تاثیر بک لینک در سئو

تاثیر بک لینک در سئو - دیجیتال مارکتینگ

ما معمولارقابت در نتایج گوگل را به یک مسابقه محبوبیت تشبیه می دهیم. هزاران هزار وب سایت وجود دارد که تحت تأثیر ده ها فاکتور، برای کسب رتبه های بهتر با یکدیگر رقابت می کنند. در میان این رقابت، بک لینک ها نماد اعتماد از یک وب سایت به وب سایتی دیگر هستند. امروزه بک لینک ها از دید گوگل بسیار ارزشمند می باشند. بسیاری از مدیران کسب و کار یا بازاریابان آنلاین که اصول اولیه بهینه سازی برای موتورهای جستجو را درک می کنند، تاثیر بک لینک ها بر سئو و کسب رتبه در نتایج گوگل را تا حد زیادی می دانند. در ادامه به معرفی تاثیر بک لینک در سئو و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

تعریف بک لینک

بک لینک ها که با عنوان های لینک های inbound یا incoming نیز معرفی می شوند، زمانی ایجاد می شود که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک میدهد.

دلیل اهمیت بک لینک ها در سئو

بک لینک ها در سئو مهم هستند، زیرا به گوگل این پیام را می رسانند که وب سایت دیگری محتوای شما را به اندازه ای ارزشمند می داند که در محتوای خود به آن لینک داده است. همانطور که یک وب سایت بک لینک های بیشتری به دست می آورد، موتورهای جستجو هم از این طریق بررسی می کنند که وب سایت هدف دارای محتوای ارزشمندی می باشد و لیاقت کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو را خواهد داشت.

تاثیر بک لینک ها در سئو

بک لینک ها همه جا هستند و در شکل دادن به چیزی که آن را اینترنت می نامیم نقش بسیار مهمی دارند. بک لینک ها موجب ارتباط وب سایت های متفاوت با یکدیگر می شوند و این شکل اینترنت تکامل پیدا می کند. وقتی سایت دیگری به سایت شما لینک می‌دهد، مثل این است که به شما رای اعتماد داده است.

فقط مخاطب شما نیستند که به کمک این بک لینک ها متوجه حضور سایت شما شده اند. بلکه موتورهای جستجو نیز به طور مداوم در حال بررسی آنها میباشند. موتورهای جستجو مانند گوگل، این پیام ها را دریافت می کنند و میزان اعتبار وب سایت شما را در الگوریتم خود بررسی می کنند. گوگل به سایت هایی که همواره در حال کسب اعتبار بیشتر می باشند توجه ویژه ای دارد. بک لینک ها به شما کمک می کنند تا به اعتبار بیشتری دست پیدا کنید و تقریبا همیشه تاثیر مثبتی بر رتبه سایت شما در نتایج گوگل خواهند داشت.

بک لینک های فالو در مقابل نوفالو

مدیران سایت ها می توانند تعیین کنند که بک لینک های ایجاد شده برای دیگر سایت ها قابلیت انتقال اعتبار را داشته باشند یا خیر. یک لینک نوفالو، اعتبار پیش فرض یک لینک را که به طور عامیانه link juice نامیده می شود، به دامنه سایت لینک شده منتقل نمی کند. در مقابل لینک فالو این کار را انجام می دهد. در حالی که بک لینک های فالو مطلوب تر هستند، بک لینک های نو فالو از وب سایت های بسیار معتبر همچنان میتوانند برای ارتقای برند شما ارزشمند باشند.

اعتبار دامنه

بک لینک های به دست آمده از دامنه های معتبر معمولاً ارزش بیشتری نسبت به بک لینک از وب سایت های بی کیفیت و تازه تاسیس دارند. تا حد امکان باید از ایجاد بک لینک در وب سایت های اسپم دوری کنیم.

ارتباط سایت های به هم لینک شده

گوگل کاملا می تواند درک کند که سایت های به هم لینک شده چقدر به یکدیگر مربوط هستند. اگر یک وب سایت خدمات سئو به فروشگاه کفش کوهنوردی شما لینک دهد، بک‌ لینک مرتبطی شناخته نمی شود و احتمالاً به اندازه بک لینک دریافتی از یک بلاگ کوهنوردی اعتبار منتقل نخواهد شد.

مکان لینک

همانطور که معماری وب سایت برای گوگل مهم می باشد، جایگاه یک بک لینک در صفحه نیز دارای اهمیت است. به عنوان مثال، بک لینکی که در فوتر یک صفحه قرار دارد احتمالا به اندازه بک لینکی که در پاراگراف ابتدای یک متن وجود دارد ارزشمند نیست.

تعداد بک لینک ها

بک لینکی که در بین صدها یا هزاران لینک در یک صفحه لیست شده است، احتمالاً به اندازه بک لینکی که در بین تعداد کمتری لینک قرار گرفته است، ارزشمند نخواهد بود.

انکر تکست

انکر تکست کلمات قابل مشاهده ای می باشد که یک لینک را در داخل محتوا نمایش داده است و معمولا زیر آنها خط کشیده شده و رنگی قابل تفکیک از بقیه متن دارد. انکر تکستی که بتواند موضوع صفحه لینک شده را بهتر نشان دهد، از دید سئو ارزش بیشتری برای بک لینک بدست می آورد.

تاثیر بک لینک های منفی در سئو

در کنار روش‌های بسیار خوبی که برای ایجاد بک لینک و کمک به سئو سایت شما وجود دارند، بک لینک‌ سازی دارای بخش تاریکی است که از دید موتورهای جستجو مشکلاتی برای سایت شما ایجاد خواهد کرد و می‌تواند تلاش‌های شما را به پوچ تبدیل کند. این استراتژی‌ها معمولا به عنوان شیوه‌های «کلاه سیاه» شناخته می‌شوند و افراد فعال در این نوع استراتژی، قوانین گوگل را از بین می برند.

روش دریافت بک لینک

  • لینک وب سایت خود را در پروفایل های رسانه های اجتماعی وب سایت اضافه نمایید.
  • در گوگل به دنبال پستی بگردید که در حال حاضر رتبه خوبی داشته باشد و سپس آن را بهبود و گسترش بدهید.
  • پست‌هایی که با چرا و چگونه شروع می شوند ایجاد نمایید و سپس اینفوگرافیک و ویدیو به آنها اضافه کنید. این فرمت ها معمولا بک لینک بیشتری نسبت به پست های استاندارد بدست می آورد.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و سئو در کرج و تهران و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما