شناخت ابزارهای سئو

شناخت ابزارهای سئو - سرچ کنسول - تولید محتوای دیجیتال

با وجود رقابت زیادی که برای قرار گرفتن در ۲ نتیجه اول گوگل وجود دارد، آماده‌ سازی سایتی شامل اطلاعات ارزشمند و مفید که بتواند مخاطب را جذب به کلیک و خرید می کند، کار دشواری است. اما تولید محتوای دیجیتال تنها ابتدای کار می باشد، برای این که بتوانید در رقابت با بزرگترین سایت‌ ها موفق بشوید، باید با به کارگیری ابزارهای سئو، سایت خود را برای موتور جستجو مانند گوگل، بهینه نمایید. با توجه به اهمیت موضوع سئو در رتبه‌ بندی سایت‌ها، در این مقاله به  شناخت ابزارهای سئو مانند سرچ کنسول و … می پردازیم که به شما کمک می کنند تا در سطر اول گوگل قرار بگیرید.

شناخت ابزارهای سئو

با توجه به اینکه بخش مهمی از آگاهی از برند، معرفی محصول و خدمات جدید و افزایش فروش آنلاین صورت میگیرد، قرار گرفتن در میان نتایج صفحه اول گوگل، به معنای موفقیت یک کسب‌ و کار در حوزه بازاریابی و فروش است . همان‌ طور که می‌ دانید، گوگل به صورت پیوسته الگوریتم‌هایی را ارائه می‌ کند که به واسطه آن، وب‌ سایت‌ ها به ارائه محتوایی مرتبط، مفید و کاربردی جلب می شوند.

یکی از مهم‌ترین روش‌ ها برای قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی گوگل، بهینه‌ سازی سایت و مطالب برای موتورهای جستجو می باشد . با توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع، ابزارهای مختلفی طراحی شده‌اند که به‌عنوان ابزارهای سئو شناخته می‌ شوند. در ادامه این ابزارها معرفی و بررسی خواهند شد.

 شناخت انواع ابزارهای سئو در بخش‌های مختلف

ابزارهای سئو که در حال حاضر توسط تیم‌ های مارکتینگ کسب‌ و کارهای کوچک و بزرگ استفاده می‌ شوند، بسیار زیاد هستند. شاید از نظر برخی افراد آشنایی و استفاده از امکانات این ابزارها امری ضروری نباشد، اما لازم است با کاربردی‌ ترین آن‌ ها آشنا بشوید. ابتدا ابزارهای گوگل برای سئو و سپس ابزارهای بررسی سایت و تحقیق و رتبه‌ بندی کلمات کلیدی معرفی و ارزیابی می شوند.

ابزارهای گوگل برای سئو سایت

گوگل به‌ عنوان بزرگترین موتور جستجوی جهان، ابزارهای سئو متنوع و کاربردی را ارائه می‌ کند که استفاده  اصولی از آن‌ ها تأثیر بسیاری روی رتبه‌ بندی سایت شما خواهد داشت.

گوگل سرچ کنسول

یکی از سرویس‌ های رایگان و آنلاین گوگل و از جمله بهترین ابزارهای سئو است که در ابتدای امر با نام Webmaster Tools شروع به کار کرده است. گوگل در ۲۰ می سال ۲۰۱۵ نام این ابزار را تغییر داد و در‌حال‌حاضر با نام Google Search Console شناخته شده است.

مهم‌ترین کاربرد گوگل سرچ کنسول، کمک به بهینه‌سازی سایت برای رتبه بهتر موتورهای جستجوی گوگل، ایندکس کردن سایت و نمایش نتایج با کوئری سرچ شده توسط کاربر در باکس جستجوی گوگل می باشد. در نتیجه‌ی این امر، گوگل درک بهتری از کارایی محتوای سایت داشته و در نتیجه می‌تواند بهترین نتایج را در صفحه سرچ به کاربر ارائه کند.

با سرچ کنسول گوگل میتوانید مشکلات سایت را بررسی کنید و با رفع آن‌ ها رتبه بهتری در فهرست نتایج موتور جستجوی گوگل کسب کنید. بنابراین مهم‌ترین کاربرد این ابزار بررسی نمایش درست صفحات وب‌ سایت و بررسی عملکرد سایت می باشد.

گوگل سرچ کنسول یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ ترین ابزارهای سئو  در تولید محتوای دیجیتال است که موارد کاربرد آن به شرح زیر است.

  •  نقشه سایت (مپ)
  • دریافت هشدار از گوگل برای ایندکس، اسپم و سایر مشکلات مربوطه
  • تعداد دفعات نمایش سایت شما
  • اطمینان از ایندکس شدن سایت در نتایج گوگل
  • آمار مربوط به زمان دسترسی به یک سایت خاص یا زمان ایندکس شدن یک سایت
  • بررسی و برطرف کردن مشکلات ایندکس شدن سایت
  • درخواست ری‌-ایندکس صفحات سایت
  • تنظیم نرخ خزش
  • کشف صفحات مسدود شده
  • بهبود کارایی و کیفیت سایت برای کاربران
  • لیست کردن صفحات داخلی و خارجی پیوند داده شده به وب‌سایت
  • عیب‌ یابی مشکلات مربوط به AMP و قابلیت استفاده در تلفن همراه
  • سلامت فنی سایت

Google Page Speed Insight

به‌عنوان یکی دیگر از ابزارهای سئو است و همان‌ طور که از نامش پیداست، سرعت یک صفحه از سایت را در دستگاه‌ های تلفن همراه و کامپیوترهای رومیزی ارزیابی کرده و پیشنهاداتی برای بهبود سرعت صفحه ارائه می‌ کند. PSI با بررسی یک صفحه از سایت، اطلاعاتی آزمایشگاهی و میدانی را برای اشکال‌ زدایی مسائل مربوط به عملکرد مفید صفحه ارائه می‌ دهد. این داده‌ های میدانی تماماً براساس تجربه کاربری واقعی بوده اما ممکن است در برخی موارد محدود شده باشند.

در PSI، با بررسی عملکرد صفحه سایت، نمره‌ای ارائه می‌شود که نشان‌ دهنده سرعت سایت خواهد بود. اگر نمره دریافتی ۹۰ یا بالاتر از آن باشد، سرعت سایت شما خوب تلقی خواهد شد. نمره ۵۰ تا ۹۰ نشان می‌دهد که سایت شما نیازمند بهبودهایی برای عملکرد بهتر و افزایش سرعت بارگذاری است و نمره زیر ۵۰ نشان‌دهنده عملکرد ضعیف سایت است.

ابزارهای سئو و تأثیر آن روی رتبه‌ بندی و تولید محتوای دیجیتال

همان‌‌ طور که در این مقاله مطالعه کردید، ابزارهای سئو مهم‌ ترین وسیله برای قرار گرفتن در میان نتایج اول جستجوی گوگل هستند. بدون بهینه‌سازی صفحات سایت نمی‌ توانید انتظار داشته باشید رتبه بالایی در گوگل کسب کنید. ابزارهای سئو که در این مطلب معرفی شدند، از جمله بهترین ابزارها برای سئوی سایت‌ها برای موتورهای جستجوی قدرتمندی مانند گوگل هستند.

برای مشاوره و تبلیغات در گوگل با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام تولید محتوای دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما