سئو و جاوا اسکریپت

سئو و جاوا اسکریپت - دیجیتال مارکتینگ - تولید محتوا

در حال حاظر بحث های زیادی در رابطه با ارتباط بین سئو و جاوا اسکریپت در بین کارشناسان می باشد، اما آگاهی از مبانی جاوا اسکریپت به یکی از مهارتهای مهم در سئو مدرن تبدیل شده است. با اینکه صفحات HTML که با PHP، CSS و دیگر قابلیت ها هماهنگ می باشند، می تواند مستقیما توسط پایشگرها خوانده شوند، اما وب سایت های مبتنی بر جاوا اسکریپت به راحتی نمی توانند توسط آنها درک شوند. در ادامه به معرفی سئو و جاوا اسکریپت و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

تعاریف اولیه سئو و جاوا اسکریپت

  • HTML: زبان HTML سازمان دهنده به محتوا است. HTML ساختار وب سایت را ایجاد می کند و محتوای استاتیک را تعریف می کند.
  • CSS: زبان CSS موجب آرایش محتوای سایت می شود و به نحوه استایل آن نظم خواهد داد.

تعریف جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب سایت می باشد. جاوا اسکریپت به وسیله کنترل رفتار اجزا متفاوت صفحه و با استفاده از یکی سری فریمورک ها، برای ساخت صفحات وب تعاملی استفاده می شود. امروزه کدهای جاوا اسکریپت در سمت سرور و دیتابیس استفاده می شوند. این کار موجب صرفه جویی زیادی در زمان و انرژی خواهد شد. اگر فریمورک های جاوا اسکریپت دارای قابلیت رندر در سمت سرورباشند، مشکل از همان ابتدا حل خواهد شد.

تعریف ایجکس

ایجکس مجموعه ای از تکنیک های توسعه وب است که از ترکیب جاوا اسکریپت و XML ایجاد خواهد شد و به اپلیکیشن های تحت وب اجازه می دهد تا بدون اینکه تداخلی در صفحه ایجاد کند، در بک گراند با سرور ارتباط برقرار نمایند.

در ایجکس سایر توابع و کدها می توانند به صورت ناهمگام با یکدیگر اجرا بشوند. از XML نیز به عنوان زبان اصلی برای انتقال داده ها استفاده می شود. یکی از استفاده های رایج ایجکس بروزرسانی محتوای صفحه، بدون رفرش کردن آن است. معمولا تمام اجزای یک صفحه از سرور درخواست می شود و در مرورگر رندر می شود. با این حال ایجکس تنها به بروز رسانی قسمت تغییر یافته محتوا در یک صفحه می پردازد. این کار تجربه کاربری خوبی به همراه دارد، چرا که کاربر بدون رفرش کل صفحه می تواند اطلاعات تغییر یافته را مشاهده نماید.

تاثیر جاوا اسکریپت در سئو سایت

در حالت کلی جاوا اسکریپت از سه نقطه می تواند در سایت شما و سئو آن تاثیر گذار باشد: پایش، تجزیه محتوای سایت و تاخیر در بارگذاری سایت.

۱. اجازه به موتورهای جستجو برای پایش فایل های جاوا اسکریپت

فیال robots.txt با هدف راهنمایی موتورهای جستجو در پایش صفحات سایت ایجاد می شود. اگر دسترسی به فایل های جاوا اسکریپت را برای آنها محدود کنید، نمایش صفحات سایت برای مخاطبان موتورهای جستجو متفاوت از نسخه نمایش آن برای کاربران است.

این مسئله به این معناست که موتورهای جستجو قادر به فهم تجربه کاربری واقعی سایت نبوده و ممکن است که این شرایط را به عنوان مخفی کاری در نظر گرفته شود. بهترین راهکار این است که دسترسی موتورهای جستجو و مخاطبان به منابع سایت، مشابه یکدیگر باشد.

۲. لینک های داخلی

لینک های داخلی یکی از قوی ترین ابزارهای سئو برای نمایش ساختار سایت به موتورهای جستجو و اشاره به مهمترین صفحات آن است. url سایت در چنین شرایطی احتمالا توسط موتورهای جستجو درک می شوند، اما موتورهای جستجو از آنها در درک ساختار سایت استفاده نمی کنند. بنابراین بهتر است که لینک های داخلی را به صورت ساده و به شکل انکر تکست در قالب HTML یا DOM ارائه دهید.

۳. ساختار url

وب سایت های مبتنی بر جاوا اسکریپت از شناسه هایی در url استفاده می کنند، اما کارکترهایی مانند هشبنگ توسط گوگل پیشنهاد نمی شوند. یکی از روش های بهینه در چنین شرایطی، روش استفاده از pushState History API ld می باشد. این API در نوار آدرس بروزرسانی شده و به جاوا اسکریپت اجازه میدهد تا url بهتری ایجاد کند.

۴. تست وب سایت

با اینکه بعضی از کدهای جاوا اسکریپت بسیار پیچیده هستند، اما گوگل در حالت کلی قادر به درک انواع فرم های آن است. به هر حال همیشه بهتر است که به آزمایش صفحات سایت بپردازید، مشکلات موجود را پیدا کنید و نسبت به حل آنها اقدام نمایید.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما