بهینه سازی تصاویر سایت

سئو در کرج - طراحی سایت در تهران - بهینه سازی تصاویر سایت

معمولاً در هر محتوا از یک یا چند تصویر استفاده می کنند که اگر این تصویر از نظر حجم و سایز بهینه نباشند، اثر زیادی در سرعت بارگذاری صفحات وب دارد. در ادامه به معرفی بهینه سازی تصاویر سایت و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

دلایل بهینه سازی تصاویر سایت

۱- افزایش سرعت سایت

بسیاری از کاربران زمانی که با یک وب‌ سایت که سرعت بارگذاری آن پایین است مواجه می‌شوند، صفحه‌ی سایت را می بندند و از آن خارج می‌شوند.اگر این کاربران چندین بار با این مشکل روبرو شوند احتمالاً دفعات بعد روی این سایت در نتایج گوگل کلیک نخواهند کرد. بنابراین می‌توان گفت سرعت سایت یکی از مهمترین موارد تاثیر گذار بر تجربه‌ی کاربری شناخته شده است. یکی از موارد مهم در سرعت سایت، کاهش حجم صفحات می باشد. تصاویر سایت بخش زیادی از حجم صفحات سایت را در بر دارد. بنابراین با کاهش حجم تصاویر، حجم صفحات هم کاهش پیدا می کنند.

۲- بهبود سئو

همانطور که می‌دانید سرعت سایت یکی از موارد موثر در سئو می باشد. اگر وب‌ سایت شما سرعت پایینی دارد، شانس حضور در جایگاه‌های بالا را از دست خواهید داد. گوگل اعلام کرده است که سرعت یکی از فاکتورهای بسیار مهم در رتبه‌بندی سایت‌ها می باشد.

۳- کاهش حجم فضای هاست

با کاهش حجم تصاویر فضای هاست وب‌ سایت شما تا حد زیادی خالی می‌شود. همچنین در مصرف ترافیک سایت هم صرفه‌ جویی خواهد شد.

عوامل موثر بر کاهش حجم تصاویر

۱- فرمت‌های تصاویر

ابتدا باید فرمت صحیح تصاویر را انتخاب کنید. تصاویر معمولا به سه فرمت jpg ،Png و gif‌ تقسیم می شوند.
png: این فرمت بیشتر برای تصاویر گرافیکی و شفاف مورد استفاده قرار می گیرد. تصاویری که با نرم‌ افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ درست می شوند.
jpg: این فرمت برای تصاویری که با دوربین عکس‌ برداری شده‌ اند مناسب‌ تر هستند.
Gif: برای تصاویر متحرک استفاده می‌شود.

۲- سایز مناسب تصویر

برای هر بخش از سایت نیاز به تصاویری دارید که متناسب با آن قسمت باشد. به عنوان مثال سایز تصاویر در پیش‌ نمایش وبلاگ ها معمولاً زیر ۲۰۰ پیکسل است. بنابراین لازم نیست در این بخش یک تصویر ۸۰۰ پیکسلی بارگذاری شود. در محتوا هم همین شرایط وجود دارد. نباید تصاویر وبسایت را با سایز بیشتر از مورد نیاز بارگذاری کنید.

۳- کیفیت مناسب تصاویر

معمولا دوست داریم از تصاویر با کیفیت در مقاله خود استفاده کنیم، اما این کیفیت بالا گاهی بخاطر کاهش سرعت سایت آزاردهنده است. بنابراین باید تا جایی کیفیت تصویر را کاهش دهیم که کیفیت مناسب و حجم پایینی داشته باشند. برای انجام این کار می‌ توانید از نرم‌افزار فتوشاپ استفاده نمایید.

ابزار‌های کاربردی برای کاهش حجم تصویر و بهینه سازی سایت

برنامه فتوشاپ: یکی از بهترین ابزار‌های کاربردی برای تغییر سایز تصویر و تعیین کیفیت تصاویر نرم افزار فتوشاپ است. کافی است تصویر را در فتوشاپ باز نمایید، سپس وارد بخش save for web‌ بشوید . برای این کار بهتر است کلید‌های ترکیبی ctrl ،shift ،alt و s را فشار دهید. در این صفحه می‌توانید فرمت دلخواه، سایز و کیفیت مناسب را برای هر تصویر انتخاب نمایید.

Imagecompressor: این ابزار آنلاین قادر است سایت تصاویر مورد نظر شما را بهینه کند. این ابزار بدون تغییر در سایز تصویر فقط با کاهش مقدار کمی از کیفیت می‌تواند حجم تصاویر را تا ۸۰٪ کاهش دهد به طور که متوجه کاهش افت آن نشویم.

imageresizer: یکی دیگر از ابزار‌های آنلاین و رایگان برای کاهش حجم تصاویر می باشد که امکانات دیگری مثل تغییر سایز تصاویر در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهبود حجم تصاویر در وردپرس

در وردپرس هم می‌ توانید با کمک ابزار‌های بالا، حجم تصویر را تا حد متناسب کاهش دهید. تصاویری که از قبل بارگذاری شده‌اند ممکن است از نظر حجم و سایز مناسب نباشند.

برای رفع این دو مشکل بهتر است از این دو راه‌ حل استفاده کنید:

۱- تغییر سایز تصاویر وردپرس که به کمک افزونه regenerate thumbnails انجام می شود.

۲- بهینه‌سازی تصاویر از نظر کیفیت: برای انجام این مرحله هم از افزونه wp smush استفاده نمایید.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و طراحی سایت در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما