی کنید به جای استفاده از فعل تکراری در یک پاراگراف، از معادل‌ها و مترادف‌های آن استفاده نماید.

ب) رعایت علائم نگارشی در متن

در نوشتن یک محتوا، استفاده درست و بجا از علائم نگارشی دارای اهمیت خاصی است و از اصول نگارش محتوا به شمار می‌رود. این اصول نگارشی شامل نقطه، ویرگول، دو نقطه، گیومه، نقطه ویرگول، علامت تعجب و علامت سؤال می باشد. توجه کنید که همه این علامت‌ها باید به کلمه پیش از خود چسبانده شوند و با کلمه پس از خود یک فاصله داشته باشند.

نگارش ساده و روان

نگارش متن باید به شکلی باشد که برای مخاطب خسته کننده نشود. علاوه بر آن باید از آوردن اصطلاحات سخت و غیرقابل فهم پرهیز کرد. چرا که معمولا با مخاطب عام طرف هستید و هر چقدر جملات‌ شما ساده و روان باشد قابل فهم تر است.

اصول سئو در نگارش محتوا

قواعد اصول سئو شامل یک سری نکات و دستورالعمل‌هایی است که استفاده از آن‌ها کمک می‌کند صفحات وب سایت شما در نتایج جستجو گوگل جزو صفحات اول قرار بگیرد. به عبارتی موجب افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود. در ادامه به تعدادی از راهکار‌های سئو مرتبط با اصول نگارش محتوا اشاره می‌کنیم:

  • استفاده درست از کلمه کلیدی و معادل‌های آن
  • لینک دهی و استفاده از انکر تکست
  • برچسب زدن
  • به کارگیری کلمه کلیدی در عنوان عکس
  • رعایت یونیک بودن متن و عدم کپی‌کردن
  • به کارگیری درست عناوین و تگ‌ها

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما