پورتال‌ های وب

پورتال‌ های وب - دیجیتال مارکتینگ - تولید محتوای وب سایت - طراحی پورتال

پورتال وب مجموعه‌ای از اطلاعات منابع متفاوتی است. این منابع ممکن است وب سایت‌ ها، موتورهای جستجو، انجمن‌ های آنلاین و … باشد. در طراحی پورتال، داده‌های این منابع به صورت یکنواخت جمع شده است و به کاربران ارائه می‌ شود. اکثر پورتال‌ های وب، به کاربران در سراسر وب اطلاعاتی را که مورد نیاز آن‌ها است، داده خواهد شد. لذا این امر منجر به تعریف دیگری از طراحی سایت است. در واقع طراحی پورتال، وب سایتی آنلاین می باشد که افراد یا انجمن‌ ها اطلاعات و سوالات مورد نظر خود را در آنجا می توانند پیدا کنند. یک پورتال وب و یک وب‌ سایت از چندین جهت بمشابه همدیگر هستند، اما از جهاتی نیز تفاوت‌هایی نیز دارند که آنها را از هم متمایز می‌کند.در ادامه به بررسی پورتال‌ های وب و تولید محتوای وب سایت می پردازیم.جهت مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی ، دیجیتال مارکتینگ و سئو در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

پورتال‌ های وب

یک پرتال دارای رابط وب واحد است که دسترسی به انواع داده‌ ها و خدمات را فراهم می سازد، پورتال‌ های وب با داشتن قابلیت طراحی سایت ریسپانسیو و نیز قابلیت‌های پیچیده و تعاملی برای صنایع مختلف و انواع جوامع استفاده خواهد شد. همچنین می توان مفاهیم مربوط به سایت ساز‌ها و وب‌ سایت‌ های معمولی را مانند بهینه‌ سازی وب‌ سایت و سئو سایت نیز بر روی آن‌ها نیز انجام شود.

تفاوت طراحی پورتال با وب‌ سایت

وب‌ سایت مجموعه‌ ای از صفحات وب می باشد که در اینترنت قرار داده شده است و هر کسی می‌ تواند به آن دسترسی داشته باشد. از طرف دیگر، یک پورتال وب مجموعه‌ای از اطلاعات می باشد که از طریق منابع مختلف جمع‌ آوری شده است.

به عنوان مثال کاربران باید به پورتال وب لاگین کنند. همچنین، پورتال‌ های وب و وب‌ سایت‌ ها دارای دسته‌ های مختلفی هستند. سایت‌ها می‌توانند وب‌سایت‌های شخصی، دولتی، وبلاگ‌نویسی یا وب سایت‌های اجتماعی نامیده شوند، در حالی که پورتال‌ های وب به طور کلی به صورت عمودی و افقی طبقه‌بندی خواهند شد.

انواع پورتال های وب

پورتال های مشتری

پورتال مشتری نرم افزاری است که امکان تعامل ایمن بین طرفین خاص را فراهم خواهد کرد. از نظر تاریخی، پورتال‌های مشتری به عنوان ابزاری برای سازمان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است تا به افراد خاص، مخصوصا سازمان‌ های مشتری یا شرکا، اجازه دسترسی به اسناد را برای مشاهده یا بارگیری در یک کانال ارتباطی یک طرفه، که گاهی اوقات FTP یا VDR معرفی می‌ شود، قرار بدهند. این کانالهای یک طرفه اطمینان حاصل می‌کنند که طرفین به اسناد خاصی دسترسی پیدا کنند. با این حال، فناوری و مشتری با نیازهای سازمانی در حال پیشرفت است.

پورتال کارکنان یا اینترانت

از پورتال اینترانت برای دسترسی به برنامه‌های خارجی یا اطلاعات سازمانی استفاده خواهد شد و به سازمان‌ها کمک می‌ کند تا از طریق روش‌ های خاصی، داده‌ها، برنامه‌ ها و اطلاعات را به راحتی مدیریت نمایند. درواقع اینترانت یک پایگاه دانش متمرکز فراهم خواهد کرد که همه کارمندان می‌توانند با هدف ایجاد یک محیط کاری با اتصال بهتر به آن دسترسی داشته باشند.

پورتال عمودی

یک پورتال عمودی ، یک نقطه ورود تخصصی به بازار خاص، صنعت و یا موضوع خاصی می باشد. بعضی از پورتال‌ های عمودی به عنوان “پورتال اطلاعات عمودی ”  نامیده می‌شوند. در وب، یک پورتال عمودی، وب‌ سایتی است که پورتالی را برای اطلاعات مربوط به صنعت خاصی مانند مراقبت‌های بهداشتی، بیمه، اتومبیل یا تولید مواد غذایی فراهم خواهد کرد.

پورتال افقی

یک پرتال افقی به عنوان بستری برای چندین شرکت در بخش اقتصادی یکسان یا تولیدکنندگان یکسان استفاده خواهد شد.

پورتال فروش

به زبان ساده، پورتال فروش یک منبع دیجیتال مرکزی است که اطلاعات، ابزارها و دارایی‌ ها را برای کمک به فروشندگان در معاملات ذخیره و تأمین می‌کنند.

پورتال مدیریت پروژه

سیستم پورتال مدیریت پروژه به تیم شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید همه پروژه‌ ها را ردیابی نمایید، مطالب را به اشتراک بگذارید، برای سایر اعضای تیم وظایفی ایجاد نمایید. همچنین با مشاهده پیشرفت پروژه‌ها در پورتال وب، کاربران داخلی می‌توانند بازخورد بیشتری برای ایجاد کیفیت بالاتر ارائه نمایند.

برای مشاوره سئو کار و تولید محتوا در تهران و کرج ، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و وب سایت و سئو در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما