تعریف دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ - تبلیغات آنلاین

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال،تبلیغ محصولات و خدمات را با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی یا اینترنت انجام می شود. این برنامه شامل پیام رسانی متنی و دیجیتالی، ویدئو، اپلیکیشن، پادکست‌ها، بیلبوردهای الکترونیکی، تلویزیون دیجیتال و کانال‌های رادیویی است. بازاریابی دیجیتال به یک شرکت امکان می‌دهد کمپین‌ها، محتوا و استراتژی خود را تجزیه و تحلیل کند تا بفهمد چه کاری انجام می‌دهد. در ادامه به مفهوم دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال و خدمات، تبلیغات دیجیتال  و آنلاین می پردازیم.

خدمات دیجیتال مارکتینگ

خدمات دیجیتال مارکتینگ در دو بستر وب و شبکه های اجتماعی ارائه می‌شوند که ما در ذیل به آنها اشاره نموده‌ایم:

بستر وب (Web Platform)

  • خدمات سئو سایت یا بهینه سازی موتورهای جستجو
  • طراحی وب سایت
  • تبلیغات دیجیتالی مانند تبلیغات همسان و تبلیغات بنری و …
  • ایمیل مارکتینگ بازاریابی از طریق ایمیل
  • بازاریابی تولید محتوا مانند تهیه و تالیف مقاله ، ریپورتاژ آگهی و…
  • بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ
  • تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز یا گوگل ادوردز
  • صفحات فرود یا لندینگ پیج

بستر شبکه های اجتماعی (Social Media Platform)

  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی تولید محتوای متنی و دیجیتالی
  • کمپین دیجیتال مانند:کمپین تولید محتوا توسط کاربر
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام

معرفی تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین به تبلیغاتی گفته می‌شود که از طریق اینترنت و فضای مجازی انجام می شود. هدف از تبلیغات، رساندن پیام برند خود به مخاطب است تا مخاطب را به محصولات و خدماتی که ارائه میدهیم آگاه سازد. البته با توجه به ویژگی‌ های فضای مجازی و تبلیغات آنلاین محدودیت‌های بسیار کمتر و در اغلب موارد، مزایای زیادی نسبت به تبلیغات محیطی دارد.

مزایای تبلیغات آنلاین

مزیت‌های تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی در ۳ عنوان خلاصه می‌شود:

  • بازدهی بیشتر
  • قابلیت اندازه‌گیری
  • قابلیت شخصی‌ سازی

تفاوت تبلیغات دیجیتال و سنتی

همانطور که می‌دانید کاربران فضای مجازی روز به روز در حال افزایش هستند و همین مسئله باعث مطرح شدن دیجیتال مارکتینگ می شود. به طور کلی تفاوت‌ های عمده‌ای بین تبلیغات در محیط دیجیتال و فضای سنتی وجود دارد که برخی از مهمترین آنها شامل موارد ذیل است.

  • قابلیت بررسی نتایج حاصل شده از تبلیغات
  • نحوه تعامل کسب و کارهای بهتر با مشتریان
  • تفاوت بسیار زیاد در هزینه‌ های تبلیغاتی
  • تفاوت در نحوه اصلاح و همچنین کنترل در تبلیغات است.
  • مشخص کردن مخاطبان و نحوه رسیدن به آنها

مزایای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ مزایای بسیار زیادی برای صاحبان کسب و کارها و از همه مهمتر کاربران دارد. برخی از بهترین مزایای بهره‌ مندی از خدمات متنوع دیجیتال مارکتینگ شامل موارد ذیل است:

دستیابی به مشتری هدف

با استفاده از تبلیغات به صورت دیجیتال شما می‌ توانید به مشتری مورد نظر خود در زمان مناسب دست پیدا کنید . این مشتریان می‌توانند شرکت‌ها، عناوین شغلی خاص و یا جمعیت خاصی از جامعه باشند. به عنوان مثال شما می‌توانید به صورت دقیق انتخاب کنید که دوست دارید در چه مکان‌ هایی تبلیغات شما دیده شوند. به همین دلیل شما مطمئن می شوید هزینه‌ ای که صرف تبلیغات می‌ کنید، هدر نرفته است.

تبدیل آسان و راحت

بازاریابی دیجیتال به مشتریان شما اجازه می‌دهد پس از مشاهده آگهی یا محتوای شما اقدام کنند. آنها میتوانند بر روی یک لینک کلیک کنند یا یک پست وبلاگ را ذخیره کنند و سریعاً در مسیر فروش حرکت کنند. ممکن است آنها بلافاصله خرید نکنند، اما با شما در ارتباط خواهند بود و به شما فرصتی میدهند تا با آنها ارتباط برقرار کنید. همین مسئله باعث می‌شود که شما به هدف خود برای جذب مشتری و در نتیجه فروش بیشتر نزدیکتر بشوید.

ارتباط بیشتر با مشتریان

بازاریابی دیجیتال به شما ای امکان را می دهد تا در زمان واقعی با مشتریان خود ارتباط داشته باشید. مهم تر از همه این موقعیت به شما داده می شود تا افراد با شما ارتباط داشته باشند و در نهایت حس وفاداری به برند ایجاد کند.

بهره وری هزینه

بازاریابی دیجیتال نه تنها به مخاطبان بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی می رسد بلکه هزینه کمتری خواهد داشت. این مورد را در نظر داشته باشید که با این مقدار هزینه، شما سریعتر به نتایج مورد نظر خود می توانید برسید و در نتیجه بازگشت سرمایه تضمین شده است.

دستیابی به یک گستره جغرافیایی

وقتی یک تبلیغ را به صورت آنلاین انجام می‌دهید، مردم می‌توانند بدون توجه به مکانشان آن تبلیغ را ببینند در نتیجه تبلیغات شما به گستره‌ی وسیع‌ تری از مخاطبان دست پیدا می‌ کند.

تعریف دیجیتال مارکتینگ بدون محدودیت برای کسب و کارها

فرقی نمی‌کند شرکت بزرگ باشد یا کوچک، همه کسب و کارها در هر اندازه‌ای به آن نیاز خواهند داشت. دیجیتال مارکتینگ می‌تواند با ایجاد اعتبار و آگاهی برای مخاطبان، به افزایش فرصت‌ های تجاری و در نتیجه گسترش فعالیت کمک زیادی کند.

تفاوت بازاریابی آفلاین با دیجیتال مارکتینگ

مهمترین نکته در اهمیت و تفاوت دیجیتال مارکتینگ با دیگر ابزارهای بازاریابی در بخش تعاملی آن خواهد بود. فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی Social Networks امکاناتی را در اختیار صاحبان کالا قرار میدهد تا بتوانند بدون واسطه با مشتری تعامل کنند.

برای مشاوره و تبلیغات در گوگل و تولید محتوا با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام تولید محتوای دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما