یکی از اصول مهم، برای وب سایت های دارای کسب و کار آنلاین، محتوا نویسی می باشد. برای موفقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ، تمامی محتواهای وب سایت از محتوای صفحات گرفته تا محتوای پستها، باید برای کاربران و موتورهای جستجو جذاب و با ارزش جلوه کند. در فضای مجازی، رقابت بسیار بالایی در جذب مخاطب وجود دارد و مخاطبان نیز در این زمینه بسیار هوشمندانه عمل میکنند و معمولا جذب سایتهایی می شوند که دارای محتوای مناسب و کاربردی هستند اما نوشتن محتوا برای سایت چگونه است و شامل چه مراحلی است؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید. چهت مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.
مراحل محتوا نویسی
مرحله اول: مشخص کردن اهداف
شناخت هدف از تولید محتوا؟ قرار است محتوای شما بتواند کسبوکارتان را معرفی کند و یا برای جذب مخاطب اقدام به تولید محتوا میکنید؟
مرحله دوم: شناخت از مخاطب
مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ در چه رده سنی قرار دارند؟ میزان تحصیلات آنها چیست؟ به چه چیزهایی علاقهمند هستند؟ و… هر چه شناخت شما از مخاطبان بیشتر باشد و اطلاعات شفافتری داشته باشید، میتوانید محتوای کاربردیتر و باارزشی تولید کنید.
مرحله سوم: مشخص کردن نقشه راه
پس از هدفگذاری و شناخت کاربر، در این مرحله لازم است نقشه راه را مشخص نمایید. نقشه، راهی است برای شناخت اهداف و نیازهای مخاطب و این که بتوان با او ارتباط بهتری برقرار کرد از این طریق میتوان دانست که در میزان اثربخشی محتوا بر کاربران تا چه اندازه موفق خواهیم بود.
مرحله چهارم: شروع به نوشتن کنید
البته بهتر است هنگام نوشتن محتوا برای سایت به نکاتی که در ادامه گفته شده، توجه نمایید:
- ایدههایی که موقع نوشتن به ذهنتان میرسد یادداشت نمایید.
- محتوایی بنویسید که در ذهن مخاطب باقی بماند برای این منظور می توانید از چاشنی طنز و شوخی استفاده نمایید.
- در نوشتن محتوا برای جذب بیشتر از تصاویر، اینفوگرافی و… نیز استفاده کنید، بهاین ترتیب محتوای شما طولانی و کسل کننده نیست.
- محتوای تولید شده توسط شما باید آنقدر قدرتمند و اثرگذار باشد که مخاطب برای انجام کارهایی مانند اشتراک، دانلود، فروش محصولات و… متقاعد شود.
مهمترین نکات محتوا نویسی در سایت
تولید محتوای خلاقانه
خلاقیت و عدم کپی برداری از ایدهها و نوشتههای دیگران از مهمترین راه کارهای موفقیت در حوزه محتوا نویسی است. به این نکته توجه کنید که محتواهای تولید شده نباید تکراری و خسته کننده باشد.
محتوا نویسی برای یک مخاطب هدف
با وجود داشتن اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، میزان تحصیلات، علاقهمندی، محل زندگی مخاطبان و… بهتر میتوانید بشناسید دقیقا برای چه افرادی محتوا نویسی میکنید، آنها به چه خدمات و محصولاتی نیاز دارند و چگونه میتوان آنها را برای خرید، مشتاق کرد.
ویرایش محتوای تولید شده در سایت
حرفهای ترین نویسنده ها هم نمیتوانند ادعا کنند متنی که برای بار اول که نوشتهاند، بدون هیچگونه ویرایشی، بهترین مطلب است. تمام محتواها نیاز به بازبینی و ویرایش کردن دارند و معمولا خود ما برای ویرایش متنی که نوشتهایم، ویراستار خوبی نخواهیم بود. به همین دلیل تاکید می شود محتوا را برای اصلاح و ویرایش به افراد دیگر بسپاریم. یا اینکه چند ساعت پس از پایان نگارش، متن را بازبینی و اصلاح نماییم.
جلب اعتماد مخاطبان
سعی کنید با محتوا نویسی حرفهای برای خود اعتبار جذب کنید تا مخاطب به شما اعتماد کند. به بیان دیگر، هر چه در حوزه کسب و کار خود، محتوای بهتر و قویتری تولید کنید، مخاطبان بهتر و بیشتر به ما جذب شده و اعتماد کرده و در نهایت از ما خرید میکنند. این نکته را نیز در نظر بگیرید که تولید محتوا در زمینه کسب و کارتان، شما را متخصص جلوه میدهد و برای مخاطبانتان، بیشتر در نقش مشاور، ظاهر میشوید تا فروشنده.
داشتن اطلاعات کافی در مورد محصول، برند یا تخصصی که قصد دارید برای آن محتوا نویسی انجام دهید
یک محتوا نویس موفق، باید اطلاعات مفیدی در مورد محصولات یا خدماتی که قرار است معرفی کند، مخاطبان هدف، رقبا و سبک تولید محتوای آنها داشته باشد، تا بتواند آگاهانه شروع به محتوا نویسی نماید.
توجه به نکات منفی در محتوا نویسی برای جلب توجه مخاطبان
معمولا در بیشتر مواقع، بحث بر سر مواردی است که با رعایت آنها نتیجه مطلوبی به دست می آوریم. اما گاهی لازم است از تضادها برای جلب توجه مخاطب استفاده نماییم.
برای مشاوره سئو کار و تولید محتوای متنی در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.
شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و سئو کار در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴
اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو کار تولید محتوا در کرج و در تهران