طراحی سایت واکنش گرا

طراحی سایت واکنش گرا - دیجیتال مارکتینگ

قابلیت واکنش گرایی سایت یا ریسپانسیو بودن این است که وب سایت امکان تطبیق خود را با صفحه دستگاه های متفاوت مانند گوشی هوشمند یا لپ تاپ و کامپیوتر و … داشته باشد تا بازدید و استفاده از وب سایت به راحتی انجام شود.. این قابلیت زمانی اهمیت پیدا می کند که بیشترین آمار کاربران فضای مجازی از طریق موبایل وارد وب سایت شوند اما وب سایتی که برای صفحه مانیتور رایانه طراحی شده این قابلیت را نخواهد داشت. در این صورت به علت عدم نمایش مناسب سایت، آن سایت بسیاری از مخاطبان خود را که در واقع مشتریان آن هستند از دست می دهد. بنابراین چنانچه قصد دارید در کسب و کار اینترنتی خود موفق شوید این قابلیت را برای سایت خود ایجاد نمایید. در ادامه به اهمیت و معرفی طراحی سایت واکنش گرا و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. چهت مشاوره سئو کار  و طراحی سایت در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

طراحی سایت واکنش گرا

امروزه کاربران از تعداد زیادی نمایشگر در ابعاد بزرگ و کوچک برای دستیابی به صفحات اینترنت استفاده می کنند. در گذشته برای نمایش یک وب سایت در موبایل، طراحی و برنامه نویسی مجزا تحت عنوان Mobile version یا سایت موبایل محور انجام می‌شد. در این نوع طراحی، سرور با توجه به شناسه مرورگر کاربر تشخیص می دهد که کاربر سایت را با موبایل بازدید می کند در این حالت محتوای موبایل را در همان آدرس به او نشان می‌ داد یا او را به URL مخصوص موبایل هدایت می کرد.

اهمیت طراحی وب سایت واکنش گرا

با طراحی سایت واکنش گرا دیگر نیازی نیست که برای هر نمایشگر موجود در بازار یک سایت اختصاصی طراحی کنیم. در طراحی سایت واکنش گرا ساختار لایه‌ های سایت به صورت شناور طراحی می‌شود که باعث تنظیم خودکار عرض صفحه، سایز متن و … در ابعاد مختلف خواهد شد که این کار به صورت کاملا خودکار انجام می‌ شود. سایت واکنش گرا برای واکنش سایت نسبت به تغییر دستگاه های مختلف مانند تبلت، موبایل، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند و همچنین تغییر رزولوشن ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

یک شرکت پیشرو و موفق بایستی اطلاعات کسب و کار خود را به بهترین نحو ارائه دهد و نسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش مناسب نشان دهد.با توجه به این امکان بی نظیر کاربر تعامل بهتری با سایت برقرار می کند و این تکنیک تاثیر مثبت و جذب بیشتری روی کاربر می گذارد.

شناسایی کردن سایت های ریسپانسیو

برای تشخیص ریسپانسیو بودن یک سایت زمانی که به موبایل و تبلت دسترسی نداریم، سایت مورد نظر را در لپ تاپ یا کامپیوتر باز کنید و عرض مرورگر را به کم و زیادنمایید. اگر سایت ریسپانسیو باشد مشاهده می کنید که اندازه و چیدمان اجزاء آن مطابق با تغییر عرض صفحه تغییر خواهد کرد به گونه ای که هیچ اسکرول افقی ظاهر نشود. اما در سایت های غیر ریسپانسیو چنین موضوعی اتفاقنخواهد افتاد و اسکرول افقی لازم است تا بتوان قسمت های پنهان شده چپ و راست صفحه را مرور کنیم.

ریسپانسیو بودن سایت در رتبه گوگل خواهد داشت

واکنش گرایی وب سایت شما می‌تواند یک تجربه بهتر برای کاربران ایجاد کند بلکه علاوه بر این، ریسپانسیو بودن سایت باعث کسب رتبه‌های بهتری در گوگل هم می‌شود.

معمولا گوگل می‌خواهد، هوای کاربران خود را داشته باشد؛ بنابراین تلاش می‌کند بهترین نتایج را به آنها نشان دهد. پس کاملاً طبیعی است که وقتی کاربری با گوشی موبایل خود در گوگل جستجو کرد، اولویت را به سایت‌های ریسپانسیو دهد. این یعنی اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد، خیلی سخت در نتایج موبایل می‌توانید رتبه کسب نمایید. بنابراین تعداد بازدیدکنندگان شما کم می شود به‌خاطر همین می‌گوییم: اگر برایتان ورودی گرفتن از گوگل (سئو) مهم است، حتماً باید یک سایت ریسپانسیو طراحی کنید.

برای مشاوره سئو کار و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و سئو در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو و طراحی سایت در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما