روش های افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت - بهینه سازی

افزایش سرعت سایت یکی از مهم ترین روش های تاثیر گذار میزان بازدید ها و جلب رضایتمندی کاربران در طراحی وب سایت است. بدون شک ارتقای سرعت سایت یکی از گام های اصلی در راه سئو و بهینه سازی وبسایت است. اکثر کاربران از یک وب سایت خوب انتظار دارند که حداکثر بعد از ۲ تا ۳ دقیقه نشان داده شود و در صورتی که زمان آن بیش از این مقدار باشد،مراجعان سایت نا امید و یا به طور کلی منصرف خواهند شد. پس اگر سرعت و کیفیت سایت و محتوایتان را افزایش ندهید مخاطبانتان را از دست می دهید. جهت مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و سئو در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

بهترین روش های افزایش سرعت در طراحی وب سایت

یکی از راه های موثر و سالم برای رقابت با دیگر سایت ها افزایش و ارتقای سرعت سایت است. در ادامه این بخش به بررسی ۷ مورد از مهم ترین روش های افزایش سرعت وب سایت می پردازیم. شما می توانید با چک کردن و رعایت هر یک از این موارد سرعت سایت خود را افزایش بدهید.

۱:کاهش حجم تصاویر 

یکی از راه های ساده و سریع برای افزایش سرعت سایت کاهش حجم فایل های محتوا است. یکی از ترفند های موثر برای این کار استفاده از کمپرسور و سایت های کاهش حجم تصاویر مانند tiny png  و یا compressor است. بهینه سازی تصاویر از این طریق می تواند سرعت سایت شما را افزایش دهد.

۲:فشرده سازی فایل های کد نویسی

از دیگر موارد لازم برای کاهش حجم صفحات سایت حذف کدهای اضافی می باشد. کد نویسی بیهوده می تواند سرعت بارگزاری سایت شما را کاهش دهد.شما می توانید با فشرده سازی فایل های javascript و،css ،html که بیش از ۱۵۰ بایت حجم دارند سرعت سایت را ارتقا بدهید.برای این منظور میتوانید از gzip استفاده کنید با حذف سطر های خالی بین کد ها سایز آنهارا تا ۶۰ درصد کاهش دهید.

۳:استفاده کردن از افزونه کش مرورگر

نصب کردن افزونه کش بر روی مرورگر یکی از روش های ساده برای افزایش سرعت سایت است. به این ترتیب با ذخیره شدن اطلاعات بخش های ثابت سایت به عنوان کش، مانند تصاویر و یا فایل های css با هر بار ورود مجدد به صفحه وب سایت می توان صفحه مورد نظر را زودتر لود کرد.

۴: استفاده از افزونه های مناسب با سرعت بالاتر

در صورت استفاده از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس و یا جوملا به عملکرد پلاگین ها توجه نمایید.بعضی از پلاگین های ضعیف و نامناسب میتوانند در زمان اجرا باعث کاهش سرعت سایت شوند. در صورت استفاده از موارد این چنینی بهتر است که بلافاصله اینگونه افزونه ها را حذف و با نوع قدرتمندتر جایگزین نمایید.

۵: استفاده از قالب های استاندارد وب سایت

یکی از نکات موثر در افزایش سرعت سایت را می توان پرهیز از قالب های نامناسب با کدنویسی های ضعیف دانست. شما می توانید با گزینش قالب های سبکتر و حذف کردن گرافیک های سنگین و انیمیشن و حرکات یک گام به بهینه سازی سرعت سایتتان بهبود بخشید.

۶: استفاده از سیستم lazy load

حالتی است که تصاویر به جای لود شدن یکباره همه تصاویر صفحه ، آنها به صورت آرام و آرام و در صورت نیاز کاربر به آن نشان می دهد. کارکرد lazy load به صورتی است که تصاویر در صورت اسکرول کردن کاربر یکی یکی باز می شوند و به همین دلیل استفاده از این روش می تواند تاثیر خوبی بر افزایش سرعت سایت داشته باشد.

۷:از طریق کاهش میزان ریدایرکت ها

ریدایرکت به معنای انتقال بازدید کننده به یک مکان جدید می باشد. با بررسی و کاهش ریدایرکت های بی فایده می توان در سرعت سایت تاثیر گذاشت.

برای مشاوره سئو کار و تولید محتوای وب سایت و متنی در تهران و کرج ، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و سئو در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما