دنیای ما با بیشترین سرعتی که تاکنون تجربه کرده در حال تغییر است و این به خاطر تکامل سریع فضای دیجیتال است. همان طور روال زندگی همه ما تغییر کرده به تبع آن کسب و کار ها و فرآیند خرید و فروش و از همه مهمتر رفتار مصرف کنند ها نیز تغییر اساسی کرده است. به همین دلیل کسانی می توانند تعیین کنند که چگونه باید به بهترین وجه از اینترنت و ابزارهای آن برای اهداف کسب و کارتان استفاده نمایید که در این زمینه متخصص و صاحب نظر هستند. این افراد استراتژیست بازاریابی دیجیتال یا استراتژیست دیجیتال مارکتینگ نامیده می شوند. در ادامه به معرفی استراتژیست بازاریابی دیجیتال میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.
استراتژیست بازاریابی دیجیتال
تبلیغات و بازاریابی به طور مستقیم به دیجیتال مارکتینگ پاسخ مثبت می دهند. بازاریابی سنتی توسط بازاریابی دیجیتال تحت تأثیر قرار می گیرد از طرفی استراتژی های مرتبط، و هزینه های صنعت نشان می دهد که چقدر تاثیر گذار خواهد بود. استراتژیست های بازاریابی دیجیتال، برای اجرای کمپین های بازاریابی برنامه و مشاوره ارائه می دهند. آنها ترکیبی از افراد خلاق و تکنولوژیکی هستند که توانایی شناسایی روند را قبل از اوج دارند و از این افکار برای اطلاع رسانی به استراتژی های بازاریابی دیجیتال برندها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ استفاده می کنند.
یک استراتژیست دیجیتال به تمام کانال ها و ابزار های دیجیتال مارکتینگ تسلط دارد ، از سئو (SEO) تا تبلیغات کلیکی، بازاریابی محتوا، بازاریابی در شبکه اجتماعی، طراحی کمپین های تبلیغاتی، تدوین برنامه بازاریابی دیجیتال و به یک طرح کلی که برای راه اندازی بازاریابی یک محصول یا خدمات استفاده میشود. از طرفی دیگر یک استراتژیست بازاریابی دیجیتال باید استعداد و مهارت آنالیز داده ها، تجزیه و تحلیل نتیجه کمپین های خودش و رقبا را برای برنامه ریزی اقدامات و برنامه های عملیاتی بازاریابی داشته باشد.
وظایف استراتژیست بازاریابی دیجیتال :
- تدوین استراتژی های بازاریابی دیجیتال
- تجزیه و تحلیل متریک های ترافیک وب سایت و پیشنهاد راه حل برای افزایش بازدید سایت
- نظارت بر بهینه سازی سایت (سئو)، بازاریابی موتور های جستجو، عملکرد بازاریابی و فروش برای پیش بینی روند کار
- ایجاد روابط بسیار خوب با مشتریان و مخاطبان هدف با طراحی کمپین های تبلیغاتی و تعامل در شبکه های اجتماعی
- بررسی و شناسایی بهترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال براساس شرایط کسب و کار
- تعیین شاخص کلید عملکرد و آنالیز آن ها
- تعیین اهداف بازایابی دیجیتال براساس اهداف بازاریابی
- نظارت و بررسی نتایج بدست آماده و تلاش برای عملکرد آنها
مهارت های مورد نیاز استراتژیست بازاریابی دیجیتال
- توانایی حل مسئله
- تدوین برنامه استراتژی بازاریابی دیجیتال
- توانایی ترجمه اهداف مدیران به برنامه های عملیاتی
- تدوین استراتژی سئو و نظارت بر آن
- تبلیغات کلیکی (PPC) و بازاریابی موتور جستجو
- بازاریابی در شبکه های اجتماعی
- بازاریابی محتوایی
- آنالیز و تحلیل دیتا
- بهبود نرخ تبدیل
استراتژیست های بازاریابی دیجیتال باید در تمام جنبه های بازاریابی دیجیتال مهارت داشته باشند. آنها باید بدانند که چگونه اطلاعات را از مشتریان، مانند وعده برند، مخاطب هدف، اطلاعات رقبا و چالش های فعلی کسب و کار را دریافت نمایند و برنامه دیجیتال مارکتنیگ مناسب آن ها را تدوین کنند. استراتژیست ها معمولا برای رسید به اهداف از برنامه عملیاتی مانند اقداماتی همچون سئو ، بازاریابی موتور جستجو، بازاریابی رسانه های اجتماعی، استراتژی محتوا، کمپین های تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند.
بنابراین استراتژیست بازاریابی دیجیتال باید بتواند از طریق داده های وب سایت یا اپلیکشن، سفر خریدار، و دیگر داده ها تلاش کند تا با بهینه سازی کسب و کار مشتری و ایجاد یک استراتژی بازاریابی جدید، کسب و کار به اهداف تعیین شده خود برسند.
برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.
شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴
اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران