سئو سایت های تک صفحه ای

سئو سایت های تک صفحه ای - تولید محتوا

محبوبیت وب سایت های تک صفحه ای روز به روز افزایش می یابد و ما هر هفته با وب سایت های تک صفحه ای بیشتری نسبت به گذشته آشنا میشویم. به دلیل جذابیت این نوع وب سایت ها و دارای فونت، گرافیک و عناصر متحرک زیبایی که دارند مورد پسند هستند. اما آیا می توان یک سایت تک صفحه را سئو کرد؟ در ادامه به معرفی سئو سایت های تک صفحه ای و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

سئو سایت های تک صفحه ای

سئو سایت تک صفحه ای بستگی به زمینه کاری و موضوع مورد نظر آن سایت دارد. این گونه وب سایت ها کاربرد زیادی برای صاحبین مشاغل دارد و گوگل نیز مشکلی با این زمینه ندارد. همچنین مخاطبان زیادی نیز وجود دارند که علاقه مند به مشاهده همه اطلاعات در یک صفحه هستند.

اغلب کارشناسان سئو در این زمینه معتقد هستند که اضافه کردن چند صفحه و یا قسمت وبلاگ به سایت می تواند یکی از راهکارهای سئو برای سایتهای تک صفحه ای باشد. اما این توصیه ها بدین معنی است که سایت های تک صفحه ای به سایت هایی با چندین صفحه تبدیل می شوند و با اصل موضوع در تناقض هستند.

اعتبار دامنه و صفحه

در اولین نگاه مسئله اعتبار می تواند یک چالش بزرگ برای وب سایت های تک صفحه ای باشد. در چنین سایت هایی تمام بک لینک ها به یک url ختم میشوند. مشکل کار این است که بدون داشتن محتوای جدید برای سایت، کسب بک لینک های متعدد و پیوسته برای آن کار دشواری است. به همین دلیل است که کارشناسان سئو سایت پیشنهاد می کنند که در سایت تک صفحه ای خود چند صفحه دیگر نیز ایجاد نمایید تا اعتبار آن افزایش یابد.

اعتبار صفحه: کسب امتیاز از بک لینک های منتهی شده به یک url امری ممکن است.

اعتبار دامین: داشتن تنها یک صفحه برای وبسایت، سایت را از مزایای استفاده از اعتبار دامنه برای سایر صفحات، محروم خواهد کرد.

لینک سازی: کسب بک لینک های پیوسته و فراوان برای یک صفحه تنها در مرور زمان کار بسیار دشواری است.

محتوا

موتورهای جستجو به دنبال ارتباط بین عبارت مورد جستجوی مخاطب و محتوای سایت شما هستند. با اینکه می توان یک وب سایت تک صفحه ای را برای یک کلمه کلیدی کلی بهینه سازی کرد، اما احتمال شانس کسب رتبه برای عبارات زیر مجموعه آن را از دست می دهید.

اگر وب سایت تک صفحه ای شما بسیار جامع است و دارای اطلاعات زیادی درباره خدمات و و محصولات شما باشد، اما باز هم نمی تواند تمام عبارات کلیدی را پوشش داده و شانسی برای کسب رتبه بالا در عبارات خاص تر داشته باشد.

قابلیت پایش

موتورهای جستجو می توانند وب سایت تک صفحه ای شما را به صورت کامل پایش کنند. اگر در وب سایت خود از جاوا اسکریپت هایی استفاده می کنید که موجب بارگذاری اطلاعات بیشتر برای مخاطبان در هنگام اسکرول کردن می شوند، باید از ایندکس شدن آن اطلاعات توسط موتورهای جستجو اطمینان حاصل نمایید. موتورهای جستجو در اجرای فرامین جاوا اسکریپت دارای محدودیت هایی می باشند.

اگر مطمئن نیستید، قسمتی از متن پایین صفحه را که با اسکرول کردن بارگذاری می شود را در گوگل جستجو نمایید. در صورتی که نتیجه ای نداشت، رباتهای گوگل قادر به مشاهده آن قسمت از سایت نیستند. یکی دیگر از روش های تست این موضوع استفاده از تولبار Web Developer در مرورگر و غیرفعال کردن جاوا اسکریپت در آن می باشد.

بعضی مواقع مشاهده می شود که طراحان سایت یک نسخه استاتیک را به ربات های موتورهای جستجو نشان می دهند و نسخه اصلی و دینامیک را به مخاطبان نمایش می دهند. بهتر است که در استفاده از این گونه روش ها کمی احتیاط کنید، چرا که گوگل ممکن است این کار را به منزله مخفی کاری در نظر گرفته و سایت شما را کند. در این حالت دو محتوای متفاوت را به مخاطبان و موتورهای جستجو به نمایش می گذارید. اگر از این تکنیک استفاده می کنید دقت داشته باشد که محتوای دو نسخه کاملا یکسان باشد و تفاوتی بین آنها وجود نداشته باشد.

سئو برای سایت های تک صفحه ای

در ادامه به معرفی روش های بیشتری می پردازیم:

بخش های محتوایی تعریف شده

بخش های محتوایی سایت را به گونه ای تعریف نمایید که قرار بوده در یک صفحه مجزا قرار بگیرند. برای آنها یک عنوان مناسب انتخاب کنید و تصویر مناسب در کنارشان قرار بدهید. برای تصاویر متن جایگزین تعیین کنید و دیگر سیگنال های سئو را از یاد نبرید.

انکر لینک ها

گوگل به انکر لینک ها توجه می کند و آنها را دنبال می کند. انکر لینک ها نباید با انکر تکست اشتباه گرفته شوند. انکر لینک ها، لینک هایی هستند که شما را به قسمت خاصی از صفحه هدایت می کنند. در بعضی از جستجوها مشاهده می شود که گوگل به جای لینک صفحه از انکر لینک آن در نتایج جستجو استفاده کرده است.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و تولید محتوا در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما