جستجوی کلمه کلیدی

جستجوی کلمه کلیدی - تولید محتوای دیجیتال - طراحی سایت

امروزه استفاده از موتور جستجوی گوگل یک نیاز همگانی است. از طرف دیگر موضوع جستجوها انقدر متنوع هستند که گاهی اوقات مخاطب نمی‌تواند به راحتی جواب سوالات خود را پیدا کند. در واقع هم کاربران و نویسندگان وب‌سایت‌ها باید با کلمات کلیدی کاربردی آشنا شوند تا ترافیک خوبی دریافت کنند. حتی اگر یک وبمستربهترین موضوعات را انتخاب کند و در مورد آن‌ها بنویسد، تا زمانی که جستجویی در مورد آن موضوع انجام نشود، تمام تلاش‌ها بی فایده است. به همین دلیل انتخاب یک کلمه مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه به معرفی جستجوی کلمه کلیدی میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

تعاریف اولیه کلمات کلیدی

  • کلمات کلیدی عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند. این عبارات به عنوان سوالات جستجو یا کیووردهای سئو هم نامیده می‌شوند.
  • جستجوی کلیدواژه‌ها فرآیند پیدا کردن کلمات کلیدی خاصی است که می‌خواهید با آنها در موتورهای جستجو رتبه‌ خوبی بدست آورید. این موضوع به درک اینکه مخاطبان یا مشتریان به دنبال چه چیزی هستند بستگی دارد. همچنین این موضوع شامل تجزیه و تحلیل و مقایسه کلیدواژه‌ها برای پیدا کردن بهترین فرصت‌ها است.

دلیل اهمیت جستجوی کلمات کلیدی

جستجوی کلمه کلیدی رویکردی ارزشمند درباره سوالات کاربر هدف شما در گوگل فراهم می‌کند. این رویکرد به پیشرفت استراتژی محتوا و بازاریابی شما کمک خواهد کرد. در سال‌های گذشته سئو تغییر کرده است و کیووردها در رتبه‌بندی‌ جستجوهای روزانه کاربران تاثیر گذاشته است. اما باید بدانید که کلمه کلیدی مهمترین عامل رتبه‌بندی نخواهد بود و اصولا از آن برای ایجاد یک محتوای هدفمند استفاده می کنند. جستجوی کلمه کلیدی نشان می‌دهد که افراد چه موضوعاتی برایشان اهمیت دارد. اگر شما از ابزارهای مناسب سئو استفاده می کنید، متوجه محبوبیت این موضوعات هستید.

روش انجام جستجوی کلمات کلیدی برای استراتژی سئو

با این روش یک استراتژی کلمه کلیدی قوی ایجاد می‌شود که برای محتواسازی در سایت یا کسب و کار آنلاین شما مناسب هستند.

مرحله ۱: لیستی از موضوعات مهم و مرتبط با کسب و کار خود تهیه نمایید.

در مرحله اول به موضوعات و دسته‌بندی‌هایی که می‌خواهید در مورد آن‌ها بنویسید توجه کنید. چندین دسته‌بندی موضوعی که برای بیزنس شما مناسب است را انتخاب نمایید. سپس اقدام به پیدا کردن کلمه کلیدی برای هر موضوع کنید. در صورتی که یک وبلاگ نویس معمولی باشید، موضوعاتی که به طور مداوم درباره آنها می‌نویسید را انتخاب نمایید

مرحله ۲: دسته‌بندی‌های موضوعی را با کلمات کلیدی تکمیل کنید.

در حال حاضر چند دسته‌بندی متفاوت دارید و باید بعضی از کیووردهایی را که در آن دسته‌بندی‌ها قرار دارند را بشناسید. باید عبارت کلیدی خاصی انتخاب نمود که برای رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتور جستجو اهمیت داشته باشد.

مثلا اگر دسته‌بندی موضوعی شما “اتوماسیون بازاریابی” است، عبارات کلیدی زیر بیشتر جستجو می‌شوند:

  • نرم افزار اتوماسیون بازاریابی
  • اتوماسیون بازاریابی و فروش
  • Automation marketing چیست؟
  • سایت متمم بازاریابی
  • سیستم بازاریابی و فروش
  • سیستم های فروش و بازاریابی
  • ابزارهای اتوماسیون بازاریابی
  • و …

مرحله ۳: تعیین هدف جستجوی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل آنها

قبل از هر چیزی باید هدف کاربران را شناسایی نمود تا بتوانید رتبه خوبی در موتور جستجوی گوگل بدست آورید. کلیدواژه‌ها را تفسیر نماید و در استفاده از آن‌ها احتیاط کنید. هدفتان را مشخص نمایید و کلمه کلیدی را بر مبنای آن تعیین کنید.

مرحله ۴: تحقیق در مورد عبارت جستجوی مرتبط

این مرحله برای انتخاب کلیدواژه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. از نتایج پیشنهادی گوگل در زمان درج کردن یک کلمه کلیدی خاص استفاده نمایید و ایده بگیرید. شاید نوشتن در مورد یکی از این عبارات مفیدتر از نوشتن مطالب برای کلمه کلیدی اولیه خودتان باشد.

مرحله ۵:می توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی به نفع خود استفاده کنید.

حتما از ابزارهای مفیدی که در این مورد وجود دارد، استفاده نمایید. این ابزارها عباراتی کاملا جدید و یا براساس مقالات تولید شده شما ارائه می‌دهند.

ابزارهای مناسب برای پیدا کردن کیووردهای رقابتی

  • یکی از ابزارهای بسیار خوب و مناسب برای پیدا کردن کیووردها، ابزار BuzzSumo است.
  • ابزار خوب دیگر SEM Rush است که پیدا کردن کلمه‌های کلیدی را سریع و راحتتر می کند.
  • سرویس SpyFu نیز بسیار خوب است و برای پیدا کردن کیووردهای رقابتی استفاده می شود.
  • Ahrefs’ Keywords Explorer ابزاری بسیار خوب و کاربردی است.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما