انواع تبلیغات در بازاریابی

انواع تبلیغات در بازاریابی - تولید محتوای دیجیتال

بازاریابی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و فرآیندهایی است که به خلق، ارتباط، تحویل و تبادل پیشنهادها مربوط‌ مرتبط است. تبادل‌هایی که برای مشتریان، مدیران، شرکا و در مقیاس بزرگ‌تر، جامعه، ارزشمند هستند. در ادامه به معرفی انواع تبلیغات در بازاریابی میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

تفاوت انواع تبلیغات با بازاریابی 

بازاریابی (دیجیتال مارکتینگ) یک مبحث بسیار گسترده است. برای پیاده‌سازی این شاخه از علم، ابزارهای زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها تبلیغات می باشد. تبلیغات در واقع مجموعه فعالیت‌‌هایی است که انجمن بازاریابی به آن اشاره می کند.

اهمیت استفاده از تبلیغات در بازاریابی

تبلیغ فقط بخشی از بازاریابی را پوشش می‌دهد و آن‌ها نقش مهمی را در بازاریابی ایفا می‌کنند. ما به مهم‌ترین مزایای بازاریابی اشاره می‌کنیم:

  1. از مهمترین بخش‌های مارکتینگ است: بازاریابی بدون تبلیغات کار بسیار دشواری است. تبلیغات به قسمت‌ های دیگر بازاریابی کمک می‌کند به چشم مخاطب بیایند.
  2. به شما این امکان را می‌دهند که مشتریان خود را انتخاب نمایید: هنوز هم بیلبوردها و تبلیغات تلویزیون طرفداران زیادی دارد؛ اما تکنولوژی در صنعت تبلیغات آن قدر پیشرفت کرده است که بتوانید مخاطب خود را دقیق‌تر مشخص نمایید.
  3. کمک می‌کنند مشتری‌های خود را برگردانید: اینکه مشتری یک بار از شما خرید کند و دیگر به سراغ شما نیاید یک امر بدیهی در دنیای کسب‌وکار است. این روزها که ما با تنوع اجناس و محصولات مواجه می شویم، چنین اتفاقاتی طبیعی است. انواع تبلیغات در کسب‌وکار به شما کمک خواهند کرد جایگاه خود را در ذهن مشتری‌هایتان حفظ نمایید.
  4. روی فروش شما تاثیر گذار است: با تبلیغ کردن شما می‌توانید محصول یا خدمات جدید خود را به دیگران معرفی نمایید، شهرت برند خود را افزایش دهید. همه‌ این اتفاقات در کنار یکدیگر فروش شما را افزایش خواهد داد.

انواع تبلیغات در بازاریابی

در گذشته تبلیغات به صورت نوشته‌هایی در روزنامه‌ها یا عکس‌هایی بر روی دیوار منتشر می شدند؛ اما امروزه آن‌ها را به صورت‌های متفاوتی می‌بینیم. آنها را می توانیم به دو دسته بزرگ «آفلاین» و «آنلاین» تقسیم بندی کنیم.

تبلیغات آفلاین

به آن دسته‌ از تبلیغات گفته می‌شود که با ابزارهای بدون اینترنت انجام می‌شوند. دقت کنید که این تبلیغات فقط عنصر اینترنت را ندارند و ممکن است به صورت دیجیتال باشند؛ یعنی می‌توان از لوازم برقی برای نمایش یا ارسال آن‌ها استفاده نمود. در ادامه به چند نمونه  و مثال در زمینه‌ آفلاین می‌پردازیم.

۱. تبلیغات بیلبوردی

بیلبوردها را در اتوبان‌ها و خیابان‌های شهرها معمولا می‌بینید. شاید بهترین تصوری که همه‌ی شما از این نوع تبلیغ داشته باشید، عکسی از خیابان معروف نیویورک باشد که تعدد بیلبوردها در آن، اجازه‌ی تمرکز روی یک مورد خاص را به شما نخواهند داد.

۲. تبلیغات رادیویی

تبلیغاتی که در رادیو پخش می‌شوند معمولا در یاد مخاطبین می مانند و مشکلی که دارد این است که از پنج حس انسان فقط شنوایی را درگیر می‌کنند. به همین دلیل تاثیرگذاری توسط آن‌ها ممکن است به زمان و تلاش بیشتری نیاز داشته باشد.

۳. تبلیغات تلویزیونی

تبلیغاتی که وسط برنامه‌ی موردعلاقه‌تان در تلویزیون پخش می‌شوند، از همین دسته هستند. مزایای تلویزیون نسبت به رادیو این است که مشتریان محصولات را به چشم می‌بیند و همین می‌تواند باعث جذب بیشترش به خرید محصول شود.

۴. تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی امروزه کاربرد زیادی خواهد داشت زیرا با توجه به هزینه‌ کم و گستردگی ارسال، طرفداران زیادی را به خود جذب می‌کنند. همچنین نرخ باز کردن پیامک ها بسیار بالا است.

۵. تبلیغات چاپ شده در مجلات و روزنامه‌

یکی دیگر از روش‌ها که این روزها کمتر به آن می پردازیم، تبلیغات در مجلات و روزنامه‌ها است. این روش هم از روش‌های آفلاین محسوب می‌شود و طرفداران مربوط به خود را دارد.

تبلیغات آنلاین

نوعی از آگهی‌های بازرگانی هستند که از طریق وسایل متصل به اینترنت کار خود را انجام میدهند. این تبلیغات کاملا از روش‌های سنتی جدا است. در ادامه به معرفی کانال‌های متفاوت تبلیغات در فضای مجازی می‌پردازیم:

۱. وب‌سایت‌ها

وقتی به دنبال موضوعی می گردید و وارد وب‌سایت‌های متفاوتی می‌شوید، در وب‌سایت‌ها تصاویر و متن‌های زیادی را می بینید. این تبلیغات با اهداف متفاوتی مانند آگاهی از برند یا فروش به کاربران نمایش داده می‌شوند و انواع متفاوتی دارند.

۲. شبکه‌های اجتماعی

استفاده‌ی مردم از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام و… باعث می شود افراد زیادی به فکر نمایش تبلیغات در این پلتفرم‌ها باشند. با توجه به تعداد زیاد افرادی که از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند، این آگهی‌ها می‌توانند تا حد بسیار خوبی تاثیر گذار باشند.

۳. اپلیکیشن‌ها

بعضی از اپلیکیشن‌ها به ازای نمایش ویدیوهای کوتاه یا آگهی‌های بنری به مخاطبین اجازه‌ی استفاده از امکانات نسخه‌ پریمیوم را می‌دهند. افرادی دیگر از اپلیکیشن‌ها هم به عنوان جایزه به شما پیشنهاد می کننند یک ویدیوی تبلیغات تماشا کنید و پس از اتمام ویدیو به شما یک فرصت اضافه برای بازی کردن می‌دهند.

۴. موتور جستجو (گوگل ادز) 

بسیاری از کسب و کارها همین الان در حال رقابت بر سر بدست آوردن رتبه‌ اول گوگل در نتایج جستجو روی یک کلمه‌ی کلیدی خاص هستند.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما