سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا - طراحی سایت در تهران و کرج

اگر می خواهید بدون دانش برنامه نویسی برای ایجاد محتوا، مدیریت و ویرایش وب سایت های فروشگاهی مبتنی بر CMS ها، وارد بازار کار شوید و یا روی پروژه خود کار کنید، بهتر است تا با انواع سیستم های مدیریت محتوا آشنا شوید در این مقاله شما را با مفهوم  CMS ها آشنا می کنیم. در ادامه به معرفی مفهوم  CMS ها و سیستم مدیریت محتوا و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا ترجمه عبارت Content Management System و یا CMS، به معنای سیستم نرم‌افزاری می باشد که به کاربران در ایجاد، مدیریت و اصلاح محتوا در یک وب سایت بدون نیاز به کدنویسی کمک می‌کند. در این صورت خودتان می توانید برای ایجاد صفحات وب، ذخیره تصاویر، و کارکردهای دیگر با استفاده از سیستم مدیریت محتوا، تمام زیر ساخت‌های مهم یک وب سایت را به شکل حرفه ای مدیریت نمایید تا بتوانید بر روی همه بخشهای وب سایت تمرکز کنید.

همان طور که از نام CMS ها مشخص است، یک سیستم مدیریت محتوا یک برنامه نرم‌افزاری یا مجموعه‌ای از برنامه‌های مختلف می باشد که به شما اجازه می‌دهد تا محتوای دیجیتال وب سایت خود را ایجاد و مدیریت نمایید. به عبارت دیگر، یک CMS به شما توانایی بارگذاری، ویرایش و حذف محتوا را از یک وب سایت بدون نیاز به دانش کد نویسی یا زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر را می‌دهد.

روش کار سیستم مدیریت محتوا یا CMS 

یک سیستم مدیریت محتوا از دو بخش اصلی تشکیل می شود:

  • برنامه مدیریت محتوا Content Management Application (‏CMA)‏، یک بخشی است که به شما اجازه خواهد داد تا محتوا را در سایت خود اضافه و مدیریت نمایید.
  • برنامه تحویل محتوا Content Delivery Application (‏CDA)، یک فرآیند متوالی می باشد که محتوای ورودی شما در CMA می‌گیرد، آن را به درستی ذخیره می‌کند و آن را برای بازدیدکنندگان شما قابل‌ نمایش می‌سازد.

دلایلی برای استفاده از سیستم مدیریت محتوا 

۱) نداشتن دانش در برنامه نویسی

سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس برای کاربرانی که تجربه برنامه‌ نویسی کمی دارند، ساخته شده‌ است. زمانی که وب سایت شما به طور کامل توسط یک متخصص ایجاد شود، مدیریت محتوای واقعی در وب سایت شما ساده و یادگیری آن آسان می باشد. محتوای وب سایت شما، مانند تصاویر و متن به راحتی می توانید در صفحات مورد نظر وارد و بارگذاری کنید و در یک ویرایشگر محتوا که شبیه به مایکروسافت ورد است قرار بگیرد.

۲) همکاری و دسترسی آسان

سیستم‌های مدیریت محتوا به چندین نفر این امکان را خواهد داد که نه تنها به وب سایت شما دسترسی داشته باشند، بلکه به راحتی در پروژه‌های متفاوت با یکدیگر به صورت تیمی همکاری کنند. با استفاده از حساب‌های جداگانه افراد متعدد می‌توانند محتویات سایت را از طریق کامپیوترها یا دستگاه‌های خود اضافه، ویرایش و یا به روز نمایند.

هم چنین سیستم مدیریت محتوا تمام محتوای آنلاین شما را در یک مکان ذخیره می‌ کند و برای اشخاصی که به وب سایت دسترسی داشته باشد در دسترس است، به این معنی است که دیگر نیازی به ارسال چندین فایل مختلف به همه افراد تیم ضروری نیست تمام چیزی که شما نیاز دارید یک کامپیوتر، تبلت، یا دستگاه موبایل و یک اتصال اینترنتی می باشد. پس شما می‌توانید از هر مکانی به وب سایت دسترسی داشته باشید.

۳) ابزارهای SEO پیشرفته

سیستم‌های مدیریت محتوا تعدادی افزونه و ابزار ارائه داده اند که می‌توانند به سایت شما در موتورهای جستجوی اصلی کمک نمایند این موضوع به این معنی نیست که شما نباید از تیم بازاریابی آنلاین خود استفاده کنید، اما این ابزارها می‌توانند به اجرای یک استراتژی پایه سئو در تلاش برای افزایش ترافیک آنلاین به سایت شما کمک خواهند کرد.

افزونه های وردپرس به طور مستقیم گزینه‌های موجود شامل عناوین صفحه وب، برچسب‌ها و تمام عناصر دیگر مورد نیاز برای بهینه‌سازی وب سایت شما برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو را ارائه می‌دهند. همچنین گزینه های استراتژی سئو زمانی که این عناصر به درستی انجام نشوند به شما هشدار خواهند داد.

۴) امنیت بالا

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روزافزون امنیت وب سایت مخصوصا برای مالکان دارای وب سایتهای تجارت الکترونیک و کسب و کارهای بزرگ، امنیت سایت از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

سیستم‌های مدیریت محتوا به طور مداوم توسط متخصصین کامپیوتر برای حفاظت از مخاطبان در برابر هر گونه مشکلات امنیتی وب سایتها در تلاش هستند. علاوه بر این، افزونه ها و ابزارهای بی شماری که به صورت جداگانه برای افزایش امنیت وب سایت شما طراحی شده‌اند، وجود دارند.

۵) هزینه موثر و مقرون‌ به‌ صرفه

سیستم‌های مدیریت محتوا به شما اجازه می‌دهند تا  به جای این که به صورت جداگانه صفحات کد را برای ایجاد یک تنظیمات خاص و منحصر به فرد بررسی نمایید، محتوا را با چند کلیک ساده از یک دکمه آپلود کنید یا تغییر دهید.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و طراحی وب سایت در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما