معیار تولید محتوا

معیار تولید محتوا - سئو در تهران - طراحی سایت در کرج

در این مطلب می سنجیم که آیا در بازاریابی محتوایی خود موفق هستیم یا خیر و آیا کیفیت تولید محتوا را به درستی رعایت می کنیم و میزان موفقیت و شکست را بررسی می کنیم. در ادامه به معرفی معیار تولید محتوا میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

معیار تولید محتوا

معیار تولید محتوا در واقع یک کمیت و متغیر قابل اندازه‌گیری است که به شما کمک می کند بدانید که کسب‌وکار شما در راستای اهداف شما حرکت کرده است. شما باید برای اندازه‌گیری موفقیت خود در واقع این سنجه‌ها را اندازه‌گیری نمایید چرا که آن‌ها نشان‌دهنده میزان موفقیت شما است.

اگر شما در تلاش برای سئو یا آموزش بهینه‌سازی سایت هستید و افزایش فروش برای شما یک هدف داست، چیزی که مناسب است تا اندازه‌گیری شود، درواقع سنجه موردنیاز شما می تواند این موارد باشد: تعداد بازدیدکنندگان سایت، جایگاه شما در نتایج گوگل، تا حدی رنک الکسا و …

معیارهای مناسب برای اندازه‌گیری کیفیت تولید محتوا

معمولا پس از انتشار محتوایی، پیش از آنکه دستاوردی ارزشمند بدست آوریم، باید مدت‌ زمانی را طی کنیم. در این فضای خاکستری میان محتوای منتشرشده و فروش است که مقیاس‌های مهم بازاریابی رشد می‌کنند. بازاریابی محتوایی مهارت خود را در موفقیت کسب‌و‌کارها بارها ثابت کرده است.

برای تعیین عملکرد هر تکه محتوا، باید از سنجه‌هایی که می‌توانند پیروزی‌ها و شکست های ما را اندازه‌گیری می‌کنند، استفاده کرد. برای سنجش عملکرد بازاریابی محتوایی‌ خود، بررسی ۳ مقیاس زیر می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد:

 ۱. ترافیک

افزایش ترافیک در صفحه‌ای که تکه محتوای معینی در آن قرار داده‌ایم، نشانگر خوبی از چگونگی عملکرد آن محتوا است. ترافیک به‌تنهایی نمی‌تواند دلیل پیروزی یا ناکامی بازاریابی محتوایی باشد، اما می‌تواند توانایی محتوا را در جذب مخاطبانی خاص به‌خوبی به ما نشان بدهد.

نحوه‌ی سنجش ترافیک‌: اگر محتوایی را مستقیما روی وب سایت خود منتشر می‌کنیم، سنجش ترافیک ساده می باشد. ابزارهای رایگان و پولی زیادی وجود دارند که می‌توان از آنها برای دریافت این نمونه اطلاعات بهره گرفت. مهمترین و پرکاربردترین این ابزارهای سنجش، گوگل آنالیتیکس است که ما را بی‌نیاز از بسیاری از ابزارهای دیگر کرده است و اطلاعاتی بسیار ارزشمند در اختیار ما قرار می‌دهد.

عواملی مانند رتبه‌ی‌ SERP، اندازه‌ی فالویینگ، زمان‌بندی و نحوه‌ی‌ ارائه‌، همگی در حجم ترافیک دریافتی تاثیر دارند. اگر داده‌ها از ترافیک پایین برای یک مطلب برخوردار هستند، آن محتوا را باید نه تنها برای موتورهای جست‌وجو بلکه برای پرسونای مشتریان نیز بهینه‌سازی کنیم چرا که تنظیماتی کوچک ممکن است تأثیری بسیار زیادی بر ترافیک دریافتی‌مان داشته باشد.

۲. درگیری

معیار ترافیک به ما کمک خواهد کرد تا تعیین کنیم که چه تعداد افراد به محتوای ما دسترسی پیدا کرده اند، اما این اعداد هرگز تضمین نخواهد کرد که مخاطبان با محتوا درگیر شده‌‌اند یا خیر. میان خواندن، نظر نهادن و به‌اشتراک‌گذاری پست با صرفا بازدید کردن و بستن صفحه تفاوت زیادی است. شمار توییت‌ها، بازتوییت‌ها، نظرها، اشتراک‌گذاری‌ها و لایک‌های دریافتی یک محتوا بیشتر به این بستگی دارد که مخاطبان از آن محتوا در آن بستر خاص چه استقبالی می کنند.

توانمندی در به‌کارگیری کانال‌هایی خاص برایبدست آوردن موفقیت، به بازاریابان کمک می‌کند تا بررسی کنند چه نوعی از محتوا در کجا و به چه علت تاثیر دارد. این توانمندی کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را بر پلتفرم‌هایی متمرکز نماییم که بیشترین بازدهی را دارند. درگیری با محتوا، می‌تواند مربوط به محتوای تولیدی ما در هریک از شبکه‌های اجتماعی است.

نحوه‌ی سنجش درگیری: یکی از ابزارهای محبوب برای سنجش میزان درگیرسازی مخاطبان مطلب دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی می باشد. دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی که در زیر پست‌های وبلاگ قرار دارند، سطح بررسی مخاطبان را با یک قسمت محتوا نشان می‌دهند. اگر به دنبال سنجش میزان توجه یا مشغولیت مخاطبان روی سایت هستید، کامنت‌های وبلاگ نشانگرهای خوبی از درگیر شدن مخاطب با محتوای شما است.

۳. نرخ تبدیل‌ (Conversion Rate)

شاید مهم‌ترین دلیل بازاریابی محتوایی، کمیت و کیفیت تبدیل‌ها باشد. تبدیل‌ نرخ فروش به مشتری یعنی سودآوری و از این رو، هر چه نرخ این تبدیل در یک کمپین بازاریابی افزایش پیدا کند، ارزش بیشتری نیز تولید می‌شود. اگر محتوای شما حاوی یک فراخوان عمل است، نرخ تبدیل‌ مخاطب به انجام‌دهنده فراخوان شما در انتهای مطلب نشان می‌دهد که بازدیدکننده فهمیده است که چه کار قرار بوده انجام دهد و نیز نشان می‌دهد که مخاطبین به محصول یا خدمات شما به اندازه‌ی کافی علاقه داشته‌اند.

نحوه‌ی سنجش تبدیل:‌ برای ترافیک و شبکه‌های اجتماعی، این که ترافیک از چه روشی آمده نشان‌هنده نرخ تبدیل بازدید به تماس، نرخ تبدیل تماس به مشتری و در نتیجه نرخ تبدیل بازدید به مشتری را نیز نشان می‌دهند.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما