ابزار های دیجیتال مارکتینگ

ابزار های دیجیتال مارکتینگ- تولید محتوای متنی - سئو در تهران - سرچ کنسول

دیجیتال مارکتینگ به معنی بازاریابی با ابزارهای دیجیتال است و همین تعریف ساده به خوبی اهمیت ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را نشان می‌ دهد.بیشتر تخصص دیجیتال مارکتینگ مساوی با یادگیری ابزارهای آن است. هرچند که برای هر بخش از بازارابی دیجیتال ابزارهای متنوع و زیادی معرفی شده است اما فقط تعداد کمی از آن‌ها پرکاربرد و مهم هستند. در ادامه به بررسی ابزار های دیجیتال مارکتینگ و سرچ کنسول و دیجیتال مارکتینگ میپردازیم.جهت مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و سئو در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

بهترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ

بخش بزرگی از کار ابزار های دیجیتال مارکتینگ ، جذب مشتری از طریق موتورهای جستجو به ویژه گوگل می باشد. ابزارهایی که در این بخش معرفی می کنیم مهمترین موارد در سئو و بهینه‌سازی سایت هستند.

گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول ابزاری است که حضور وب سایت‌ ها در نتایج جستجوی گوگل را رصد و مشکلات آن را عیب‌ یابی می‌کند. با سرچ کنسول می‌توانید ببینید کاربران با جستجوی چه کلیدواژه‌هایی در سایت شما وارد شده اند، رتبه صفحات شما در نتایج جستجو به چه صورت است و در کل وب سایت شما از نظر گوگل در وضعیت مناسبی قراردارد یا خیر.

ماز (MOZ)

ماز مجموعه‌ای از خدمات رایگان و غیر رایگان برای سئو و تحلیل رقبا معرفی می شود. با ابزارهای رایگان moz می‌توانید برخی کارها مثل تحقیق کلیدواژه، بررسی بک‌ لینک‌ها و … انجام دهید. خدمات اصلی و قدرتمند ماز در حالت غیررایگان ارائه می‌شود. 

Semrush

سمراش (Semrush) رقیب پلتفرم ماز نامیده می شود که معرفی کردیم. این پلتفرم هم مجموعه‌ای از ابزارهای تحلیل سئو، بک‌ لینک، دامنه، شبکه‌های اجتماعی و … می باشد.

ahref

سومین پلتفرم خدمات سئو با امکانات تحلیل و بررسی است. مثل دو رقیب قبلی، رقبا و سئو سایتتان را از جنبه‌های مختلف بررسی و تحلیل می‌کند.

Screaming Frog SEO Spider

نرم‌افزار SEO Spider برای بررسی لینک‌های داخلی و خارجی وب سایت و همینطور بررسی ساختار ارتباطی صفحات مورد استفاده قرار می گیرد.

Yoast SEO افزونه

افزونه یواست مخصوص سیستم‌ مدیریت محتوای وردپرس معرفی شده است و هر صفحه را از نظر کلیدواژه، لینک‌های داخلی یا خارجی و رعایت نکات سئو بررسی می‌کند.

Lighthouse

ابزار Lighthouse به کارشناسان سئو، وب مسترها و طراحان وب سایت کمک می‌کند تا عملکرد وب سایت را بررسی کنند ومشکلات احتمالی را رفع نمایند.

ابزار تست اسکیما

کدهای اسکیما کدهایی برای نشانه‌ گذاری صفحات با هدف درک شدن به وسیله موتورهای جستجو و نمایش محتوا در قالب‌های خاص است. مثلاً با کد اسکیما به گوگل گفته می شود این مقاله درباره ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. گوگل هم با این کد می‌ فهمد این یک راهنما در حوزه بازاریابی است.

ابزار ساخت لینک UTM

بهترین روش برای این که لینک‌های خود را شناسایی کنید و تعداد کلیک‌ها، منبع کلیک و نوع لینک را بدانید، استفاده از لینک‌های utm است. این لینک‌ها علاوه بر آدرس معمولی، اطلاعاتی اضافی دارند که در ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس قابل شناسایی هستند.

برای ساخت لینک utm باید پارامترهایی را به انتهای آدرس اضافه کنید. به صورت دستی هم می توان این کار را انجام داد اما با یک ابزار ساده می‌توانید خیلی سریع‌تر و با کمترین خطا این کار را انجام دهید.

ابزارهای مدیریت و تحلیل شبکه‌‌های اجتماعی

بررسی شبکه های اجتماعی و مدیریت آن ها به طور همزمان کار دشواری است. ابزارهای مدیریت شبکه‌ های اجتماعی دقیقاً با همین هدف ساخته و معرفی شدند تا به راحتی بتوانید چندین پروفایل را در شبکه‌ های اجتماعی مختلف همزمان مدیریت نمایید. بعضی از این سرویس‌ ها امکان تولید محتوای سریع هم دارند و بعضی فقط ابزاری برای آمارگیری و تحلیل هستند.

socialblade

فرض کنید می‌خواهید به یک اینفلوئنسر اینستاگرامی پول بدهید تا برای شما تبلیغ انجام دهد؛ از طرفی می‌ دانید که اضافه کردن فالوورهای فیک و لایک غیر واقعی امکان‌پذیر است. بهترین راه برای بررسی شبکه‌‌های اجتماعی خودتان یا هر فرد دیگری، داشتن آمار بلند مدت و سنجش شاخص‌ های پیشرفت است.

Ninjalitics

Ninjalitics ابزاری دیگر است که برای آمارگیری اینستاگرام استفاده می‌شود. در نسخه رایگان می‌توانید اطلاعاتی از تغییر تعداد فالوورها، نرخ تعامل (Engagement) و … را بررسی نمایید.

hootsuite

هوت‌سوییت از قویترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در حوزه شبکه‌های احتماعی معرفی شده است. با این ابزار می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود در اینستاگرام، پینترست، توییتر، فیسبوک، لینکدین و یوتیوب را به صورت همزمان مدیریت نمایید. هدف اصلی هوت‌ سوییت خودکارسازی پست‌گذاری، مانیتورینگ و افزایش بازدهی است. پلتفرم‌های قابل اتصال و کارهایی که می‌توانید با هوت سوییت انجام دهید بسیار متنوع هستند.

ابزارهای تست سرعت وب سایت

هرچه سایت شما سریع‌ تر باشد، کاربران راحت‌ تر از آن استفاده می‌کنند. گوگل هم که همیشه به سایت‌ های سریع‌ تر رتبه بهتری می‌ دهد.

Gtmetrix

یکی از بهترین ابزارهای سنجش سرعت سایت Gtmetrix نامیده می شود. با جی‌تی‌متریکس می‌توانید گزارش کاملی از بارگذاری بخش‌های مختلف هر صفحه از وب سایت و عملکرد کل وب سایت مشاهده کنید.

Pingdom

پینگدام ابزاری مشابه gtmetrix است اما تعداد سرورهای کمتری دارد و گزارش آن آسان تر است.

Pagespeed insights

ابزار pagespeed insights توسط گوگل برای بررسی تجربه کاربری وب سایت‌ها معرفی شده است. این ابزار شاخص‌های مختلفی دارد که بیشترشان روی سرعت و روند بارگذاری سایت متمرکز هستند.

 ابزارهای پشتیبانی و چت آنلاین 

هرچقدر امکان ارتباط و تماس با مشتریان را آسان‌ تر باشد، احتمال خرید از شما بیشتر خواهد شد. اگر مشتری مجبور باشد برای یک سوال ساده ایمیل بفرستد و شما هم دو روز بعد به ایمیل او پاسخ دهید، مطمئن باشید مشتری در این مدت مشکلش را از راه دیگری حل می کند. مزیت اصلی سرویس‌های چت آنلاین کاهش این زمان و پاسخگویی است.

برای مشاوره سئو کار و تولید محتوای وب سایت و متنی در تهران و کرج ، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و سئو در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما