بهینه سازی نقشه سایت

سئو سایت - طراحی سایت در تهران و کرج - بهینه سازی نقشه سایت

ساخت نقشه سایت یکی از مهمترین بخش های بهینه سازی هر وب سایت است. در ادامه به بهینه سازی نقشه سایت و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

بهینه سازی نقشه سایت

نقشه های سایت نه تنها طرحی از وب سایت شما به مورتوهای جستجو را نشان می دهد، بلکه آنها قادر به ارائه اطلاعات زیر می باشند:

  • زمان تقریبی بروزرسانی صفحات چقدر است.
  • زمان آخرین تغییر صفحه چه زمانی بوده است.
  • میزان اهمیت صفحات نسبت به یکدیگر مشخص می شود.

نقشه های سایت در بعضی وب سایت ها دارای اهمیت ویژه ای هستند. وب سایت هایی که:

  • شامل محتوای بسیار زیاد بوده که به یکدیگر لینک نداده اند.
  • دارای لینک از وب سایت های دیگر نیستند.
  • دارای هزاران هزار صفحه هستند.

همانطور که واضح است، نقشه های سایت شامل فهرستی از آدرس های وب سایت برای ربات ها ایجاد می کنند تا به آنها در ایندکس مهمترین صفحات سایت کمک نمایند

استفاده از ابزارها و افزونه ها برای تولید نقشه سایت

ساخت نقشه سایت با استفاده از ابزارهایی که دارای قابلیت ساخت آن است یا افزونه هایی مانند Google XML Sitemaps در وردپرس بسیار کار آسانی است. وب سایت های وردپرسی که از Yoast SEO استفاده می کنند می توانند از قابلیت نقشه سایت این افزونه بهره مند شوند.

همچنین می توانید با پیروی از ساختار نقشه های سایت XML، آن را به شکل دستی در سایت قرار دهید. از نظر فنی اجباری به ساخت نقشه سایت در فرمت XML نمی باشد. تنها قرار دادن آدرس های سایت در یک فایل متنی به طوری که هر آدرس در یک سطر قرار داشته باشد کافی است.

ثبت نقشه سایت در گوگل

شما می توانید با مراجعه به گوگل سرچ کنسول و از طریق داشبورد آن مستقیما نقشه سایت را به این موتور جستجو معرفی نمایید. قبل از ثبت نقشه سایت آن را ابتدا تست کنید تا خطاهای موجود را رفع نمایید.

معمولا تعداد صفحات ایندکس شده از نقشه سایت باید با تعداد کل آدرس های درج شده در آن یکسان باشد. به یاد داشته باشید که ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول به معنای معرفی مهمترین و ارزشمند ترین صفحات سایت است. اما این کار به طور ۱۰۰% تضمین نمی کند که تمام آدرس های درج شده ایندکس شوند.

مزایای ثبت نقشه سایت در سرچ کنسول

  • کمک به گوگل در درک تمام صفحات سایت
  • کشف خطاهای احتمالی و رفع مشکل ایندکس بعضی از صفحات

اولویت بندی اهمیت صفحات در نقشه سایت

در هنگام رتبه بندی صفحات، کیفیت کلی صفحه از شاخص های مهم به حساب می آید. اگر نقشه سایت ربات های گوگل را به هزاران صفحه بی کیفیت انتقال دهد، موتورهای جستجو اینطور تفسیر می کنند که وب سایت شما وب سایتی نیست که مخاطبان منتظر دیدن آن باشند، حتی اگر صفحات بسیار خوب دیگری نیز در سایت شما وجود داشته باشد.

سعی نمایید که در نقشه سایت، ربات ها را به سمت مهمترین صفحات سایت هدایت کنید. این صفحات عموما عبارتند از:

  • صفحات بهینه سایت
  • صفحات شامل تصاویر و ویدئو
  • صفحات دارای محتوای اورجینال
  • صفحات جذاب برای کاربران مانند صفحات دارای نقد و بررسی مخاطبان

درک مشکلات ایندکس نشدن صفحات

در نسخه جدید گوگل سرچ کنسول بخشی به نام Coverage وجود دارد که ایندکس نشدن صفحات درج شده در نقشه سایت و دلیل آن شرح داده می شود. بنابراین می توانید از این طریق به حل مشکلات صفحه بپردازید و نقشه سایت بهینه تری ایجاد کنید.

ساخت نقشه های سایت اتوماتیک در وب سایت های بزرگ

در وب سایت های بزرگ بهتر است که نقشه های سایت به گونه ای ساخته شوند که با تغییر مقدار متا تگ های robots یا حذف شدن صفحات، نقشه های سایت نیز به طور خودکار تغییر یافته و بروزرسانی شوند.

بروزرسانی زمان تغییر صفحات

هیچگاه تلاش نکنید که با دستکاری زمان آخرین تغییر، موتورهای جستجو را وادار به سر زدن به صفحه ای از وب سایت نمایید، آنها در شرایطی که هیچ تغییری در محتوای آن نداده اید. این کار ممکن است ریسک زیادی برای وب سایت شما داشته باشد.

کاهش حجم فایل نقشه سایت

هرچقدر حجم فایل نقشه سایت شما کمتر باشد، فشار کمتری بر روی سرور ایجاد می کند. گوگل و بینگ ماکسیمم حجم قابل پشتیبانی در خواندن نقشه های سایت را در سال ۲۰۱۶ از ۲۰ به ۵۰ مگابایت افزایش داده است. با این حال بهتر است که از حجم این فایل کم کنید و درج صفحات فرود اصلی سایت را در اولویت قرار دهید.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و طراحی سایت در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما