شاخه های دیجیتال مارکتینگ

شاخه های دیجیتال مارکتینگ - تولید محتوای دیجیتال

در دو دهه اخیر شاهد رشد چشمگیری در بازاریابی دیجیتال بوده‌ایم. در حال حاظر اگر از شاخه های دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب‌و‌کار خود بهره نگیرید، نمی توانید موفق شوید. نکته‌ای که دیجیتال مارکتینگ را جذابتر از سایر رسانه‌های تبلیغاتی می کند، قابلیت ردیابی و اندازه گیری دقیق داده‌ها می باشد که به مدیران امکان بررسی دقیق نتایج اقدامات صورت گرفته را می‌دهد. مزایایی که با توجه به امکان راه اندازی کمپین های متنوع عاملی کلیدی برای راستی آزمایی حرکت در مسیر درست محسوب می‌شود. در ادامه به معرفی شاخه های دیجیتال مارکتینگ میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ

ممکن است در نگاه اول، شروع فعالیت در بازاریابی دیجیتال برایتان کمی دشوار باشد. مشکل اصلی که در این مرحله موجب عقب نشینی شرکت‌ها از سرمایه گذاری در این زمینه می‌شود، این است که نمی‌دانند به چه چیزی احتیاج دارند.

در هر صورت سرمایه گذاری در این شاخه های دیجیتال مارکتینگ تصمیم مهمی برای کسب و کار شما است. ولی باید بدانید که نیازی نیست که در همه شاخه ها فعالیت داشته باشید. بررسی های تخصصی در زمینه فعالیت شما و تطبیق نتایج آن با نیاز کسب‌و‌کار روشن می کند که در کدام شاخه نیاز به فعالیت دارید.

شاخه های دیجیتال مارکتینگ

انواع متفاوتی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد؛ هر یک از این انواع، می‌توانند نسبت به نیاز و با توجه به کارکردی که هر روش دارد، مورد استفاده قرار بگیرد. اما انواع فعالیت های بازاریابی دیجیتال کدامند؟

این شاخه ها عبارتند از:

  • بازاریابی موتورهای جستجو
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  • تبلیغات کلیکی
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی ایمیلی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • افیلیت مارکتینگ
  • وایرال مارکتینگ
  • بازاریابی موبایلی

آشنایی با موارد بالا به شما کمک می کند که بدانید کدام شاخه می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین به این نکته توجه می کنید که نیاز نیست برای پیشرفت اهدافتان، حتما همه موارد را انجام دهید و متحمل هزینه‌های سنگین و بی نتیجه شوید. در ادامه به بررسی این شاخه های دیجیتال مارکتیگ می پردازیم.

بازاریابی موتور های جستجو

بازاریابی موتور های جستجو معمولا شامل موارد مربوط به سئو و تبلیغات کلیکی می‌شود. با استفاده از این دو روش، سعی می کنند تا برای وب سایت شما ترافیک ایجاد کنند. در واقع در SEM با تبلیغات پولی و نیز اقداماتی که در راستای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو صورت می‌گیرد، برای جذب ترافیک تلاش می کنند.

کلمات کلیدی ، محور اصلی اقدامات بعدی

کلمات کلیدی پایه و اساس استراتژی های مربوط به بازاریابی موتورهای جستجو است. پیش از هر اقدامی در این فرآیند، باید کلمات مرتبط با خدمات یا محصولات خود را بررسی کنید. بنابراین باید در ابتدای امر، کلمات کلیدی که مشتریان را به شما می‌رسانند، شناسایی کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای متفاوتی که وجود دارد بهره بگیرید.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

seo به سایت کمک می‌کند تا برای نمایش در موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ بهینه شود. در واقع همه تلاش در سئو، در راستای کسب رتبه بهتر صفحات وب سایت در کلمات کلیدی مورد نظر است. به این ترتیب مخاطبان با جستجو کلمات کلیدی، به لینک وب سایت شما می‌رسند. نکته مهم اینجاست که مخاطبان، معمولا به صفحه دوم و صفحات بعدی نتایج جستجو نمی روند. پس انجام سئو برای حضور در صفحه اول ضرورتی غیرقابل‌انکار است.

تبلیغات کلیکی

یکی دیگر از شاخه های دیجیتال مارکتینگ تبلیغات کلیکی است. تبلیغات کلیکی در واقع روشی میانبر برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل است. در این روش شما به ازای هر کلیکی که از لینک تبلیغات بدست آورید، هزینه پرداخت می کنید. هزینه هر کلیک به دو عامل کلیدی وابسته است؛ عامل اول نمره کیفیت صفحه شما و عامل دوم رقابت در کلمات کلیدی مورد نظر است.

در تبلیغات کلیکی، با استفاده از کلمات کلیدی، لینک وب سایت شما در قسمت‌های تعریف شده برای نمایش تبلیغات گوگل، قرار می گیرد. گوگل با توجه به المان‌های متفاوت نظیر کلمات کلیدی، کیفیت وب سایت شما و رقابتی که وجود دارد، میزان CPC یا هزینه هر کلیک را تعیین می کند. سپس با هر کلیک بر روی لینک صفحه شما، از شما هزینه دریافت می کند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی دیگر شاخه ای است که امروز بسیار اهمیت دارد. رشد روز افزون شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بستری بسیار بزرگ را برای جذب مشتریان جدید فراهم کرده است. نکته کلیدی در شبکه های اجتماعی، قدرت انتشار بی‌نظیری است که برای مخاطبان فراهم می‌کند. کافیست محصول یا خدمات خود را به روشی معرفی کنید؛ شبکه های اجتماعی می‌توانند به سرعت شما را به سایر مخاطبان معرفی کنند.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. رفتار مخاطبان نشان می‌دهد که شیوه‌های بازاریابی مستقیم محصولات و خدمات جذابیت کافی را ندارند.

بسیاری از برندهای مطرح در سطح جهان، به طور فعال به تولید محتوا در بستر های متفاوت می‌پردازند؛ محتواهایی که سرگرم کننده و البته آموزنده هستند. انجام این فرآیند، در واقع یک هدف بزرگ را دنبال خواهند کرد.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما