انتخاب موضوع برای تولید محتوا

تولید محتوای متنی - سفارش تولید محتوا

اگر از هر وبلاگ نویس موفقی و ماهری درباره منحصر به فرد بودن نوشته هایش بپرسید، با این پاسخ مواجه می شوید که می گویند: «برای یافتن یک ایده یونیک و ویژه، باید مطالعه، تحقیقات و برنامه ریزی های زیادی انجام بدهید.» اگر هر نویسنده ای، به خاطر داشته باشد که آنچه می نویسد، برای همیشه با نام او باقی خواهد ماند و قابل پس گرفتن نیست، برای نوشتن مقاله اش عجله نمیکند. تولید محتواهای خلاقانه، اصیل و ناب، ارزش بیشتری نسبت به مقالات بی کیفیت ولی زیاد دارد. پس صرف وقت برای یافتن موضوع مناسب، تحقیقات کافی و یافتن اطلاعات قابل اعتماد، ارزشش بیشتر است. در ادامه به انتخاب موضوع برای تولید محتوا متنی و خدمات آن می پردازیم. جهت سفارش و مشاوره تولید محتوا میتوانید با ما تماس بگیرید.

اهمیت انتخاب موضوع برای تولید محتوای متنی

اگر موضوعی که برای تولید محتوا انتخاب می کنید، مورد توجه کاربران نباشد، نمی تواند توجه آن ها را جلب کند و به همین دلیل بازدهی خاصی هم برای سایت شما نخواهد داشت. پس انتخاب موضوع برای تولید محتوا یکی از مهمترین مراحل در فرایند تولید محتوا می باشد. باید موضوعاتی را انتخاب کنید که افراد زیادی به آن نیاز داشته باشند تا بتوانید آن ها را جذب کنید و آن ها را با برند خود آشنا کنید.

انتخاب موضوع محتوا از طریق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، علاوه بر افزایش بازدید سایت شما، نقطه شروعی برای یک محتوای بسیار خوب است؛ بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد موضوع محتوا، لازم است که با تحقیق کلمات کلیدی، به این ۲ سوال پاسخ دهید:

  1. کاربران چه کلیدواژه هایی را مربوط به کسب و کار شما جستجو می کنند؟
  2. رقبا با کدام کلمات کلیدی از گوگل میتوانند بازدید جذب کنند؟

داشتن اطلاعات «کاربران» و «رقبا» می تواند ایده های بسیار خوبی برای انتخاب موضوع تولید محتوا در اختیار شما قرار دهد.

راهنمای پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا

بازار هدف خود را بشناسید

شناسایی بازار هدف، با پیدا کردن پاسخ سوالات کلی شروع کنید. مثلا: مشتریان فعلی شما چه افرادی هستند؟ چه افرادی بیشتر از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند؟ چه کسانی ممکن است مخاطبان آینده شما باشند؟

دومین نکته مهم پس از شناسایی بازار هدف، این است که بتوانید سوالات مشتریان را پیش بینی نمایید، تا از طریق محتوا، به آنها پاسخ بدهید. برای این منظور می توانید لیستی از سوالاتی که معمولاً سرچ می شوند تهیه نمایید.

محتواهای محبوب در زمینه فعالیت خود را پیدا کنید

بررسی محتواها، سایت های رقبا و واکنش مشتریان نسبت به آنها، به شما ایده های خوبی میدهد تا بتوانید محتوایی برجسته تولید کنید. نقاط ضعف آنها را بهبود ببخشید و نقاط قوت یا مورد علاقه خود را پیدا کنید.

لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید

در حال حاظر مرجله تحقیق  به پایان رسیده ،لازم است که لیستی از کلمات کلیدی تنظیمد شود و برای برنامه ریزی شروع نگارش محتوای خود از آنها کمک بگیرید. باید در نظر داشته باشید که به جای کلمات کلی و کوتاه، از کلمات و عبارات طولانی تر استفاده کنید. سعی کنید تمام گروه هدفتان را در لیست کلمات کلیدی قرار بدهید و نگران طولانی شدن لیست خود نباشید.

کلمات کلیدی را سازماندهی کنید

در این مرحله با تحقیقات بیشتر، یا حتی کمک گرفتن از برنامه های مربوطه مثل سرچ کنسول، کلمات کلیدی لیست خود را سازماندهی، بهینه و ویرایش کنید. میزان رقابتی بودن آنها را پیدا کنید و در صورت لزوم آنها را تغییر بدهید یا حتی کلمات جدید به لیست خود اضافه نمایید.

 شروع به نوشتن کنید

اکنون زمان شروع نوشتن محتوا رسیده است بر روی یک یا چند کلمه کلیدی متمرکز شوید و محتوای مرتبط و پیرامون آن را بنویسید. حتی میتوانید برای درک بهتر آنچه باید بنویسید، کلمه مورد نظرتان را در موتورهای جستجو سرچ کنید.

پس از تکمیل کردن و انتشار محتوای خود،بهتر است آن را رها نکنید. نظرات، بازدیدها و اطلاعات حاصل از آن را تجزیه و تحلیل کنید و سعی کنید اشتباهات خود را در محتواهای بعدی جبران نمایید.

بازاریابی تولید محتوای متنی را بشناسید

بازاریابی محتوایی، ایجاد یا بررسی محتوایی غیر از معرفی محصول می باشد. اطلاعات آموزشی، علمی، سرگرمی و… که برای جلب توجه مشتریان و تمرکز بر موضوع مورد بحث منتشر می شود  و مشتریان را به یادگیری بیشتر درمورد شما تشویق می کند.

برای مشاوره و تبلیغات در گوگل و خدمات و سفارش تولید محتوا با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس جهت سفارش و مشاوره تولید محتوا :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام تولید محتوای دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما