رپورتاژ با رعایت اصول سئو

رپورتاژ با رعایت اصول سئو

امروزه عصر فناوری و ارتباطات است و هر روز با شیوه های تازه ای از تبلیغات و روش های بازاریابی اینترنتی آشنا خواهیم شد. دیجیتال مارکتینگ در سالهای اخیر فضایی را برای رقابت ایجاد می کند که وب مسترها و دیجیتال مارکت های حرفه ای، هر روز دست به ابداع روش هایی می زنند که تبلیغات در آن دیگر معنای اجبار ندارد و همه چیز در لا به لای پوششی از محتواهای جذاب و مخاطب پسند بسته بندی شده و تحویل مخاطب داده می شود. در ادامه به معرفی رپورتاژ با رعایت اصول سئو و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

تعریف رپورتاژ آگهی

رپورتاژ به هر گونه مقاله یا نوشته تبلیغاتی گفته می شود که در مرحله اول ظاهر غیر تبلیغاتی دارد و به صورت غیر مستقیم از محصول یا کسب و کار خاصی تعریف و تمجید خواهد کرد. رپورتاژ آگهی یک مقاله خبری است که توسط شما و یا حتی یک وب سایت دیگر تهیه می شود و خوانندگان را به صورت هدف دار با یک برند یا خدمات خاصی که از او خواسته شده آشنا می کند.

رپورتاژ با رعایت اصول سئو

شاید اصلی ترین هدف مدیران وب سایت ها و دیجیتال مارکت ها، حضور مخاطبان بیشتر در وب سایتی است که وظیفه بهینه سازی آن را بر عهده دارند. به عنوان مثال یک شرکت بزرگ تصمیم می گیرد که از طریق تولید رپورتاژ، مشتری های تازه ای را پیدا کند. بخش دیجیتال مارکتینگ این شرکت پس از بررسی چندین وب سایت، تصمیم می گیرند با یک وب سایت که از لحاظ قوانین سئو رتبه بالایی در گوگل دارد، قرار داد تهیه یک رپورتاژ آگهی را بنویسد. پس از انتشار و دیده شدن مقاله رپورتاژ این شرکت، مخاطبان وب سایت ناشر رپورتاژ با دیدن یک عنوان مطلب جذاب، به سراغ مطالعه آن می رود و به احتمال زیاد لینک قرار داده شده از آن شرکت را باز خواهد کرد تا با خدمات و محصولات آن بیشتر آشنا شوند.

گوگل با بررسی دقیق رفتار کاربر و اتفاقاتی که برای میزان رشد و یا افت بازدیدهای وب سایت ها افتاده است، متوجه می شود که این رپورتاژ یک اثر مثبت بر روی تجربه کاربری می گذارد و رتبه وب سایتی که برای تولید یک رپورتاژ آگهی تلاش کرده را ارتقا خواهد داد. البته یک رپورتاژ آگهی به همان میزان که اثر مثبت بخشی به همراه دارد، در صورت عدم رعایت اصول سئو و بهینه سازی، می تواند به رتبه و اعتبار وب سایت شما ضربه بزند. از آنجایی که نتیجه یک رپورتاژ آگهی موفق، بدست آوردن یک بک لینک با کیفیت و خوب است، ولی اگر در جای درست و با رعایت اصول سئو اجرا نشده باشد، باعث می شود که از نه تنها نتیجه دلخواه را نمی گیرید، بلکه امتیاز منفی گوگل هم نسیبتان خواهد شد.

تعدادی از فواید رپورتاژ بر روی سئو

کلیات رپورتاژ آگهی به شکلی است که مانند یک تبلیغ دائم و همیشگی برای وب سایت یا محصول شما عمل خواهد کرد. رپورتاژها می توانند حاوی چند بک لینک باشند و بر روی انکرتکست خاص و هدف دار قرار داده شوند.

گوگل با بررسی چنین لینک پر بازدیدی، متوجه خواهد شد که ماسک های شما احتمالا از لحاظ کارایی می تواند پاسخگوی نیازهای مخاطبان باشد. برای همین سزاوار هستید که در صفحات ابتدایی جستجو نمایش داده شوید و اصطلاحا یک امتیاز مثبت در جهت رسیدن به صفحه اول کسب نمایید.

افزایش یافتن تعداد بک لینک ها

پیدا کردن بک لینک های بیشتر یکی از اصول سئو برای بهینه سازی وب سایت در نظر گرفته می شود. البته ترفند استفاده از بک لینک های جعلی و بی کیفیت در سال های گذشته حسابی جواب می داد، اما حالا که دیجیتال مارکترها با الگوریتم های هوشمند گوگل روبرو هستند، دیگر امکان میانبر زدن وجود ندارد و فقط بک لینک های با کیفیت که از راه های متفاوتی بدست می آیند چاره کار خواهد بود.

انتشار رپورتاژ آگهی در وب سایت های معتبر ضمن افزایش ترافیک و بازدیدهای وب سایت شما، در صورت بالا بودن دامین آتوریتی وب سایتی که در آن رپورتاژ آگهی انجام داده اید، بک لینک با ارزشی را برای بیشتر شدن اعتبار شما بوجود می آورد.

 ماندگار بودن بک لینک های رپورتاژ

یکی از ویژگی های ایده آل و منحصر به فرد رپورتاژها، دائمی بودن و مدت زمان ماندگاری بالای آنها است. برخلاف تبلیغات بیلبوردی یا تبلیغاتی که به صورت بنری انجام می شود و فقط تا پایان مدت قرار دادن با ناشر در محل رزرو شده نمایش داده می شود. رپورتاژ آگهی ها تاریخ انقضا ندارند و تا سال ها ارزش شما را افزایش می دهد.

چگونه رپورتاژ با رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت ساخته می شود؟

جهت نگارش محتوای یک رپورتاژ، لازم است که قواعد ساختاری و نوشتاری آن را به درستی رعایت نمود. متن یک رپورتاژ قوی که دارای سئو بهینه سازی شده است، از بخش‌های متفاوتی تشکیل شده که هر کدام جهت کامل کردن چارچوب اولیه یک رپورتاژ مهم و تاثیر گذار است. اگر بخواهید یک رپورتاژ آگهی درست بنویسید بهتر است به نکات زیر توجه نمایید:

اولین و شاید مهم ترین نکته در تولید یک رپورتاژ مناسب، عدم ایجاد حس تبلیغاتی بودن در مخاطب است. اگر می خواهید در مورد محصول با خدماتی اطلاع رسانی نمایید، سعی کنید که مستقیما به موردی که حس وقت تلف کردن و مطالعه تبلیغ را در مخاطب ایجاد می کند اشاره نکنید. مخاطبین دوست ندارند که از وقت و اطمینانشان سوء استفاده شود، پس این دو نکته را رعایت نمایید و متن طولانی و خسته کننده ای را هم در ذهنتان آماده نکنید.

علاوه بر نوشتن یک متن نه چندان طولانی و خسته کننده، باید متنی را آماده نمود که کپی برداری نباشد. استفاده از منابع خارجی و ترجمه تفسیر آنها به فارسی روان می تواند سئو را برای شما بهتر کند. جنبه آموزشی رپورتاژ را بیشتر جدی بگیرید و سعی کنید که حرف تازه و آموزنده ای را در آن قرار دهید.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما