ابزارهای تولید محتوا

ابزارهای تولید محتوا - بازاریابی

استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهای مناسب می‌تواند تولید محتوا را برای شما ساده کند. در حالی که شما نمی‌توانید این ابزارها را جایگزین استراتژی‌های بازاریابی محتوایی نمایید، اما داشتن آن‌ها به تسریع فرآیند تولید محتوا، داشتن بینش و دیدگاه شفاف در رابطه با محتوا و داشتن محتوایی با عملکرد بهتر کمک خواهد کرد. در ادامه به معرفی ابزارهای تولید محتوا میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

ابزار جست‌ و جو و برنامه ریزی تولید محتوا

ارائه‌ دادن ایده برای محتوا می‌تواند یکی از سخت ترین بخش‌های این فرآیند و در عین حال، یکی از مهمترین آن‌ها باشد. تولید محتوا بدون یک استراتژی مناسب، می‌تواند مسیر رسیدن به هدفتان را سخت کند.

گوگل ترندز (Google Trends)

گوگل ترندز یک پلتفرم رایگان است که می‌تواند به شما در درک محبوبیت یک واژه یا یک موضوع قابل جست‌وجو در میان مخاطبان گوگل، کمک کند. شما می‌توانید در این پلتفرم، یک موضوع را وارد نمایید و روند روبه‌رو رشد و یا کاهشی آن را در مدت زمانی مشخص مشاهده کنید و از این روند برای محتوا خود استفاده کنید.

داده‌های موجود در Google Trends می‌توانند برای اهداف بازاریابی زیر مورد استفاده قرار گیرند:

  • روند داده‌ها در این ابزار تولید محتوا ، برای اطلاع رسانی کمپین‌های فصلی شما، برنامه ریزی برای بودجه و پیدا کردن اصطلاحات رایج در رابطه با کسب‌وکارتان به عنوان کلمه کلیدی مناسب، قابل استفاده است.
  • برای سئو و بازاریابی محتوا کاربرد دارد. به این صورت که شما می‌توانید تشخیص دهید که مخاطب هدف شما در رابطه با چه موضوعی بیشتر جست‌وجو می‌کند. تولید محتوا در رابطه با موضوعات محبوب و پر طرفدار، باعث افزایش بازدید وب سایت شما می‌شود.
  • برای انتخاب موضوعات تبلیغات خود می‌توانید از این ابزار استفاده نمایید تا با موضوعاتی که در حال حاضر، توجه همه را به خود جلب کرده‌اند، آشنا شوید. اشاره کردن به موضوعات پرطرفدار در کمپین‌های تبلیغاتی شما، تعامل را افزایش می دهد.

Google keyword planner

این ابزار رایگان به بازاریابان محتوا و افرادی که در زمینه‌ی سئو فعالیت دارند، برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب کمک می‌کند. همچنین، این ابزار راه‌های دیگری برای ایجاد کمپین‌های جست‌وجو ارائه می‌دهد که حول محور تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی میچرخد. در این بخش به شماری از قابلیت‌های Google keyword planner اشاره می نماییم:

  • یافتن کلمات کلیدی جدید
  • مشاهده‌ی جست‌وجوهای ماهانه توسط کاربران
  • سازماندهی کلمات کلیدی
  • ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی جدید

ابزار تولید محتوای تصویری

افزودن محتوای تصویری می‌تواند به سهولت خواندن و در نتیجه، جذابیت بیشتر برای مخاطبان، کمک کند. اما، تولید محتوا در زمینه‌ی تصاویر، یکی از آن چالش‌هایی است که بسیاری از مدیران کسب‌‌وکارهای آنلاین با آن روبه‌رو هستند، به خصوص اگر به یک طراح حرفه‌ای دسترسی نداشته باشند. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید به راحتی محتوای تصویری تولید کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

کانوا (Canva)

بدون شک، کانوا یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین پلتفرم‌های رایگان طراحی است. علاوه بر این، کانوا ابزاری است که حتی حرفه‌ای‌ترین افراد نیز می‌توانند برای ساخت محتوای تصویری خیره‌ کننده از آن استفاده کنند. تصاویر وبلاگ، محتوای تصویری شبکه‌های اجتماعی، اینفوگرافیک و … را می‌توان با استفاده از این ابزار ساخت.

ابزار ساخت پادکست (Podcast)

محبوبیت محتوای صوتی و پادکست از چند سال اخیر تا به امروز بسیار افزایش پیدا کرده است. اما داشتن ابزار مناسب برای ساخت یک پادکست ارزشمند دغدغه‌ی بسیاری از افرادی است که در زمینه‌ی تولید محتوا فعالیت دارند.

Audacity

Audacity یک پلتفرم ضبط و ویرایش چند منظوره است که کار با آن بسیار ساده تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. این ابزار می‌تواند به راحتی روی سیستم عامل‌های ویندوز (Windows)، Apple mac, و لینوکس (Linux) اجرا شود. همه این ویژگی‌ها Audacity را به یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش صدا تبدیل کرده است. پس از آنکه صدای خود را ضبط کردید، می‌توانید از طریق این ابزار تولید محتوا، فایل صداها را تنظیم کرد و یا حتی موسیقی پس زمینه را به آن‌ها اضافه کنید.

ابزار تولید محتوای ویدیویی

امروزه، تولید محتوای ویدیویی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. همانطور که در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب می بینیم، تولید محتوا به صورت ویدیو می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما کمک کند.

Camtasia

Camtasia  یک نرم‌افزار ویرایش ویدیو می‌باشد که برای بیشتر مبتدیان در نظر گرفته شده است. این ابزار تولید محتوا برای سیستم عامل‌های ویندوز و یا Apple Mac استفاده می شود.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و بازاریابی دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما