تاثیر محتوا در سئو

تاثیر محتوا در سئو

منظور از سئو نویسی نوشتن محتوا به گونه ای است که قابلیت کسب رتبه در کلمات کلیدی مرتبط را داشته باشد. شما از این کلمات کلیدی به طور عمومی در عنوان صفحه و بدنه متن محتوا استفاده می کنید. همچنین در جاهای دیگری نیز می توان از این کلمات کلیدی استفاده نمایید. به صورت ایده آل یک محتوا باید به صورت طبیعی برای این کلمات کلیدی بهینه سازی انجام شود. در ادامه به معرفی تاثیر محتوا در سئو و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

تاثیر محتوا در سئو

برای سئو نویسی باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. از وجود کلمه کلیدی در عنوان صفحه اطمینان پیدا کنید.
  2. از کلمه کلیدی و عبارت مرتبط با آن در متن محتوا به صورت پراکنده ای استفاده نمایید.
  3. از کلمات کلیدی و عبارت مشابه با آن در تگ های هدر H1، H2 یا H3 استفاده نمایید تا بر روی آنها تاکید بیشتری شود.
  4. از کلمات کلیدی به عنوان انکرتکست برای لینک دادن به محتوا در دیگر صفحات سایت استفاه کنید.

این نکات جزئی از سئو داخلی وب سایت است. این نکات به تنهایی موجب افزایش رتبه محتوا در نتایج گوگل نمی شود، اما نقشی کوچک در سئو دارد. کیفیت محتوا و میزان ارتباط آن با عبارتی که سرچ می شود نقشی اساسی در رتبه نهایی صفحات سایت دارند. محتوای بدون کیفیت لازم، شانسی برای کسب رتبه نخواهد داشت. در واقع یک محتوای خوب، بیشترین ارزش را در سئو دارد.

در کنار کیفیت محتوا، فرمت نوشتن آن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. الگوریتم های گوگل به گونه ای طراحی شده است که در بخش هایی از صفحه به دنبال مهمترین کلمات می گردند.

نکاتی برای نوشتن محتوای مبتنی و تاثیر محتوا در سئو:

  • پیدا کردن کلمات کلیدی: قبل از نوشتن محتوا اقدام به تهیه فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا نمایید. این کلمات کلیدی همان هایی هستند که کاربران هدف شما آنها را در موتورهای جستجو دنبال می کنند تا به خدمات، محصولات و پست های شما دست پیدا کنند.
  • نوشتن محتوای با کیفیت: نباید ارزش محتوای با کیفیت را دست کم بگیرید. اگر محتوای تولید شده کیفیت مناسبی نداشته باشد، دیگر زمانی که برای بهینه سازی آن صرف می کنید، ارزشی ندارد. دقت داشته باشید که هدف از ایجاد محتوا، ارائه اطلاعات به مخاطبان است.
  • بهره بردن از کلمات کلیدی: پس از نوشتن محتوا دقت نمایید که از کلمات کلیدی در بخش های مهم صفحه استفاده کنید. اما هیچ وقت از آنها به طور زیادی استفاده نکنید. هر جا که تصور می کنید استفاده از کلمه کلیدی لازم است اما تکراری جلوه می کند، از معادل های آن استفاده کنید.
  • نمایش هر چه بیشتر محتوا: هدف از بازاریابی محتوا در دسترس قرار دادن آن برای کاربران بیشتر می باشد. درزمان انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی می تواند تاثیر زیادی در نمایش هر چه بیشتر دیده شدن آن داشته باشد.

ارزش محتوا در سئو

  • وجود اطلاعات مفید
  • وجود اطلاعات ارزشمند بیشتر نسبت به دیگر وب سایت ها
  • قابل اعتماد بودن
  • کیفیت بالا
  • جذابیت

اگر این فاکتورها برای محتوا در کنار هم قرار بگیرند، پتانسیل ارزش محتوا در سئو افزایش پیدا می کند. بدون بهره مندی از این فاکتورها، محتوای شما ارزش خاصی ندارد. دقت داشته باشید که تولید محتوای خوب، تنها تکه ای از پازل کسب رتبه است. شما در کنار آن از مسائل تکنیکال سئو نیز غافل نشوید.

۵ دلیل برای درک نقش مهم محتوا در سئو

در حال حاظر باید به موضوع اصلی مطلب یعنی نقش محتوا و دلیل اهمیت آن در سئو بپردازیم:

۱. استفاده راهبردی از کلمات کلیدی

توجه به کلمات کلیدی اهمیت زیادی دارد. درواقع پس از انتخاب کلمات کلیدی، تنها از طریق ایجاد محتوای با کیفیت آن است که می توان به کسب رتبه در جستجو آن کلمه کلیدی، امید داشت.

۲. محبوب شدن در شبکه های اجتماعی به واسطه کیفیت محتوا

تولید محتوای با کیفیت موجب افزایش بازدید سایت می شود. اشتراک هر چه بیشتر لینک های محتوا در شبکه های اجتماعی نیز تاییدیه ای برای مورد پسند بودن محتوای شما برای مخاطبان است.

۳. کسب بک لینک های با کیفیت تنها با تولید محتوای با ارزش

داشتن بک لینک برای محتوا نیز به گونه ای تایید محتوا توسط دیگر وب سایت ها می باشد. جدا از بحث کسب لینک به واسطه پرداخت پول، در اغلب شرایط کاربران به واسطه قدردانی از اطلاعات محتوا، به سایت شما لینک می دهند. گوگل از این بک لینک ها در رتبه بندی سایت ها استفاده می کند.

۴. گوگل برای رتبه دادن نیاز به محتوا دارد

گوگل همیشه در حال رتبه بندی لینک ها به واسطه محتوای آن است. به همین دلیل است که محتوا ارزش زیادی دارد، چونکه همان چیزیست که گوگل به آن رتبه می دهد. همچنین محتوا به گوگل اعلام می کند که قرار بر کسب رتبه در چه کلمات کلیدی می باشد.

۵. محتوا به حل مشکلات کاربران کمک خواهد کرد

کاربران علاقه مندند که در هنگام جستجوی سوالات خود نتایجی را در گوگل مشاهده نمایند که موجب رفع مشکلات آنها در بهترین شکل ممکن می شود. گوگل همواره در حال ارتقای الگوریتم های خود برای مطابقت با چنین سیستم هایی است. اگر محتوای شما پاسخگوی نیاز کاربران در کلمه کلیدی به خصوصی باشد، رتبه آن در طول زمان افزایش پیدا می کند.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و سئو در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما