تدوین استراتژی محتوا

تدوین استراتژی محتوا - سئو در تهران و کرج

اگر تجربه تولید محتوا در یک وب سایت یا شبکه اجتماعی دارید حتماً هر روز ذهنتان درگیر پیدا کردن موضوع بوده است. بدون استراتژی، بازاریابی محتوای شما به هدفی نخواهد رسید و هرگز نمی‌توانید یک جهت مشخص داشته باشید. در کل هدف از نوشتن استراتژی محتوا مشخص کردن چیزهایی است که کمک می‌کند چه کارهایی را چگونه انجام دهید. در ادامه به معرفی تدوین استراتژی محتوا میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

مزایای تدوین استراتژی محتوا

مزایای داشتن استراتژی محتوا آنقدر زیاد است که اگر از همان اول درست پیش نروید و در ادامه به آن عمل نکنید فقط پول و وقت خود را هدر می دهید. به طور کلی استراتژی کمک می‌کند نتیجه تضمین شده و بهتری از تولید محتوای متنی بگیریم. این مزایا را می توان به روش های زیر بیان کرد:

  1. کاهش زمان صرف شده برای تولید محتوا
  2. تولید محتوای هدفمند
  3. افزایش احتمال موفقیت
  4. برتری و جایگاه‌ بهتر نسبت به رقبا در بازار
  5. کاهش هزینه و زمان آموزش کارکنان
  6. بهبود سئوی وبسایت
  7. یکپارچگی محتوا

تاثیر استراتژی بر روی سئو

الگوریتم‌های گوگل امروزه خیلی قوی شده‌اند و هر روز به درک انسانی نزدیک‌تر می‌شوند. در واقع ربات‌های نرم‌افزاری که محتوای وب سایت‌ها را شناسایی می‌کنند می‌توانند بفهمند در چه موضوعی و با چه کیفیتی هستند.

تمام کارشناسان و مهندسان گوگل می‌گویند محتوای خود را برای مخاطبان بنویسید و خیالتان راحت باشد. نیازی نیست خودتان را برای کشف بهترین ساختار گوگل‌ خسته کنید. همین که برای مخاطب محتوا تولید کنید و رضایت آنها را به دست آورید گوگل هم به محتوای شما ارزش بیشتری خواهد داد.

مراحل تدوین استراتژی محتوا

قدم اول: اهداف خود را از تدوین استراتژی محتوا مشخص نمایید

قبل از هر چیز هدف خود را از بازاریابی محتوا برای سایت خود مشخص نمایید. اگر این مرحله به خوبی انجام شود به تمام قدم‌های بعدی شما سوق می‌دهد. هدف، دقیقا شما را راهنمایی می‌کند که به دنبال چه چیز هستید و چه کانال‌هایی را برای آن بررسی نمایید.

در ادامه چند نمونه از اهدافی که می‌تواند مد نظر شما یا مشتریان باشد را مثال می‌زنیم:

  • افزایش نرخ تبدیل
  • افزایش ترافیک سایت
  • افزیش مشارکت و تعامل مخاطبان در سایت شما
  • برندینگ برای کسب و کار
  • افزایش فروش و درآمد

قدم دوم: وضع فعلی کسب و کار خود را به طور کامل شناسایی کنید

پس از تعیین هدف کلی، لازم است که وضعیت کلی کسب و کار خود را به طور کامل بشناسایی کنید. این بررسی جنبه‌های متفاوتی دارد، من در این قسمت مهم‌ترین چیزهایی که باید بررسی کنید را برای شما توضی می دهم.

  • بررسی وضعیت کلی شرکت
  • فرآیند محتوای فعلی شرکت را بررسی کنید
  • هویت برند خود را به محتوا مرتبط کنید

قدم سوم: کلمات کلیدی کسب و کارخود را پیدا کنید

تقریبا همه چیز به کلمات کلیدی مربوط می شود؛ تحقیق کلمات کلیدی به سه دلیل اهمیت اساسی دارند:

  1. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند بفهمید که در حوزه فعالیت شما مخاطبان به دنبال چه چیزی هستند، چه سوالاتی دارند و نیازشان چه چیزی است.
  2. کلمات کلیدی یکی از مهمترین دریچه‌ها برای ورورد مخاطبان و هدایت ترافیک از طریق گوگل به سایت شما است.
  3. گوگل هم کسب و کار شما را راحت‌تر بررسی می‌کند. در حقیقت اصلی‌ترین ابزار گوگل، برای فهم کسب و کار شما و حوزه فعالیتتان کلمات کلیدی شما است.

اما دقت کنید که تمام استراتژی شما نباید براساس کلمات کلیدی و سئو نوشته شوند. کلمات کلیدی و سئو یک عامل مهم برای استراتژی محتوای شما هستند. کلمات کلیدی می‌توانند جرقه‌های خوبی برای تولید محتوا در ذهن شما باشد. اما این کافی نیست. شما باید این کلمات کلیدی را با ایده‌ها و نیازهای حوزه کسب و کار خود ترکیب کنید تا بتوانید بهترین محتوای ممکن را بنویسید.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما