استراتژی تبلیغات

استراتژی تبلیغات - تولید محتوا - سئو در تهران

شاید بشما هم همیشه این سوال ذهنتان را درگیر می کرد که چگونه بعضی از کسب و کارها در مدت زمان کوتاه به موفقیت در فروش و به درآمد می ‎رسند و پله های موفقیت را یکی پس از دیگری طی می ‎کنند، باید بدانید که  این موضوع مستقیما به روش چیدمان استراتژی تبلیغات مربوط است. همانطور که می‎دانید تبلیغات بخش بسار مهم از هر کسب و کاری است اما نکته ی مهم در این مسیر استراتژی و چیدمان روند این تبلیغات می باشد که باعث جذب کاربران و مشتریان بیشتر می شوند.  در ادامه به معرفی استراتژی تبلیغات که از مهم ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ است و تولید محتوای دیجیتال و متنی می پردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

تعریف استرتژی تبلیغات

استراتژی تبلیغات طرحی می باشد که به وسیله آن به جذب مخاطبان و مشتریان جهت خرید یک محصول یا خدمات پرداخته می ‎شود. به عبارتی دیگر استراتژی تبلیغات طرحی می باشد که مشتریان را ترغیب به خرید یا استفاده از خدمات می کند. یک استراتژی تبلیغات باید به مشکلات و فرصت هایی که می تواند بیشترین تأثیر را در فروش، سود و ارزش یک شرکت داشته باشد، بپردازد. گاهی یک کسب‌ و کار کوچک سرمایه کمی دارد و نمی‌تواند به اندازه یک شرکت بزرگ به تبلیغات اختصاص دهد، اما همچنان می‌تواند یک کمپین تبلیغاتی بسیار خوب ایجاد کند. راز این موفقیت،برنامه ریزی خلاقانه و منعطف است که مبتنی بر دانش زیادی  از مصرف کننده هدف و شناخت راه هایی است که می ‎توان با استفاده از آنها مخاطبان را به خربد تشویق کنید.

روند و عناصر اساسی استراتژی تبلیغات

۱) مخاطب هدف خود را پشناسد

در هنگام در نظر گرفتن رفتار مصرف‌کنندگان، تبلیغ‌کننده باید آگاهی مشتریان را از کسب‌ و کار و رقابت آن، نوع فروشندگان و خدماتی که مصرف‌ کننده در حال حاضر استفاده خواهد کرد، و انواع درخواست‌هایی که احتمالاً مصرف‌کننده را متقاعد می‌کند را بررسی نماید.

اولین قدم در استراتژی تبلیغات شناسایی کاربران هدف است. خیلی از کسب‌ و‌ کارهای کوچک، کمپین‌های تبلیغاتی هدفمندی ندارند؛ در حالی که مشخص کردن کاربران هدف یکی از مراحل اولیه‌ی تبلیغات آنلاین می باشد. در حقیقت، باید بر مبنای داده‌هایی که جمع می‌کنید، بتوانید مخاطب هدف را به‌خوبی شناسایی نمایید. با داشتن این اطلاعات و چیزهایی که از مشتریان فعلی خود می شناسید، می‌توانید با تبلیغات‌ خوب، افرادی را که خصوصیات مشابهی با آنها دارند نیز مخاطب قرار دهید و از این طریق مشتریان بیشتری جمع کنید.

۲) موقعیت برند و برندسازی خوب

جایگاه برند و محصولاتش را در بازار شناسایی نمایید و برای مشتریان و کاربرانی که نیاز به کالا یا خدمات شما دارند کارهایتان را ارائه دهید. اگر بدون تحقیق شروع به ارائه خدمات یا محصولات در هر بازاری کنید حتما با شکست مواجه خواهید شد چرا که تمام افراد خریدار کالا یا خدمات شما نخواهند بود.همچنین در این موقعیت باید شرایط رقبای خود را با دقت بررسی نمایید و بدانید چه تعداد ازافراد ترجیح می‎دهند از رقبای شما خرید نمایند.با این کار به کیفیت کالا و خدمات خود و جذب مشتری بیشتر کمک خواهید کرد.

۳) بدانید که چه زمانی باید تبلیغ انجام دهید

در نگاه اول، تبلیغ در تمام سال و اختصاص دادن بودجه‌ی مشخصی به صورت ماهانه برای این کار به نظر ضروری می‌رسد. اما امکان ندارد بتوانید در تمام سال به یک شکل و با یک نوع استراتژی تبلیغ انجام بدید. اگر محصولات‌ شما فصلی هستند، باید در فصل مناسب تبلیغات‌ را افزایش دهید. بهتر است کمی زودتر از فصل شروع کنید و بعضی از روش‌های تبلیغاتی را برای بعد واگذار کنید. نسبت به نوع کسب‌ و‌ کاری که دارید، شاید مثلا عید نوروز فصل خوبی برای فروش‌ محصول و تبلیغات شما باشد.

۴) از منابع خود به خوبی استفاده کنید و بودجه تبلیغات را مشخص نمایید

رتبه‌بندی در جستجوهای اینترنتی اهمیت زیادی دارد، اما شاید شما زمان و منابع کافی برای اینکه مطالب جدید و خلاقانه برای وب‌ سایت خود تهیه کنید، نداشته باشید. در چنین مواقعی، بهترین فرصت است تا از خدماتی مانند Google AdWords استفاده نمایید تا بدون اینکه نیازی به بهینه‌سازی مطالب و کلمات کلیدی خود داشته باشید، در نتایج SERP در جایگاه‌های بالا ظاهر شوید. اگه بودجه‌ی کافی برای تبلیغ دارید اما وقت برای تهیه‌ی محتوا ندارید، می‌توانید از این منابع استفاده نمایید.

مشخص کردن بودجه‌ای مناسب برای تبلیغات از اهمیت زیادی دارد. نمی‌شود پولی را که از قسمت‌ های دیگر اضافه آمده برای تبلیغات هزینه کنید. با اختصاص دادن پول کافی و استفاده از مناسب‌ ترین کانال، می‌توانید به نتیجه‌ای که انتظار دارید برسید؛ یا حداقل وضعیت حاضر را بهبود ببخشید. از آنجا که هزینه‌ی ثابتی در ماه به این کار اختصاص می‌دهید، بهتر است بازدهی تبلیغات خود را ارزیابی نمایید.

۵) تبلیغات خود را ارزیابی و پیگیری نمایید

خیلی از کسب‌ و‌ کارهای کوچک، اصلا نمی‌دانند آیا تبلیغاتشان نتیجه دارد یا خیر. پلتفورم‌های تبلیغات آنلاین مانند Google AdWords و فیسبوک، اطلاعات زیادی درباره‌ی تبلیغات شما در اختیارتان قرار خواهد داد و این به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید آیا تبلیغاتتان اثری دارد یا خیر.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و سئو در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما