انتخاب عنوان محتوا

انتخاب عنوان محتوا - تولید محتوای دیجیتال

اگر صاحب یا گرداننده‌ی یک وب سایت هستید، حتماً هنگام نوشتن مقاله برای بلاگ سایت خود با این چالش رو‌به‌رو شده‌اید که درباره‌ی چه موضوعی بنویسید و چگونه برای تولید محتوا، موضوع انتخاب کنید. پیدا کردن موضوع و عنوان برای محتوای بلاگ فرایندی است که نمی‌توان یک روزه آن را انجام داد. این کار نیازمند صرف زمان و تحقیق و بررسی‌ های مداوم است. آن‌چه شما برای تولید محتوای بلاگ سایت خود به آن نیاز دارید، لیستی از عناوین جذاب، پرتکرار و کاربردی می باشد که به تمامی سؤالات مخاطبان‌ خود پاسخ دهد. در ادامه به اهمیت و معرفی انتخاب عنوان محتوا و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو  و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

انتخاب عنوان محتوا

بسیاری از محتوانویسان یا افرادی که برای تولید محتوا موضوع پیدا می‌کنند، در تعریف و فهم دو واژه سردرگمی می‌شوند. این دو واژه، موضوع محتوا و انتخاب عنوان محتوا است.

موضوع محتوا:

موضوع محتوا که در زبان انگلیسی به آن Topic گفته می شود، یک مبحث کلی است که ممکن است تعداد زیادی عنوان مجزا را برای محتواهای گوناگون بدست آورید. برای مثال موضوعی مثل «سئو» را در نظر بگیرید. سئو یک مبحث کلی می باشد که برای نوشتن محتوا درباره‌ی آن می‌شود چندین کتاب نوشت.

عنوان محتوا:

هر عنوانی که برای محتوای بلاگ در نظر گرفته می شود، یکی از آن هزاران محتواهای انتخاب شده است. بنابراین اگر بخواهیم درباره‌ ی موضوع سئو عنوان به دست آوریم، باید وارد جزئیات شویم. به عبارت دیگر برخلاف موضوع که یک ایده یا مفهوم کلیمی باشد، عنوان مفهومی جزئی است که در زبان انگلیسی به آن Working Titles یا Long Tail Keyword گفته می شود.
بنابراین وقتی می‌خواهیم برای بلاگ سایت خود، عنوان بدست آوریم، باید به این دقت کنیم که عناوین ما ویژه، و دربرگیرنده‌ی یک چالش، سؤال یا مبحث اختصاصی در حوزه‌ی موضوع کلی اولیه باشند.

روش استخراج عنوان برای بلاگ سایت

برای پیدا کردن عنوان اولین قدم این است که حوزه‌ی کاری‌ خود را خوب بشناسید. این را بدانید که تولید و بازاریابی محتوا امکان‌پذیر نیست؛ مگر این‌که به کاری که می‌کنید تسلط کافی داشته باشید. با توجه به اهمیت دانش و تسلط شما در کسب و کار خود، لازم است درباره آن تحقیق کنید.
فرض کنیم که قصد دارید برای بلاگ سایت یک آژانس دیجیتال مارکتینگ عنوان استخراج نمایید. همان‌طور که گفتیم، این کار یک فرایند چندمرحله‌ای است، اما لازم است بدانید که تمامی این مراحل در یک نقطه با هم اشتراک دارند: به عنوان تحقیق کلمات کلیدی.

مراحل استخراج عنوان

  1. مرحله‌‌ی اول: درباره‌ی حوزه‌ی کاری سایت  خود تحقیق نمایید.

شما باید تمامی ویژگی های سایتی را که قصد دارید برای آن عنوان مطلب پیدا کنید، بسنجید و به دانش و آگاهی خوبی نسبت به آن شغل و خدمتی که ارائه می‌کند دست پیدا کنید. اولین نیاز شما این است ک بدانید سایتی که برایش کار می‌کنید دقیقاً چه کاری انجام میدهد، چه خدمت یا محصولی را ارائه می‌دهد، چه مخاطبانی دارد، رقبایش چه کسانی هستند، بازار فروشش در شهر یا کشور مربوطه چطور است و …

  1. مرحله‌ی دوم: مخاطبان هدف را بشناسید.

در این مرحله یکی از اساسی‌ ترین کارها را دارید: تعیین پرسونای مخاطب. پرسونای مخاطب یک شخصیت کلی و نماینده‌ای از تک‌تک کاربران یک سایت است که ویژگی‌ های منحصر به‌ فردی دارد. این ویژگی‌های شخصیتی،علاقه‌ مندی‌‌ها و روزمرگی‌های پرسونای مخاطب شماست که تعیین می‌کند این فرد از مراجعه به سایت شما چه هدفی دارد و به دنبال گرفتن پاسخ چه پرسش‌هایی است.

مخاطبان یک آژانس بازاریابی دیجیتالی به  دو دسته تقسیم می شوند:

  • متخصصان، همکاران، کارجویان و افرادی که به این حوزه علاقه‌مند می باشند.
  • صاحبان کسب ‎و کارهایی که به این شرکت‌ها نیاز دارند یا به عبارتی: مشتریان شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ.
  1. مرحله‌ی سوم: آنالیز رقبا

در این مرحله لازم است رقیبانی را که در مرحله‌ی اول پیدا کرده‌اید، به دقت بررسی نمایید. اگر در مرحله‌ی دوم دقیق باشید، لیستی از کلمات کلیدی مهم و عنوان‌های اولیه‌ای را به دست می‌‎آورید که می‌دانید مخاطب شما به دنبال آن است. حالا در این مرحله بعد از بررسی رقبا لیستی از کلمات کلیدی یا عنوان‌های رقبا هم دارید که می‌توانید با لیست خودتان مقایسه نمایید.
باید ببینید که سایت‌های رقیب در حوزه‌ی کاری شما روی چه موضوعات، سوژه‌ها و عنوان‌هایی تمرکز می کنند و چطور مخاطب را به صفحه‌شان جلب می‌کنند. با مقایسه‌ی این دو لیست می‌ توانید متوجه شوید که مسیر را تا چه اندازه درست آمده‌اید. کلمات کلیدی مهمی را که در لیست رقیب وجود دارند، اما در لیست شما نیستند، به لیست خودتان اضافه نمایید و سعی کنید بفهمید رقیب در چه زمینه‌هایی ضعیف عمل کرده تا بتوانید از تکرار اشتباه‌های او جلوگیری کنید.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و طراحی وب سایت در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما