تولید محتوا و بازاریابی آن

تولید محتوا و بازاریابی آن

تولید محتوا و بازاریابی آن

بازاریابی محتوا همیشه در کنار تولید محتوا است. شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید، بهرحال این مورد، ارزش بحث و گفتگو را دارد تا این دو مبحث بسیار متفاوت را از هم متمایز کنید.

اگر بازاریابی محتوا تاکتیکی است که بخش بازاریابی شما از آن استفاده می کند (باید اینطور باشد)، پس باید تصمیم بگیرید که آیا محتوایی را که ایجاد می کنید بازاریابی می کند یا خیر یا برای تسهیل تولید محتوا به کمک تولید کننده های محتوا نیاز دارید.

همانطور که در بالا اشاره شد، شما نمی توانید بدون تولید محتوای مد نظرتان، بازاریابی محتوا کنید. پس از اینکه محتوا را در دست دارید، فقط توزیع آن محتوا و نامگذاری آن به عنوان «بازاریابی محتوا» کافی نیست.

شما باید در واقع آن محتوا را طوری بازاریابی کنید که انگار خود محصول است. هنگامی که این اتفاق می افتد، یک سازمان قادر خواهد بود وجوه خود را به کارآمدترین و موثرترین روش برای ایجاد نتایج مطلوب سرمایه گذاری کند.

بازاریابی محتوا را می توان به دو صورت تعریف کرد:

بازاریابی محتوا

اسم: یک رویکرد بازاریابی استراتژیک بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و در نهایت، برای هدایت اقدام سودآور مشتری متمرکز است.

فعل استفاده از مهارت ها و تکنیک های بازاریابی برای محتوای نوشتاری، ویدیویی، صوتی یا اجتماعی به منظور ارائه بیشترین دسترسی، ماندگاری و اثربخشی آن محتوا.

به طور خلاصه، این نوع بازاریابی ایجاد و توزیع رسانه‌های آموزنده یا سرگرم‌کننده به‌عنوان وسیله‌ای برای افزایش دید، دسترسی و جذب مخاطب برای یک برند، محصول یا خدمات است.

تولید محتوا

ایجاد دستی رسانه های بازاریابی مصرفی مانند گرافیک، متن، ویدئو، صدا و رسانه های اجتماعی است. این اولین و مهم ترین مرحله  این نوع بازاریابی است و در زیر به آن عمیق تر خواهیم پرداخت.

به عنوان یک مثال سنتی: تولید محتوا معادل نوشتن یک مقاله خوب تحقیق شده است، در حالی که بازاریابی آن چاپ آن مقاله در روزنامه است.

برای برداشتن آن یک قدم جلوتر، بازاریابی محتوا در حال تحقیق در مورد بهترین روزنامه ها و مکان های دیگری است که به بهترین وجه مناسب مقاله شما هستند و آن را توزیع می کنند تا مقاله شما در بیشترین مکان ها باشد و بیشترین بازخورد را به دست آورد.

انواع محتوای بازاریابی

این جمله را شنیده اید که “محتوا پادشاه است.” اگرچه ممکن است این ضرب المثل تا حدودی قدیمی باشد، اما معنای آن هنوز ثابت است. محتوا پایه و اساس هر نوع بازاریابی دیجیتالی است.

برای کسب و کار، در درجه اول ۵ نوع محتوای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که تجارت را هدایت می کند:

  • مقالات طولانی
  •  ویدیویی
  • محتوای قابل دانلود
  • محتوای اجتماعی بومی
  • پادکست و محتوای صوتی

استراتژی بازاریابی

صرفاً با تولید محتوا و امید داشتن به بهترین ها انجام نمی شود. برای موفقیت باید یک استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشید. هنگام تولید محتوا باید چندین فاکتور را در نظر گرفت.

هدف محتوای خود را مشخص کنید

اولین کاری که باید هنگام تولید محتوا انجام دهید، شناسایی هدف آن است. محتوا می تواند کاربردهای متعددی مانند سرگرمی، آموزنده یا آموزشی داشته باشد.

اکنون، صرف نظر از معنای آن، محتوای شما نیز باید به راحتی برای مخاطبان قابل هضم باشد و باید در قالب مناسب و مطابق با کانالی باشد که در آن استفاده می شود. همچنین، بسیار مهم است که علاوه بر شناسایی هدف در رابطه با نحوه درک آن توسط مخاطبان، باید انواع محتوایی را که به بهترین وجه کسب و کار را برای شرکت شما هدایت می کند، نیز درک کنید.

آیا تولید سرنخ، ترافیک وب سایت یا شناسایی برند است؟ همه اینها به رویکردهای متفاوتی در هنگام ایجاد محتوا نیاز دارند.

مخاطب خود را بشناسید

علاوه بر نکته بالا، قبل از شروع تولید محتوا، باید بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. هدف اصلی بازاریابی محتوا ایجاد یک رابطه مستمر با مشتریان و مشتریان بالقوه است، به این معنی که شما باید محتوای خود را مطابق با مخاطبان خود تنظیم کنید و نه برعکس.

هنگام انتخاب محتوای بازاریابی مناسب برای مخاطبان، این عوامل مهم را در نظر بگیرید:

آنها چگونه محتوا را مصرف می کنند؟

آیا آنها ویدیو، متن یا صدا را ترجیح می دهند؟

کجا محتوا مصرف می کنند؟

دسکتاپ، موبایل، در سفر، در خانه، هنگام کار کردن؟

چه موضوعاتی بیشتر مورد توجه آنها قرار می گیرد، حتی اگر اشاره مستقیم به محصول یا خدمات شما نباشد؟

از طریق محتوای خود ارزش ارائه دهید

شما باید از طریق محتوای خود ارزش ارائه دهید تا حداکثر تأثیر را داشته باشد. این بدان معناست که ابتدا باید نقاط درد و رنج مخاطبان و همچنین خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها را شناسایی کنید و محتوایی تولید کنید که بتواند این موارد را برطرف کند.

محتوای چگونه در اینجا مثال خوبی است، زیرا اطلاعات لازم را در اختیار مخاطبان شما قرار می دهد تا به سرعت یک مهارت جدید را انتخاب کنند یا از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

تولید محتوا

تولید محتوا از هیچ به چیزی است. این محتوا لزوماً نباید محتوای اصلی باشد و می تواند شامل ایجاد نسخه های جدید و تکرار محتوای موجود باشد.

تولید محتوای نوشتاری، ویدئویی و صوتی را می توان به روش های مختلفی انجام داد. برخی از شرکت های بزرگتر ممکن است بتوانند محتوای خود را در داخل تولید کنند، در حالی که سازمان های کوچکتر ممکن است بهتر باشند تولید محتوای خود را برون سپاری کنند.

تولید محتوا و بازاریابی آن

همانطور که در بالا توضیح داده شد، تولید محتوا نه تنها آغاز، بلکه بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی آن است و نه می توان آن را در یک سیلو مشاهده کرد و نه بدون دیگری در نظر گرفت.

بازاریابی محتوا نمی تواند بدون محتوا کار کند و همچنین نمی تواند با مطالب ضعیف یا بدون الهام به طور موثر کار کند. بنابراین، تولید محتوای خوب به بهترین وجه با درک مخاطبان و با تحقیقات بازار مناسب به دست می آید ، که هر دو جنبه های کلیدی این نوع بازاریابی هستند.

در نتیجه، تولید محتوا و بازاریابی آن دو علم و مهارت مجزا هستند. افرادی که محتوا تولید می کنند لزوما نمی دانند چگونه آن را بازاریابی کنند.

آنهایی که می دانند چگونه آن را بازاریابی کنند، در بسیاری از موارد مهارت تولید آن را ندارند. آنها با هم یک چرخه بازخورد دائماً در حال بهبود ایجاد می‌کنند که در آن محتوا ایجاد می‌کنید، آن را بازاریابی می‌کنید، بینش جدیدی از مخاطبان خود به دست می‌آورید و درباره آن‌ها اطلاعات جدیدی کسب می‌کنید و چرخه را دوباره با داده‌های بهبودیافته و محتوای تأثیرگذارتر شروع می‌کنید.

می خواهید بیشتر بدانید؟ با یک کارشناس تولید محتوا حرفه ای صحبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما