استراتژی شبکه های اجتماعی

استراتژی شبکه های اجتماعی - تولید محتوای دیجیتال - طراحی سایت در کرج

برای حضور یک برند کسب و کار در شبکه های اجتماعی نیازمند تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی هستیم. در اینجا قصد داریم در چند قدم ساده به شما بگوییم که چطور می توانید شبکه های اجتماعی برند خود را به راحتی و با استراتژی درست مدیریت نمایید. در حال حاضر در کشور ایران، شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکدین، آپارات و … از محبوبیت زیادی برخوردارند. در ادامه به معرفی استراتژی شبکه های اجتماعی میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

استراتژی در شبکه های اجتماعی

در زبان ساده استراتژی یعنی با توجه به نقاط قوت و ضعف، نیازمندیها و داشته ها، و در آخر اهداف پیش رو، مسیری را انتخاب کنیم که به بهترین شکل ممکن به هدف برسیم. استراتژی در شبکه های اجتماعی به شما نشان می دهد در هر شبکه اجتماعی در چه مسیری حرکت کنید. استراتژی های شبکه اجتماعی کاملا انعطاف پذیر هستند، زیرا که شما در هر رسانه نیازمند یک سری ابزار و سبک برای حضور هستید. مثلا در اینستاگرام شما نیازمند تصاویر پست و استوری، ویدیو، لایو و IGTV هستید در حالی که در لینکدین بیشتر نیاز به ویدیو و مقاله و اینفوگرافیک دارید.

البته تفاوت شبکه های اجتماعی فقط در نوع محتوای تولید شده نمی باشد، هر شبکه اجتماعی با توجه به امکاناتی که دارد می تواند به یک برند کمک کند تا بهتر خود را معرفی نماید و مخاطبان بالقوه خود را جمع آوری کند.

مراحل تدوین استراتژی برای شبکه های اجتماعی

  1. اهداف برندتان را برای حضور در شبکه های اجتماعی مشخص نمایید.
  2. هر اطلاعاتی می توانید در خصوص کاربران اصلی برندتان بدست آورید.
  3. رقیبان خود را به خوبی آنالیز و بررسی نمایید.
  4. با تعیین رویکرد و هدف برند خود بایدها و نبایدهای محتوایی در رسانه های اجتماعی را مشخص کنید.
  5. پروفایل هایی ایده آل درست کنید تا در نگاه اول کاربران را جذب کنند.
  6. با بررسی های متعدد از پروفایل های موفق الهام بگیرید.
  7. تقویم محتوایی ایجاد کنید.
  8. استراتژی های خود را همواره آنالیز و بررسی نماید

نکاتی که در شبکه های اجتماعی به شما خواهد کرد:

  • هویت برندتان را شناسایی کنی و با آن خود را به کاربران معرفی کنید.
  • محتواهایی مختلف و مختص برند خود بسازید.
  • برای جذب مخاطبین خود برنامه تبلیغاتی تدوین کنید و هر جایی که تبلیغ می دهید نتایج را آنالیز نمایید.
  • برای ماندگاری مخاطبین در صفحات اجتماعی از محتواهای با کیفیت استفاده نمایید. الان ویدیو بسیار کاربرد دارد.
  • دسته بندی موضوعی برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ایجاد نمایید.
  • نسبت به اینکه چه نوع مخاطبینی دارید محتوا تولید کنید. اگر قصد جذب مدیران سازمانها را دارید محتوای آموزشی کمکی به شما نخواهد کرد.
  • متن ها معجزه می کنند. بهترین کپشنها را بنویسید. اگر قادر به انجامش نیستید از نویسندگان این حوزه کمک بگیرید.
  • از تصاویر در سطح اینترنت استفاده نکنید. سعی نمایید تصاویر مختص به برند خودتان باشد.
  • برنامه هایی برای مخاطین خود داشته باشید تا دوستانشان را به شما معرفی کنند.
  • لینک پروفایل شبکه های اجتماعی خود را در سایت و سایر دایرکتوریها درج نمایید.
  • برای حضور موفق در شبکه های اجتماعی بودجه ماهانه ای قرار دهید.
  • از کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ برای بزرگ کردن نام برند کسب و کار خود استفاده نمایید.
  • هر کاری که در شبکه های اجتماعی انجام می دهید اندازه گیری و آنالیز نمایید.
  • بیشتر به فکر برندینگ در شبکه های اجتماعی کسبوکارتان باشید

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما