مزایای تقویم محتوایی

مزایای تقویم محتوایی - تولید محتوای متنی - دیجیتال مارکتینگ

تقویم محتوا یکی از ساده‌ترین ابزارهایی می باشد که هر بازاریاب باید از آن استفاده کند. با این‌حال، بسیاری از شرکت‌ها از کسب‌وکارهای کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ، از آن استفاده نمی‌کنند. استفاده نکردن از تقویم محتوا یکی از نقطه‌ ضعف‌ بسیار زیادی است که حتی با تجربه‌ترین بازاریابان نیز از آن استفاده نمی کنند. یکی از دلایل عدم استفاده از تقویم محتوا، این است که برای بسیاری از بازاریابان، مهم نیست که چه زمانی و هرچند وقت یک‌بار محتوا تولید و منتشر کنند. همچنین ممکن است به تقویم محتوا به چشم یک‌چیز معمولی نگاه کنند که تاثیر زیادی روی نتایج بازاریابی ندارد. اما واقعیت این است که تقویم محتوا در عین سادگی، بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی محتوای موفق می باشد. در ادامه به معرفی مزایای تقویم محتوایی و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

تقویم محتوایی

تقویم محتوایی یک تقویم ساده است که جزئیات و طبقه‌بندی محتوا، زمان‌بندی انتشار را نشان می دهد و به تیم دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند تا برای همه فعالیت‌های بازاریابی مانند پست‌های بلاگ، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و کمپین‌های محتوایی برنامه‌ریزی نمایند. تقویم محتوایی، یکی از بهترین ابزارها برای نظم دادن به استراتژی بازاریابی محتوا است. این تقویم، به‌منزله یک نقشه راه برای اطمینان از قرار گرفتن در مسیر درست و رسیدن به اهداف کسب‌وکار، دستیابی به کاربران هدف و عملکرد مناسب کانال‌های مختلف محتوا است. ایجاد این تقویم، کار ساده‌ای است، اما رعایت کردن آن، کاری سخت است.

تقویم محتوا، دو مورد از مهمترین مشکلاتی که بازاریابان محتوا از نظر برنامه‌ریزی بازاریابی محتوا با آن روبرو هستند را برطرف خواهد کرد:

  1. نداشتن محتوای کافی برای انتشار
  2. داشتن محتوای زیاد و اینکه نمی‌دانید کدام‌ یک را در اولویت قرار دهید.

مزایای تقویم محتوایی

به ۵ مورد از مزایای تقویم محتوایی میپردازیم:

۱. باعث ایجاد ثبات می‌شود

چه بخواهید یا نخواهید، به‌محض این که انتشار محتوا را شروع نمایید و بازدیدکننده جذب کنید، باید از نظر زمان و تناوب ثبات داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، اگر هفته‌ای دو پست وبلاگ در روزهای دوشنبه و چهارشنبه انتشار می دهید، مشتریان شما انتظار دارند که این تناوب را حفظ کنید.

۲. می‌توانید از قبل برای محتوای حساس به زمان برنامه‌ریزی نمود

بعضی موضوعات محتوایی باید در یک ‌زمان خاص انتشار داده شوند تا اثربخشی داشته باشند. بنابراین استفاده از تقویم محتوا به شما امکان می‌دهد محتوای حساس به زمان را پیش از موعد ترسیم نمایید.

۳. با نقاط عطف برند و شرکت همسو شوید

محتوا باید بتواند رویدادهای مهم مانند راه‌اندازی محصول و تبلیغات جدید را تقویت کند. در طول سال‌ها مشاوره به شرکت‌ها در مورد نحوه تولید محتوا، مشخص‌ شده که بسیاری از شرکت‌ها هنگام قرار دادن نقاط عطف شرکت در تقویم محتوای خود، فرصت‌های زیادی را از دست می دهند. رویدادهای مهم مانند راه‌اندازی محصول، سالگردها، دستاوردهای کلیدی، استخدام افراد شناخته‌ شده و غیره باید در تولید محتوا قرار داده شود.

۴. مشارکت در بین اعضای تیم را آسان‌تر می‌کند

اگر چندین عضو در تیم شما محتوانویسی انجام می دهند، تقویم محتوای شما می‌تواند به‌عنوان یک ابزار مشارکتی عمل کند تا افراد بتوانند ایده‌های موضوعی خود را در آن اضافه کنند.

۵. یک بایگانی از تمام مطالب منتشر شده در اختیار دارید

شما در یک مقطع زمانی می‌خواهید بدانید که قبلا چه موضوعات محتوایی را  در چه زمانی انتشار داده اید. تقویم محتوای شما می‌تواند به شما کمک کند. به‌علاوه، یک فهرست از دارایی‌های محتوایی موجود در اختیار شما قرار می‌دهد، تا اگر بخواهید آن‌ها را دوباره استفاده یا منتشر نمایید، به‌راحتی در دسترستان باشند.

دلایل ضرورت ایجاد و استفاده از تقویم محتوایی

  • باعث جهت‌دهی به انتشار محتوا در موقعیت و رویدادهای مربوطه می‌شود.
  • باعث تسهیل مدیریت منابع تولید و تبلیغ محتوا می‌شود.
  • منجر به بهبود ایده‌پردازی، جستجو و بهینه‌سازی محتواها می‌شود.
  • یک تقویم محتوایی خوب، باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی شما می‌شود.
  • باعث نظم بخشیدن و سازماندهی کار روزانه، ماهانه و سالیانه تمامی عوامل می‌شود.
  • با جلوگیری از انتشار محتوای تکراری یا بیش‌ا‌زحد تصادفی محتواها و همچنین، نظم بخشیدن در انتشار محتواها، باعث حفظ کاربران می‌شود.
  • علاوه‌بر لیست کردن محتواها، می‌توانید چگونگی توزیع محتواها در طول ماه یا سال را به صورت واضح مشخص نمایید.
  • باعث پی بردن به شکاف‌های موجود در برنامه محتوایی می‌شود.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما